Ga naar inhoud

Grote rechterspiegel gekocht.


sequence

Aanbevolen berichten

  • Reacties 76
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Misschien een domme vraag: waarom zet VW eigenlijk kleine rechter buitenspiegels op de Passat? Is dat alleen voor luchtweerstand, cq benzineverbruik?

 

Of misschien voor gewichtsbalans :lol: ?

 

Ik heb zelf ook zo'n kleine spiegel. Behalve dat het er niet uitziet, heb ik er geen last van. Die doet wat ie doen moet: kijken of ik naar rechts kan nadat ik iets ingehaald heb om ruimte te maken voor... tja... iets wat mij wil inhalen?!?!? 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou... volgens mij is dat zo gekomen.....

 

Er was ooit eens een VW designer die aandacht te kort kwam.

Op een dag merkte hij dat hij bij het designen van een nieuwe spiegel budget te kort kwam.

Dus dacht dat negatieve aandacht ook aandacht en verkrachte hij de hele optiek van de auto's.

En ontwierp een perfecte auto die symetrisch echter niet klopte.

Hij kocht het bestuur van VW om en liet de auto de markt op.

Aangezien de VW's verder er gewoon goed uitzien kocht iedereen een VW met een kleinere rechter spiegel.

Ondanks deze smet op het design verdiende het bestuur ineens bakken met geld en hadden ze het geld van de designer niet meer nodig.

Dus schopte ze de designer de straat op en lieten ze nieuw spiegels ontwerpen met richting aanwijzers erin.

 

De designer was dol ongelukkig... maar kreeg al snel een nieuwe baan...

Hij is nu head designer bij Mercedes :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mercedes heeft al sinds jaar en dag een kleine rechterspiegel (alhoewel die wel hoger is dan links), dit is puur en alleen omdat je rechts minder hoeft te zien in de breedte dan links, vroegah hadden we helemaal geen rechter spiegel.

 

het is ook handig om een kleinere rechterspiegel te hebben met in en uit de garage (parkeerplaats) te rijden.

 

richting aanwijzers in twee verschillende spiegels is echt geen porum, en daarom hebben ze waarschijnlijk beide spiegels weer het zelfde formaat gegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij vertellen hoe ik het handvat van het rechter deurpaneel eraf haal. Daar zitten 1 of 2 schroeven onder die verwijderd moeten worden om de deur bekleding te vewijderen.

Genoeg hierover op internet te vinden maar NOOIT wordt de rechter deur besproken.

Altijd de linker deur die tevens in mijn ogen de makkelijkste deur is.

Hoe haal ik dat afdekplaatje los zonder het dubbel te vouwen of te beschadigen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft ook niet , ik heb een japanse MKIV spiegel/voet gekocht en het spiegelgedeelte van de voet gehaald. Vervolgens heb ik de linker spiegel van de passat gehaald en de MKIV er weer opgezet. De voet van de passat blijft dus zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden