Ga naar inhoud
  • 0

Lekage KVS


Marco456

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ja doordat dat slangentje wegsmelt tegen het blok ofzo, gaat die langzaam lekken. Als ik rustig rij is er nix aan de hand.

Als ik stevif door rij is er zo een halve liter uit.

 

Oja en hij begint slecht teworden aan de achterkant van het blok bij bij de 90 graden bocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aha ik begrijp het ze noemen het een ontluchtingsslang maar hij behoort tot het koelcircuit.

Betreft het wegsmelten van het slangetje zou ik kijken of je het nieuwe slangetje iets verder van het blok kan leggen, op de foto is te zien dat ie tegen het blok aanzit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo even aan het hobbyen geweest en hij is weer vervangen, kijken hoe lang die het nu vol houd...

Ik vind het toch raar dat die zo opgezwollen is waar zou dat door komen?

Oja er zat een klein gaatje in waardoor er kvs verdween.

 

Zoek de verschillen:

post-4299-1423824893,423_thumb.jpg

 

Van dichtbij:

post-4299-1423824893,798_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik denk dat er diesel op gekomen is..

Diesel kan daar haast niet lekker... slangen zijn nog goed :?

 

Om dat stukje slang zit nu natuurlijk een beetje glaswol en aluminium sheeting ( flexibele sheeting 'geribbelt' > bij de automaterialenzaak te krijgen ) met een paar slangklemmetjes.

( en butyleenkit o.i.d. aan de kopse kanten ter afdichting )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb helaas ook deze slang moeten laten vervangen ivm hetzelfde probleem. De nieuw slang, die er nu 2 dagen op zit, begint echter weer langzaam op te zwellen. De tandempomp is waarschijnlijk een beetje aan het lekken waardoor er vloeistof op de slang terecht komt met het kapot gaan van de slang als gevolg. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ja doordat dat slangentje wegsmelt tegen het blok ofzo, gaat die langzaam lekken. Als ik rustig rij is er nix aan de hand.

Als ik stevif door rij is er zo een halve liter uit.

 

Oja en hij begint slecht teworden aan de achterkant van het blok bij bij de 90 graden bocht.

 

 

Wat bedoel je juist met stevig doorrijden? hoe snel is dit dan en voor hoelang?

 

heb dit 1 keer voorgehad toen ik auto gekocht had (nieuw aangekocht) reed in warm weer zo'n 100 km aan 180/h en koelvloeistof was ook leeg, ben naar garage geweest waarop ze deze opnieuw aanvulden en druk op de leidingen plaatsten en nergens was een lek te bespeuren. raar voorval en hoop dat ik dit niet meer tegenkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb helaas ook deze slang moeten laten vervangen ivm hetzelfde probleem. De nieuw slang, die er nu 2 dagen op zit, begint echter weer langzaam op te zwellen. De tandempomp is waarschijnlijk een beetje aan het lekken waardoor er vloeistof op de slang terecht komt met het kapot gaan van de slang als gevolg. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

 

 

Moet je dan de pakking vervangen tussen de tandempomp en het blok of de tandempomp zelf??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo het probleem en de bossdoener zijn vervangen!

Ik heb een tandempomp van de sloop gehaald uit een Caddy van 2006! Schade 100 euro.

 

De tandempomp lekte diesel en op de foto zie je waarom, toen ik de deksel van de pomp afhaalde:

 

post-4299-1423825010,2756_thumb.jpg

post-4299-1423825010,6506_thumb.jpg

 

je ziet dat het metaal waar de pakking zit niet vlak is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar zou het dan niet af-fabriek al moeten lekken? En nu? vloeibare pakking erbij tussen?

 

Als ik dit van te voren wist wel maar ik had er al een op de sloop gehaald!

En die was uit een Caddy van 2006 dus die had ik er meteen op geschroeft.

 

Maar ik was toch benieuwd wat er mis mee was dus heb ik het open geschroefd en zag ik dat.

En ik had versie E en nu heb ik versie L er op zitten. Blijkbaar zitten die zelfde pompen op alle 1.9 blokken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar zou het dan niet af-fabriek al moeten lekken? En nu? vloeibare pakking erbij tussen?

 

Als ik zo links en rechts die tandempompproblemen lees, lijkt me dit inderdaad gewoon een geval van fabrieksfout / slechte kwaliteitscontrole! Vooral de foto laat duidelijk zien dat het gietstuk vooraf al niet voldoende vlees heeft gehad om te kunnen vlakken. Reclameren bij je dealer EN bij "PONS" of direct bij VW heeft zeker zin; met de verwijzing dat dit veel vaker voorkomt ( in je "NETWERK" , zoals de Passatclub/ problemcar e.d. gewoon noemen bijvoorbeeld.... ).

p.s. de 'verkoop en/of marketingafdeling is de juiste ingang ( daar gaan daar de seinen op ROOD in tegenstelling tot de technische afdelingen; die wel meer hebben meegemaakt in hun leven)

Succes ermee,

Erwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Was de montage moeilijk of was het te doen. Ik zit ook nog steeds met het probleem. Ik durf er eigenlijk niet goed zelf aan te beginnen. Mocht het een appeltje/eitje zijn dan hoor ik graag tips.

 

Ik weet niet hoe handig jij bent, maar ik heb het rustig aan gedaan en met 2 uurtjes zat die er in.

 

het zijn 3 slangen en 4 boutjes maar het zit wel lastig heb 1 imbus sleutel 1 cm korter moeten slijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar zou het dan niet af-fabriek al moeten lekken? En nu? vloeibare pakking erbij tussen?

 

Als ik zo links en rechts die tandempompproblemen lees, lijkt me dit inderdaad gewoon een geval van fabrieksfout / slechte kwaliteitscontrole! Vooral de foto laat duidelijk zien dat het gietstuk vooraf al niet voldoende vlees heeft gehad om te kunnen vlakken. Reclameren bij je dealer EN bij "PONS" of direct bij VW heeft zeker zin; met de verwijzing dat dit veel vaker voorkomt ( in je "NETWERK" , zoals de Passatclub/ problemcar e.d. gewoon noemen bijvoorbeeld.... ).

p.s. de 'verkoop en/of marketingafdeling is de juiste ingang ( daar gaan daar de seinen op ROOD in tegenstelling tot de technische afdelingen; die wel meer hebben meegemaakt in hun leven)

Succes ermee,

Erwin

 

tja als ik het bij de vw dealer had laten maken zou ik wel kans maken op coulance maar nu lijkt dat mij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden