Ga naar inhoud

passat of audi?


Ed

Aanbevolen berichten

Tijdens een korte vakantie liep ik tegen een Audi a4 avant aan.Dit is een quatro 130 pk 6 bak .Hij is van 2002.Hij heeft 220000 km gelopen .Velaagd onderstel en leren interieur.Kortom een mooie auto .Riemen en rolllen kort geleden vervangen Rijd nu een 3bg 130 pk 5bakuit 2003 met 205000 km.Ben met de verkoper gaan praten en hij wou 1500 euri toe hebben .Hij zou dan ook de moterkap laten spuiten vanwege de vele steenslag.Had er op zich wel belang bij maar wat denken jullie ?Is dit een redelijk bedrag ?Ga er in bouwjaar op achteruit ,maar de 6 bak en vierwielaandrijving dat trekt natuurlijk wel.Ben benieuwd naar jullie reacties

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat trekt je precies in die 6-bak dan? Je kunt Audi's natuurlijk niet met Passats vergelijken maar de eindoverbrenging van de hoogste versnelling is bij de 5-bak zowat gelijk aan die van de 6-bak bij de Passat.

Vierwielaandrijving is leuk (spreek uit ervaring) maar kost ook flink wat extra brandstof.

Daarnaast denk ik dat de A4 minder binnenruimte heeft dan een Passat, maar als je van een sedan naar een Avant gaat ga je er natuurlijk wel op vooruit :wink:

Ik denk dat de bijbetaling vrij netjes is. Hij wil en mag tenslotte ook wel wat verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat een 6bak nog wat minder toeren maakt tov een 5 bak.En het is inderdaad een avant .En wat betrefd de vierwielaandrijving dat lijkt me ideaal voor in de winter.Ik zal er even een foto bij doen .Ik moet hem nog maar eens goed gaan bekijken en een testrit maken en de boekjes even inzien ,maar het blijft een lastige keuze omdat mijn passat ook goed bevalt en je weet natuurlijk wat je hebt.Maar ja zo'n avant is wel 'mijn'auto.Ik zal het audi forum ook nog even doorspitten.

Bedankt voor de reacties.

 

Ed

post-4327-1423824647,4528_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

mbt 4-wielaandrijving ideaal voor de winter: ik hoop dat je veel op wintersport gaat dan, anders wegen de voordelen niet op tegen de nadelen (hoog brandstofverbruik). Immers, aan 4-wielaandrijving heb je alleen(/vooral) wat in de omstandigheden dat je niet weg kan komen. Als je moet stoppen heb je er niks aan. Dan is winterbanden goedkoper, helpt je in beide situaties. Just my cup of tea.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Same here Ed.

 

Die Quattro is inderdaad meer brandstof en de auto weegt meer. Je hebt er alleen voordeel mee in de winter meer niet. Wat ik wel goed vind is dat het een 6-bak is. Lage toeren en laag verbruik.

 

Ik zou zeggen blijf bij je passat want nu weet je (zoals je al zei) wat je hebt. Als ie het doet is er niks aan de hand. Ik wou ook zo'n A4 kopen maar kwam gelukkig m'n huidige bakkie tegen en zou nu niks anders willen.

 

Ik denk ook dat de onderdelen van een Audi duurder zijn dan die van een VW. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Succes met je beslissing verder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er natuurlijk helemaal aan waarom je nu de Passat hebt. De A4 is echt klein wat betreft binnenruimte, dus als je die ruimte nodig hebt, zou ik niet switchen. Daarbij; als je tevreden bent over je Passat, zou ik je Passat houden. Als je iets nieuws koopt, weet je toch nooit precies welke reparaties e.d. er nog aan zitten te komen.

 

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toeren maakt met een 5 bak en 6 bak niet echt veel uit. Wil je minder toeren in een 6 bak dan moet je die van een V6 monteren.

Een Quattro verbruikt ook nog eens beduidend meer, vraag maar aan Groovejunk.

 

Ja, die drinkt wel iets meer brandstof.. 1:12/13 en dan doe je het rustig aan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

4Motion geeft toch een neutraler bochtengedrag, hoor. (Lees dat wel op meerdere plaatsen)

Ook is de achterophanging dan helemaal onafhankelijk ipv de semi-onafhankelijke of FWD. Met mijn 4WD nog geen piepende bandjes gehad bij optrekken, ook niet bij start waarbij de voorwielen niet helemaal rechtstaan ...

4Motion zou de auto ook stabieler houden bij afremmen (enkel Passat's omdat die een permanente 4x4 hebben)

Ik heb bewust gekozen voor 4Motion en ik ga nooit op wintersport. 't is dus maar wat je zelf wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebbn me aan het denken gezet.Mijn Passat bevalt ook goed.In het begin wat problemen gehad Nieuwe dynamo ,aircofan ,en vorige zomer een nieuwe airco compressor.Heb de grootste uitgaven nu wel gehad hoop ik .Inderdaad je weet wat je hebt en niet wat je krijgt.Je moet je natuurlijk ook niet door emotie laten leiden , maar het blijft een supergaaf model zo'n Avant.Je weet natuurlijk ook niet wat er een andere auto met 220000 km aan zit te komen.Ik denk maar een paar extra aan de passat te spenderen .Nieuwe Bandjes en een chippie, en dan genieten en doorrijden tot.....?

 

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden