Marco456 Geplaatst 11 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2010 Ik heb nu voor de 2 de keer dat deze slang is opgevreten /gesmolten: het gaat om dit nummer: 038 121 473 ontluchtingsslang Hebben meer mensen daar last van? De vorige keer was Mei 2009.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2010 als ie zacht wordt(of opgeblazen) ziet er diesel in/overheen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blaauwwiekel Geplaatst 11 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 11 augustus, 2010 Begint hij dan ook na een tijdje stationair te draaien,bij weg rijden te roken? Dat doet die van mij soms, ook egr weg kat leeg en dacht zelf wel eens aan een carter ontluchting ofzo? Omdat hij beetje blauw rookt dan? Maar geen overdreven olie verbruik. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 12 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2010 Lekt ie dan koelvloeistof? ik begrijp de titel niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 12 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2010 ja doordat dat slangentje wegsmelt tegen het blok ofzo, gaat die langzaam lekken. Als ik rustig rij is er nix aan de hand. Als ik stevif door rij is er zo een halve liter uit. Oja en hij begint slecht teworden aan de achterkant van het blok bij bij de 90 graden bocht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 12 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 augustus, 2010 Aha ik begrijp het ze noemen het een ontluchtingsslang maar hij behoort tot het koelcircuit. Betreft het wegsmelten van het slangetje zou ik kijken of je het nieuwe slangetje iets verder van het blok kan leggen, op de foto is te zien dat ie tegen het blok aanzit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 13 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2010 Zo even aan het hobbyen geweest en hij is weer vervangen, kijken hoe lang die het nu vol houd... Ik vind het toch raar dat die zo opgezwollen is waar zou dat door komen? Oja er zat een klein gaatje in waardoor er kvs verdween. Zoek de verschillen: Van dichtbij: Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 blaauwwiekel Geplaatst 13 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2010 Een rubber slang kan heel goed opzwellen als er aan de buitenzijde olie komt dat trekt erin,en zet dan uit. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 13 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 13 augustus, 2010 ik denk dat er diesel op gekomen is.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 14 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2010 ik denk dat er diesel op gekomen is.. Diesel kan daar haast niet lekker... slangen zijn nog goed Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hawky007 Geplaatst 14 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2010 ik denk dat er diesel op gekomen is.. Diesel kan daar haast niet lekker... slangen zijn nog goed Om dat stukje slang zit nu natuurlijk een beetje glaswol en aluminium sheeting ( flexibele sheeting 'geribbelt' > bij de automaterialenzaak te krijgen ) met een paar slangklemmetjes. ( en butyleenkit o.i.d. aan de kopse kanten ter afdichting ) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 oholtman Geplaatst 14 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 augustus, 2010 ook een goede oplossing Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 spirelli Geplaatst 20 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 20 augustus, 2010 Ik heb helaas ook deze slang moeten laten vervangen ivm hetzelfde probleem. De nieuw slang, die er nu 2 dagen op zit, begint echter weer langzaam op te zwellen. De tandempomp is waarschijnlijk een beetje aan het lekken waardoor er vloeistof op de slang terecht komt met het kapot gaan van de slang als gevolg. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 geani Geplaatst 21 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2010 ja doordat dat slangentje wegsmelt tegen het blok ofzo, gaat die langzaam lekken. Als ik rustig rij is er nix aan de hand.Als ik stevif door rij is er zo een halve liter uit. Oja en hij begint slecht teworden aan de achterkant van het blok bij bij de 90 graden bocht. Wat bedoel je juist met stevig doorrijden? hoe snel is dit dan en voor hoelang? heb dit 1 keer voorgehad toen ik auto gekocht had (nieuw aangekocht) reed in warm weer zo'n 100 km aan 180/h en koelvloeistof was ook leeg, ben naar garage geweest waarop ze deze opnieuw aanvulden en druk op de leidingen plaatsten en nergens was een lek te bespeuren. raar voorval en hoop dat ik dit niet meer tegenkom Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 21 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2010 op trekken tot de 4000 toeren dus gewoon planken. maar ik zie dat jij een andere motor hebt dus zal het daar niet aan liggen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 21 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 augustus, 2010 Ik heb helaas ook deze slang moeten laten vervangen ivm hetzelfde probleem. De nieuw slang, die er nu 2 dagen op zit, begint echter weer langzaam op te zwellen. De tandempomp is waarschijnlijk een beetje aan het lekken waardoor er vloeistof op de slang terecht komt met het kapot gaan van de slang als gevolg. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Moet je dan de pakking vervangen tussen de tandempomp en het blok of de tandempomp zelf?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 spirelli Geplaatst 22 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2010 Zover heb ik het nog niet bekeken. Is ook best lastig te zien. Maar als de tandempomp vervangen moet worden is dat weer een duur geintje. Een pakking zal niet zo duur zijn. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 22 augustus, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2010 2x pakking is 5 euro, tandempomp nieuw 275 euro op marktplaats staan ze voor 100 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 spirelli Geplaatst 22 augustus, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 22 augustus, 2010 Het risico bij een gebruikte pomp is wel dat deze mogelijk ook weer gaat lekken. Er staat er wel een op MP voor 150 euro maar ja het blijft toch een risico. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 12 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 september, 2010 Zo het probleem en de bossdoener zijn vervangen! Ik heb een tandempomp van de sloop gehaald uit een Caddy van 2006! Schade 100 euro. De tandempomp lekte diesel en op de foto zie je waarom, toen ik de deksel van de pomp afhaalde: je ziet dat het metaal waar de pakking zit niet vlak is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 12 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 12 september, 2010 maar zou het dan niet af-fabriek al moeten lekken? En nu? vloeibare pakking erbij tussen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 12 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 12 september, 2010 maar zou het dan niet af-fabriek al moeten lekken? En nu? vloeibare pakking erbij tussen? Als ik dit van te voren wist wel maar ik had er al een op de sloop gehaald! En die was uit een Caddy van 2006 dus die had ik er meteen op geschroeft. Maar ik was toch benieuwd wat er mis mee was dus heb ik het open geschroefd en zag ik dat. En ik had versie E en nu heb ik versie L er op zitten. Blijkbaar zitten die zelfde pompen op alle 1.9 blokken!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 spirelli Geplaatst 13 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 13 september, 2010 Was de montage moeilijk of was het te doen. Ik zit ook nog steeds met het probleem. Ik durf er eigenlijk niet goed zelf aan te beginnen. Mocht het een appeltje/eitje zijn dan hoor ik graag tips. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hawky007 Geplaatst 14 september, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2010 maar zou het dan niet af-fabriek al moeten lekken? En nu? vloeibare pakking erbij tussen? Als ik zo links en rechts die tandempompproblemen lees, lijkt me dit inderdaad gewoon een geval van fabrieksfout / slechte kwaliteitscontrole! Vooral de foto laat duidelijk zien dat het gietstuk vooraf al niet voldoende vlees heeft gehad om te kunnen vlakken. Reclameren bij je dealer EN bij "PONS" of direct bij VW heeft zeker zin; met de verwijzing dat dit veel vaker voorkomt ( in je "NETWERK" , zoals de Passatclub/ problemcar e.d. gewoon noemen bijvoorbeeld.... ). p.s. de 'verkoop en/of marketingafdeling is de juiste ingang ( daar gaan daar de seinen op ROOD in tegenstelling tot de technische afdelingen; die wel meer hebben meegemaakt in hun leven) Succes ermee, Erwin Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 14 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2010 Was de montage moeilijk of was het te doen. Ik zit ook nog steeds met het probleem. Ik durf er eigenlijk niet goed zelf aan te beginnen. Mocht het een appeltje/eitje zijn dan hoor ik graag tips. Ik weet niet hoe handig jij bent, maar ik heb het rustig aan gedaan en met 2 uurtjes zat die er in. het zijn 3 slangen en 4 boutjes maar het zit wel lastig heb 1 imbus sleutel 1 cm korter moeten slijpen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 14 september, 2010 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 14 september, 2010 maar zou het dan niet af-fabriek al moeten lekken? En nu? vloeibare pakking erbij tussen? Als ik zo links en rechts die tandempompproblemen lees, lijkt me dit inderdaad gewoon een geval van fabrieksfout / slechte kwaliteitscontrole! Vooral de foto laat duidelijk zien dat het gietstuk vooraf al niet voldoende vlees heeft gehad om te kunnen vlakken. Reclameren bij je dealer EN bij "PONS" of direct bij VW heeft zeker zin; met de verwijzing dat dit veel vaker voorkomt ( in je "NETWERK" , zoals de Passatclub/ problemcar e.d. gewoon noemen bijvoorbeeld.... ). p.s. de 'verkoop en/of marketingafdeling is de juiste ingang ( daar gaan daar de seinen op ROOD in tegenstelling tot de technische afdelingen; die wel meer hebben meegemaakt in hun leven) Succes ermee, Erwin tja als ik het bij de vw dealer had laten maken zou ik wel kans maken op coulance maar nu lijkt dat mij niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Marco456
Ik heb nu voor de 2 de keer dat deze slang is opgevreten /gesmolten:
het gaat om dit nummer: 038 121 473 ontluchtingsslang
Hebben meer mensen daar last van?
De vorige keer was Mei 2009....
Link naar reactie
Delen op andere sites
36 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten