Ga naar inhoud
  • 0

Symptomen defecte tandempomp


spirelli

Vraag

In een eerder topic ben ik erachter gekomen dat mijn tandempomp of kapot is of lekt bij de pakking. Aangezien ik moeilijk kan zien of alleen de pakking lekt wil ik graag weten wat de symptomen zijn van een defecte tandempomp. Even voor de duidelijkheid: er zit geen diesel in de olie en ik merk verder ook helemaal niets tijdens het rijden. De motor loopt als een zonnetje. Ik wil echter alles uitsluiten zodat ik dalijk niet voor niks een nieuwe tandempomp monteer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

uu ik denk zoals Jos ook al zei als die koelslang die er onder zit elke keer opzweld, komt dat door diesel!

Dus hij LEKT diesel en het schijnt vaker voor te komen anders weet Jos het niet!!

 

En de pakking is de pakking van de pomp zelf die bij mij lek was en NIET tussen de tandempomp en het blok!

 

Succes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je nog even geduld hebt, heb ik vermoedelijk een antwoord. 11-11 ben ik bij Jos om ongeveer hetzelfde probleem te bekijken (lekken van diesel en zeer sporadisch slecht starten).

Brandstofgebruik is naar mijn idee trouwens wel omhoog gegaan maar verder ook geen stijgend oliepeil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nog even tijd. Ik rij er nu al even mee rond. Zolang ik niks vreemds merk aan de auto kan het nog wel even leiden. Als de auto nu slecht zou starten/ niet goed zou lopen enz enz en dit zou komen door de pomp dan was deze al lang vervangen. Maar zoals gezegd doet alles het perfect. Dus vervanging zou ik zonde vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem is dat de slang pas geleden al vervangen is en na een paar dagen alweer begon te zwellen. Heb er nu een stuk flexibel aluminium buis omheen gedaan zodat de ergste diesel niet meteen op de slang komt. Dat er verder iets niet goed is, is me duidelijk. Het vreemde is dat ik dus niets vreemds merk tijdens het rijden/starten/ diesel bij de olie. Dus ik vermoed dat de pakking dus een beetje gaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het vervangen van de pomp is inderdaad weer een leuke uitgave. Vandaar dat ik er probeer achter te komen wat een defecte pomp veroorzaakt. Als de auto nu veel kwaaltjes had die van een defecte pomp af zouden komen dan zat er al lang een nieuwe in. Dit is dus niet het geval dus ik weet nog niet precies wat ik moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om effe voorruit te lopen op wat Jos te melden heeft over mijn (vermoedelijk hetzelfde) probleem (verplaatst naar de 14de, dan kan ik samen met Sven oprijden): Ik heb de prijs laatst in Duitsland bij de dealer opgevraagd. De prijs schijnt daar 220 euries excl. BTW te bedragen voor een nieuwe. Voor dat kleine verschil met een uit een sloper zou ik voor een nieuwe gaan. Ik heb trouwens dezelfde motor.

Daar ook jij dicht bij de grens woont, zou ik daar eens navragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jij zou moeten hebben de 038 145 209 N. Ik kan niet uit de advertentie herleiden of dit het N type is. De letter die er achter staat betekend altijd een modificatie.

Tevens ziet de pomp er niet nieuw uit maar gebruikt en hoogstens gereviceerd (aan de dopjes te zien).

Ik zie op de foto dat de doos een Pierburg pomp is en laat dat nou net diegene zijn die problemen veroorzaakt?

Ik ga geen mensen op voorhand beschuldigen maar het is natuurlijk heel aantrekkelijk om als je een defecte tandempomp hebt, een nieuwe te bestellen en de oude weer in de nieuwe doos te verkopen.

 

Is trouwens ook fors aan de prijs. Ik heb mij laten vertellen dat een nieuwe tandempomp in Duitsland iets van 200 euro moet kosten. Dus dan zou ik het wel weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb een 1.9TDI 3C maar heeft iemand ook een uitleg hoe je die pomp vervangt?

Zie hem netjes zitten maar is het gewoon een kwestie van leidingen eraf...pomp los schroeven....nieuwe erop...leidingen erop en klaar?

 

Zit er bij een nieuwe pomp ook een nieuwe pakking of moet je die los bestellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden