Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe auto: wachten met tunen (x KMs) of niet?


huggie80

Vraag

Hallo

 

Ik heb mezelf een paar dagen geleden voorgesteld op het forum en er een vraag gesteld, waar ik eigenlijk niet goed antwoord op krijg. Ik probeer het hier maar eens, denk dat er meer mensen het algemeen forum lezen in tegenstelling tot het welkom topic.

 

Mijn auto (3C Sedan 1.9TDi 105pk) komt deze week eindelijk binnen. Het is een nieuwe wagen en ik zou die onmiddellijk willen chiptunen bij ZIPTUNING. Nu vraag ik me af, vooraleer ik naar hen ga, moet je niet een bepaald aantal kilometers de auto laten inrijden (2000-5000km zeg maar?), of kan het geen kwaad om direct je auto te chiptunen?

 

Graag jullie advies.

Stijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bij mij was het afgeraden, maar dat had denk ik het meest te maken met de DSG bak.

 

kreeg als antwoord, kom maar na een 1/2 jaar terug, als je zeker bent of de 160 pk te kort is.

motor is 1.8TSI

 

heb je al een keuze gemaakt voor de chip tunner? zo ook even verder vragen, er worden hier meerdere namen genoemd.

ik heb Hartog en JD gevraagd wat het beste was. vondt het wel een eerlijk antwoordt. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik was van plan naar ziptuning te gaan, gezien de vele auto's die zij tunen (+8000 per jaar). Mochten ze niet goed zijn of er veel klachten over hen zijn, zouden ze niet blijven bestaan denk ik. Iemand ervaring met ZIPTUNING? Zitten in Evergem (België; dichtst voor mij) en ook in Nederland.

Hartog en JD zijn Nederlandse bedrijven zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik was van plan naar ziptuning te gaan, gezien de vele auto's die zij tunen (+8000 per jaar). Mochten ze niet goed zijn of er veel klachten over hen zijn, zouden ze niet blijven bestaan denk ik. Iemand ervaring met ZIPTUNING? Zitten in Evergem (België; dichtst voor mij) en ook in Nederland.

Hartog en JD zijn Nederlandse bedrijven zeker?

 

ZIP is het prak en go principe, standaard chip die ze "kopen".

JD en Hartog doen het op maat, zoals jij het wil en schrijven de software zelf.

Ik zou mijn nieuwe auto daar eerder aan toevertrouwen dan bij ZIP. (al is het alleen maar voor de aftersales, mochten er problemen ontstaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben ik in principe wel met je eens maar dan kan de afstand ook weer in je nadeel werken en dat zou dan weer voor ZIP pleiten.

Wat ik op dit forum heb gelezen werkt ZIP inderdaad met een standaard chip terwijl bij JD en Hartog veel meer mogelijk is qua maatwerk. Maar daar staat dan weer een prijsverschil tegenover. Er zijn er inmiddels wel een paar op dit forum die hun auto hebben laten tunen bij ZIP en die zijn er volgens mij wel positief over. Ik weet niet in hoeverre ze ook deskundig genoeg zijn m.b.t. Volkswagens om op dit soort vragen een antwoord te geven. Die deskundigheid is er bij Hartog en JD in elk geval wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Prijsverschil..............en dat in het licht van een nieuwe auto is dat promilen werk. (lijkt mij........)

Zou wel even informeren wat dit voor gevolgen heeft qua garantie voorwaarden de komende 2 jaar, vrees het ergste.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb een offerte van 399 euro ontvangen. Dat is goedkoop in vergelijking met anderen, maar wekt ook argwaan. Het verhaal van de standaardchip verklaart veel natuurlijk. Hun site "lijkt" professioneel met overvloedig veel gedeelde ervaringen van tevreden gebruikers.

 

Ik ben echt aan het twijfelen nu. Mocht er iemand al bij ZIPtuning geweest zijn, hoor ik graag hun reacties. Thanks.

 

Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij is elke chiptuning nefast voor de garantie van de wagen, behalve indien door VW zelf gedaan. Het ergste is dat ik van de tuning van VW nog niet veel goeie dingen gehoord heb... veel mensen die bevestigen dat er weinig verschil merkbaar is, waarschijnlijk omdat ze met grotere veiligheidsmarges werken in vergelijking met (professionele) tuners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hey Stijn,

 

je kan Tim (Villyman) misschien eens contacteren (zie link naar ander topic), die heeft (of stond zeker op het punt) om zijn bolide te laten chippen bij Zip. weet niet dit ook al gebeurt is bij hem maar je moet hem anders een PM'en hierover

 

info ook in dit topic --> viewtopic.php?f=109&t=34858&p=360280&hilit=evergem#p360280

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Elke keer als de CPU geflashed wordt kun je dat zien als hij uitgelezen wordt.........de dealer dus ook, en die weet precies hoeveel keer VW update's heeft doorgevoerd. Als dat niet klopt dan is 1+1=2

 

dat is niet waar... tuners kunnen dat zonder problemen weer op dezelfde waarde zetten.

 

Ik heb al mn auto's gekocht met KM's vanaf 200dkm, allemaal erg stevig (JD)getuned, met geen van de auto's problemen van welke aard dan ook.

 

Ik vind trouwens wel dat Ziptuning dan enorm veel auto's op een dag kan tunen aangezien je voor de meeste auto's een uur of meer nodig hebt. Zij doen dan 22 auto's per dag, 7 dagen in de week, 365dgn per jaar.. haal je de zondagen eraf dan doen ze er zelfs 26 op een dag..(4mljn euro omzet per jaar....bij gem. een 499 per auto)

 

 

Dat de motorgarantie vervalt hoef je je niks van aan te trekken.. een goede tuner zoals JD weet wat de marges zijn en die sterkte van een VW blok ligt hoog.. uiteraard gaan ze ook wel eens defect, maar het merendeel is niet eens gechipt..

 

 

Ipv de std. 16inch velgen 19" monteren mag RDW gezien officieel ook niet aangezien het voertuig er niet op goedgekeurd is en dat doet ook iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben er volledig uit, ik ga mijn auto een 3000km inrijden, hopelijk dus vanaf vrijdag, daarna gaat er een chip in.

Bedankt voor de info alleszins. Wat je rekensommetje betreft, hou je er duidelijk geen rekening mee dat ze 7 filialen hebben... Ook dit sterkt mijn vertrouwen, een bedrijf kan niet zo groot worden door te "prutsen" m.i.

 

groeten van een verlangende 3C bezitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zaterdag om 9u stond ik in Evergem. Er stond al een paar man te wachten, allen met telefonisch bevestigde afspraak.

Stipt om 9u werd ik ontvangen, werden mijn eventuele vragen beantwoord die ik nog had omtrent de tuning en ik mocht me naar het wachtzaaltje begeven waar er frisdrank, koffie, internet, magazines, TV, ... gratis tot mijn beschikking stond.

 

Het tunen zelf duurde bijna 2u. Je kan achter glas meekijken vanuit het zaaltje (je auto wordt zelfs gefilmd tijdens het proces, je kan meekijken op de monitor). Tweemaal werd er een testrit met de wagen gemaakt.

 

ik kreeg de tuning aan een promotieprijs 399 ipv 499 en het resultaat is bevredigend. Merkbaar meer koppel beschikbaar, en het vermogen komt op een vloeiende manier vrij. De auto rijdt gewoon veel vinniger. De 105pk die ik voorheen had is nu 136 à 140pk geworden en dit was ook nodig voor dergelijke wagen. Vond 105pk iets te weinig voor zo'n gewicht...

 

Dus mijn ervaring met ZIPtuning is positief, misschien dat het sommigen onder jullie twijfelaars kan overhalen om naar daar te gaan.

 

Groetjes

Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Arjen

Gezien je moderator bent kan ik best de vraag aan jou stellen...

Met pijn in het hart moet ik mijn recente full option 3C verkopen wegens het krijgen van een bedrijfswagen. Ik wou dit aanbieden aan echte passatliefhebbers via het forum, maar blijkt dat ik niet kan posten op dat forumonderdeel, waarschijnlijk wegens te weinig berichten op de site? Moet ik nu echt gaan "spammen" om aan het vereiste aantal berichten te komen of kan ik mijn zoekertje met foto toch aanbieden op vwpassat.nl ? Aangezien de auto in perfecte staat is met belachelijk weinig kilometers meen ik overtuigd te zijn dat het een ideale auto is om hier te verkopen.

Laat je mij iets weten? Thanks.

Stijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

doe Jeroen aka high line eens een PB ivm de verkoop van jouw 3C, hij is namelijk op zoek achter een andere omdat hij met zijn huidige passat een ongeval heeft gehad

--> zie dit topic --> http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=103&t=37531&start=240

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden