Ga naar inhoud
  • 0

Kan je van een 5 naar 6 bak


cbr600f2003

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Of het technisch kan weet ik zo niet, maar wat Kemal al aangeeft, het loont sowieso niet. Verbruik zal nauwelijks dalen en de winst is dus minimaal. Kosten daarentegen zijn erg hoog, zelfs al zou je tegen een goedkope bak aanlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tenzij jij zelf er erg handig mee bent kan je het voor ong €2000,- wel afmaken.. Je hebt zowiezo een nieuwe schakelbak nodig (€1400), nieuwe motorregelapparaat (€150-€200).. Nieuwe pook (€60).. Weet niet precies hoe duur het allemaal is, heb een schatting gedaan en je hebt wel een aantal meer dingen nodig, dit is in ieder geval de basis.. Misschien dat je 2e hands onderdelen kunt gebruiken uit sloop? Zou heel wat schelen denk ik..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Of het technisch kan weet ik zo niet, maar wat Kemal al aangeeft, het loont sowieso niet. Verbruik zal nauwelijks dalen en de winst is dus minimaal. Kosten daarentegen zijn erg hoog, zelfs al zou je tegen een goedkope bak aanlopen.

 

Het is wel mogelijk Arjen.. Had een keertje ergens gelezen dat iemand in zijn Audi een achttraps automaat wou hebben, diegene had dat nagevraagd bij de garage en dat zou hem €9000 euro kosten :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Motorregelapparaat zul je bij een handbak idd wel niet hoeven te vervangen..

 

Aandrijfassen, koppelingsset/vliegwiel, baksteunen, pook een schakelstangen igg wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik dacht dat dat ook vervangen moest worden omdat je de oude schakelbak eruit moet halen toch? Kan je dat aanpassen dat er een 6-bak inzit? Of hoef je daar verder niks aan te doen?

 

Waarom zou je dat aan willen passen.. het is alleen de vraag wat de snelheids/toerentalsensor gaat doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dan heb je een (extra) automaatcomputer nodig en de bekabeling ervan, en de schakelcoulisse etc..

 

Aangezien ik mijn Passat heb omgebouwd van 4 naar 5bak aut. weet ik precies wat je allemaal nodig hebt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja, dan heb je een (extra) automaatcomputer nodig en de bekabeling ervan, en de schakelcoulisse etc..

 

Aangezien ik mijn Passat heb omgebouwd van 4 naar 5bak aut. weet ik precies wat je allemaal nodig hebt..

Ja een hele andere passat als donor auto :angel::wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden