Ga naar inhoud
  • 0

Passat CC starte niet meer [opgelost, zie pag2]


Dominion

Vraag

Afgelopen vrijdag ben ik gestrand na een bezoek aan de supermarkt met mijn CC.

 

Nadat ik de booschappen had ingeladen wilde ik de auto starten, sleutel erin maar niks, geen lampjes, geen toerenteller die draaide op en neer, nada. Na een aantal keer proberen zonder resultaat, VW service gebeld, die stuurde een monteur maar het enige wat die probeerde is de accu eraf en erop maar zonder s6.

 

Auto is opgetakeld en afgesleept (handrem ging er ook niet meer vanaf en de ramen stonden ook op een kier, dus de auto heeft van het weekend in de garage van het sleepbedrijf doorgebracht). Vanochtend is die verplaatst naar de dealer om een diagnose te stellen. Echter de dealer kan niks uitlezen met de computer en vermoed dat de electronica in de stuurkolom het probleem is, maar met zekerheid is dit niet vast te stellen.

 

reserve sleutel hebben we nog geprobeerd maar zonder s6, nu maar afwachten helaas. Is er geen nood procedure om zo'n auto te kunnen benaderen eigelijk? lampen en navigatie werken nog wel dus stroom is er wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hij valt zeker onder de garantie, maar het verbaast mij enigzins dat er helemaal niks meer met de auto is te beginnen als de steutel niet meer wordt geaccepteerd (is misschien ook maar goed vanwege diefstal etc :))

 

Ik ga er wel even vanuit dat de garage alle zekeringen wel heeft gechecked, maar goed daar moet ik maar op vertrouwen ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga er wel even vanuit dat de garage alle zekeringen wel heeft gechecked, maar goed daar moet ik maar op vertrouwen ....

 

Daar zou ik maar niet van uitgaan. Heb vaak genoeg meegemaakt dat ze voor de meest waarschijnlijke oplossing gaan en niet eerst een goede diagnose stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als er niets met de computer uit te lezen valt zou ik beginnen met te proberen met een andere gateway... die regelt alle communicatie met alle electronische onderdelen die over can werken, ook de conversie tussen de verschillende soorten can (drive train - comfort - entertainement..... enz), maar ja, wie ben ik om daarover te oordelen....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren is de electronica vervangen en er valt weer de communiceren met de auto! Hij was alleen nog niet te starten omdat de de startblokering niet goed gecodeerd kregen en het aan het eind van de dag liep, ik hoop dus vandaag de auto weer terug te kunnen krijgen. De ramen en handrem werkte iig weer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou helaas gisteren kreeg ik een telefoontje dat het coderen nog steeds niet gelukt was, PON is ingeschakeld en die adviseerde de comfort unit te vervangen, dit moest uiteraard besteld worden en hopelijk vandaag ingebouwd.

 

Garage zet er wel vaart achter want de auto staat behoorlijk in de weg smiling smiley

 

Gelukkig heb ik van de garage beter vervangende vervoer gekregen, van een Huyndai I30 SW naar een Seat Exeo ST 1.8, moet zeggen erg sportieve auto met 18 inch velgen maar toch is het nog steeds een wereld van verschil met de Passat CC, zoveel degelijker is de CC en rustiger comfortabeler rijden.

 

Hopelijk krijg ik vandaag de auto weer terug, maar ik reken er iig niet op (kan het ook niet tegen vallen smiling smiley)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas gisteren hele dag niks gehoord dus ik voelde de bui al hangen en ja hoor het was nog steeds niet gelukt.... comfort module was ondertussen vervangen maar het coderen bleek nog steeds niet goed te lukken, ze zijn druk aan het schakelen met PON om de te achterhalen wat er fout gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren eind van de dag heb ik hem weer op kunnen halen, uiteindelijk is de elektronica van de stuurkolom en de comfortmodule vervangen, na een aantal keer hetzelfde proberen (volgende de monteur) lukte het coderen van de nieuwe onderdelen wel en start de auto uiteindelijk weer!

 

Iets meer dan een week, garage heeft wel de auto van buiten en van binnen helemaal schoon gemaakt, wist niet dat mijn vloermatten zo schoon konden zijn :)

 

Vanochtend weer lekker relax naar mij werk gereden, waardeer je wel weer wat je hebt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden