Ga naar inhoud

Passat bluemotion kopen????


Hivis

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik sta op het punt om een VW Passat 1.9 tdi bluemotion uit 2008 te kopen.

Heb altijd goede verhalen gehoord over VW.

Welnu mijn huidige auto is me te duur en valt bijna van ellende uit elkaar.

Zijn er zaken waar ik op moet letten bij aankoop van een passat?

En hoe betrouwbaar zijn deze wagens?

Ik heb er nog nooit in gereden, maar vindt ze wel mooi.

Hebben jullie nog tips voor mij?

 

MVG Hidde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, qua rijcomfort zal het wel anders zijn.

Ik wil gewoon niet om de 2 a 3 dagen aan de pomp staan.

Daarbij wil ik nu eens een auto die lekker rijdt en die geen bijgeluiden en problemen heeft.

Met al die positieve verhalen die ik lees en heb gehoord over VW/audi, hoop ik dat nu eindelijk te krijgen.

Eerst nog een proefrit natuurlijk.

 

Hidde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hidde, ik rijd zelf in een BlueMotion uit augustus 2008 en heb er nu bijna een ton aan kilometers op zitten. De 1.9 TDI is best een fijne motor, met 105 PK is het geen stakkerd. Ik heb hem tot 130 PK / 300 Nm laten chippen, maar daar merk je in de praktijk niet eens zoveel van. Alleen in stoplichtsprintjes merk ik het: dan ben ik minstens even snel als een 2.0 TDI (140 PK) of een 2.0 FSI 8-)

 

Verder is het doorgaans best een stille auto. Er rammelt wel eens iets bij het dashboard, en het bekende probleem met de krakende voortrein op verkeersdrempels heeft mij inmiddels een derde set dempers opgeleverd.

Verder laat de pompverstuiver diesel zich best horen, maar als hij eenmaal op temperatuur is vind ik het geen onprettig geluid; alleen niet zo mooi als een 3.0 zespitter :embarassed:

Daarentegen is hij wel een stuk zuiniger natuurlijk: gemiddeld rijd ik 1:18,5. Met het nieuwe rijden heb ik eens 1:24,5 gehaald op één tank. Daarmee red je het gemakkelijk van Noord Nederland naar Barcelona :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Hidde,

 

ook ik rij in een Passat Bluemotion van maart 2008. De teller is net de 90.000km gepasseerd en nog geen centje pijn gehad. Vrijdag volgt er een 90.000km beurt, even afwachten wat de dealer tegenkomt.

Ook de mijne heb ik laten chippen, hierdoor net als @ El Ix meer trekkracht gekregen. Vooral merkbaar bij rijden met vouwwagen / aanhanger en bij stoplicht sprintjes.

Mijn verbruik ligt gemiddeld rond de 1:20, dat zijn dan wel 90% (auto)snelweg kilometers. En dit verbruik ondanks bredere banden dan waarop VW de Bluemotion levert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het aantal keren bij de pomp staan ook van belang is voor je, is het leuk om te weten dat jouw Vectra een 60liter tank heeft volgens mij en de Passat waar je naar kijkt een 70liter tank. Dus je bent én zuiniger én je neemt meer brandstof mee, je zult zowat 2x zover komen op een volle tank...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

kraken en piepen heb ik bijna nooit last van, de overgang in het voorjaar van koeler naar warmer weer gaf het dashboard op eoa manier wat speling en daar kwam gekraak bij. Voor de rest geen enkel gekraak (heb een 3c 2.0TDI uit 2008)..

 

Verbruik ligt bij deze gemiddeld rond de 1:16, maar ligt ook aan mijn rij gedrag... veel autobaan en daar rijd ik voor 140... dan gaat het verbruik snel omhoog...

 

ik denk dat je veel plezier van je 3c gaat hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden