Ga naar inhoud

VAG Techniek chiptuning.


Gast Anonymous

Aanbevolen berichten

Ik begrijp wel wat je bedoelt.

 

De service bij allebei is goed het wordt alleen anders uitgevoerd. Je hoeft niet te flippen gozer.

 

Ik flip niet hoor, probeer het alleen duidelijk voor je te maken........ :wink:

Kreeg het idee met je postings dat je geen idee had waarover ik het heb.

 

Jou auto, jou centen, jou keuze, zou alleen niet mijn keus zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat ik hier nu jammer vind? Er oordelen mensen over bedrijven die ze niet kennen, maar alleen afgaan op ervaringen van andere mensen. Volgens mij rijdt Nitro Audi, aangezien hij blijkbaar nogal veel op het Audiforum komt. Als hij op TDIClub.nl zou komen, zou hij waarschijnlijk pro vagtechniek zijn.

 

Toevallig ken ik beide partijen uit ervaring, zowel Pedro (Hartog) als Martin en Lucas (Vagtechniek). Beide partijen leveren topwerk, zijn niet beroerd om naar kleine dingen te kijken zonder meteen een dikke rekening te presenteren enzovoorts.

 

Reken maar uit hoe snel die 275 euro op zijn.......inderdaad........dat kan dus niet. Dat is nog geen 4 uur arbeidsloon, heb ik de software nog niet meegerekend........

Dan kunnen er niet 2,3 of desnoods 4 ritjes met meetapparatuur gedaan worden met het nodige fine tunen tot het resultaat er is dat jij wil.

 

Lucas rijdt desnoods 10 keer met een auto, als hij niet voldoet aan de wensen/beloftes gaat het overnieuw. Vagtechniek verbindt haar naam NIET aan een slecht getunde auto...

 

Ik denk dat je pas een waarde oordeel over een bedrijf kan vellen, als je er ervaring mee hebt. Ik ben echt een hele grote zeikerd wat mijn auto betreft, en bij beide bedrijven ben ik netjes, goed en professioneel geholpen.

 

Dat Pedro meer vraagt zal ongetwijfeld inhouden dat hij meer maatwerk doet, van vagtechniek weet ik dat ze met een basis werken, die naar wens wordt aangepast. Echter zal Vagtechniek altijd datgene adviseren waarbij de auto heel blijft... In het geval van Pedro weet ik dat hij dat ook doet, maar er zijn er voldoende die gewoonweg roepen: "Dat kan", maar zeggen er niet bij dat je koppeling er dan 5000 km later uit ligt..

 

Het is net wat je wil, beiden zijn echt goed.

 

Nitro68: Volgens mij is het ook niet goed om enkel op prijs af te gaan, jij "schiet" vagtechniek af omdat ze minder vragen dan Hartog en Hartog (omdat hij persoonlij audi verslaafd is en dus ontzettend actief is op het Audiforum) beter bekend staat op het Audiforum. Als ik jou was, zou ik eens kijken op TDIClub.nl, waarbij het hele forum (VW, Seat, Audi EN Skoda rijders) zweren bij vagtechniek. In dit geval vel je je oordeel op wat er op andere fora wordt gezegd, en wat in mijn ogen niet fair is naar vagtechniek.

 

Ehhhhhh, of ie goed is...........ja, dat kan je wel stellen, 85% van het Audiforum komt bij hem.

Hoog service niveau en een enorme VAG kennis, en niet alleen betreft het tunen maar ook de techniek.

Zeker de moeite waard om je licht op te steken.

http://www.hartogtuning.nl/

 

Dat verhaaltje kun je 1 op 1 ombouwen naar: "Ehhhhhh, of ie goed is...........ja, dat kan je wel stellen, 85% van tdiclub.nl komt bij hem.Hoog service niveau en een enorme VAG kennis, en niet alleen betreft het tunen maar ook de techniek. Zeker de moeite waard om je licht op te steken." Om maar even een voorbeeldje te noemen..

 

Jouw centen, jouw auto.. De dealer is ook duur, maar breng je daar je auto met vertrouwen naar toe, terwijl er toch voldoende VAG kennis aanwezig zou moeten zijn?????? Duurder wil niet altijd zeggen beter...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als 85% van de tdiclub bij Vagtechniek komt dan kunnen JD, VVT en Hartog de boel wel sluiten.. gelukkig heb je dat percentage niet helemaal goed.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous

Dank je wel voor je reactie Hein.

 

Ze leveren allebei wel goed werk dat geloof ik best. En het is ook een stukje verwantwoordelijkheid dat bij jezelf ligt voordat je je auto gaat tunen. Je moet altijd de nodige onderzoek doen voordat je zoiets gaat doen.

 

En inderdaad, duurkoop is niet altijd goed koop. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous
als 85% van de tdiclub bij Vagtechniek komt dan kunnen JD, VVT en Hartog de boel wel sluiten.. gelukkig heb je dat percentage niet helemaal goed.. ;)

 

Hij gebruikte tdiclub als een voorbeeld en was dus niet zo bedoeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als 85% van de tdiclub bij Vagtechniek komt dan kunnen JD, VVT en Hartog de boel wel sluiten.. gelukkig heb je dat percentage niet helemaal goed.. ;)

8-)

 

Zoals gezegd, voorbeeldje :)

 

Ik ben nog altijd zeer blij dat ik via tdiclub.nl bij Vagtechniek terecht ben gekomen, heeft me ondertussen een dieselpomp, een LMM, een turbo en nog wat van die dure ongein gescheeld (op mijn vorige auto welliswaar) omdat vagtechniek wel een juiste diagnose kon stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel nog heel erg of ik niet met mijn beurten toch bij de stealert blijf. (want naar Geldrop rijden of naar Neuenen maakt voor mij niet zo heel veel uit)

Of hebben ze bij VAG techniek ook iets van mobiliteits garantie ?

 

En wat heb je voor jouw Xenon betaald als ik vragen mag ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat ik hier nu jammer vind? Er oordelen mensen over bedrijven die ze niet kennen, maar alleen afgaan op ervaringen van andere mensen. Volgens mij rijdt Nitro Audi, aangezien hij blijkbaar nogal veel op het Audiforum komt. Als hij op TDIClub.nl zou komen, zou hij waarschijnlijk pro vagtechniek zijn.

 

Toevallig ken ik beide partijen uit ervaring, zowel Pedro (Hartog) als Martin en Lucas (Vagtechniek). Beide partijen leveren topwerk, zijn niet beroerd om naar kleine dingen te kijken zonder meteen een dikke rekening te presenteren enzovoorts.

 

Reken maar uit hoe snel die 275 euro op zijn.......inderdaad........dat kan dus niet. Dat is nog geen 4 uur arbeidsloon, heb ik de software nog niet meegerekend........

Dan kunnen er niet 2,3 of desnoods 4 ritjes met meetapparatuur gedaan worden met het nodige fine tunen tot het resultaat er is dat jij wil.

 

Lucas rijdt desnoods 10 keer met een auto, als hij niet voldoet aan de wensen/beloftes gaat het overnieuw. Vagtechniek verbindt haar naam NIET aan een slecht getunde auto...

 

Ik denk dat je pas een waarde oordeel over een bedrijf kan vellen, als je er ervaring mee hebt. Ik ben echt een hele grote zeikerd wat mijn auto betreft, en bij beide bedrijven ben ik netjes, goed en professioneel geholpen.

 

Dat Pedro meer vraagt zal ongetwijfeld inhouden dat hij meer maatwerk doet, van vagtechniek weet ik dat ze met een basis werken, die naar wens wordt aangepast. Echter zal Vagtechniek altijd datgene adviseren waarbij de auto heel blijft... In het geval van Pedro weet ik dat hij dat ook doet, maar er zijn er voldoende die gewoonweg roepen: "Dat kan", maar zeggen er niet bij dat je koppeling er dan 5000 km later uit ligt..

 

Het is net wat je wil, beiden zijn echt goed.

 

Nitro68: Volgens mij is het ook niet goed om enkel op prijs af te gaan, jij "schiet" vagtechniek af omdat ze minder vragen dan Hartog en Hartog (omdat hij persoonlij audi verslaafd is en dus ontzettend actief is op het Audiforum) beter bekend staat op het Audiforum. Als ik jou was, zou ik eens kijken op TDIClub.nl, waarbij het hele forum (VW, Seat, Audi EN Skoda rijders) zweren bij vagtechniek. In dit geval vel je je oordeel op wat er op andere fora wordt gezegd, en wat in mijn ogen niet fair is naar vagtechniek.

 

Ehhhhhh, of ie goed is...........ja, dat kan je wel stellen, 85% van het Audiforum komt bij hem.

Hoog service niveau en een enorme VAG kennis, en niet alleen betreft het tunen maar ook de techniek.

Zeker de moeite waard om je licht op te steken.

http://www.hartogtuning.nl/

 

Dat verhaaltje kun je 1 op 1 ombouwen naar: "Ehhhhhh, of ie goed is...........ja, dat kan je wel stellen, 85% van tdiclub.nl komt bij hem.Hoog service niveau en een enorme VAG kennis, en niet alleen betreft het tunen maar ook de techniek. Zeker de moeite waard om je licht op te steken." Om maar even een voorbeeldje te noemen..

 

Jouw centen, jouw auto.. De dealer is ook duur, maar breng je daar je auto met vertrouwen naar toe, terwijl er toch voldoende VAG kennis aanwezig zou moeten zijn?????? Duurder wil niet altijd zeggen beter...

 

Ik heb helemaal geen oordeel over Vagtechniek gegeven en heb ze al helemaal niet "afgeschoten", alleen doen ze het niet hetzelfde als een Hartog of JD.

Ik heb in geen 1 bericht geschreven dat Vagtechniek geen goed werk levert, snap dan ook niet dat je zo hoog van de toren loopt te blazen over dingen die ik nooit geschreven heb.

 

Vagtechniek zal best 10x in de auto rijden als dat nodig is, twijfel er niet aan, maar voor 275 euries kan je niet nog 3 of 4 ritjes maken, software nog wat fijn tunen, weer rijden en meten, etc.

Dat is bedrijfseconomisch onmogelijk, zijn ze binnen 3 maanden failiet.

 

Nogmaals: Ik probeer alleen het verschil duidelijk te maken tussen wat de 1 doet en de ander, dat prijsverschil moet toch ergens vandaan komen en dat is het verschil tussen maatwerk en een standaard chip.

Waar iemand uiteindelijk heen gaat moet hij zelf weten, ik heb geen aandelen bij de 1 of ander, sterker nog, ik woon niet eens meer in NL dus heb er totaal geen belang bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Hartog net zoals JD zijn eigen software ontwikkeld vanaf nul, dan is dat een belangrijke reden voor het prijsverschil. VAGtechniek voorziet alleen standaard auto's van ander software en stemt het programma zoveel mogelijk af per auto. Ze houden zich niet bezig met auto's die hardware matig zijn aangepast (andere turbo, verstuivers, etc) in tegenstelling tot JD die dergelijk software wel levert. Wellicht kun je bij Hartog ook terecht met mechanisch aangepaste auto's. Door het verschil in R&D kosten kan VAGtechniek goedkoper leveren.

 

VAGtechniek is daarmee niet minder als bedrijf: wat ze doen, doen ze goed. Of je het verschil in programma merkt tussen Hartog, JD en VAGtechniek heb ik geen idee van, ik heb alleen ervaring qua eigen auto's met JD (AVF 130pk), chipmeister (AHF 110PK) en VVT (AFN 110pk) en over alle 3 ben ik over de aanpassing erg tevreden. Maar zou mijn auto ook zo naar VAGtechniek brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Hartog net zoals JD zijn eigen software ontwikkeld vanaf nul, dan is dat een belangrijke reden voor het prijsverschil. VAGtechniek voorziet alleen standaard auto's van ander software en stemt het programma zoveel mogelijk af per auto. Ze houden zich niet bezig met auto's die hardware matig zijn aangepast (andere turbo, verstuivers, etc) in tegenstelling tot JD die dergelijk software wel levert. Wellicht kun je bij Hartog ook terecht met mechanisch aangepaste auto's. Door het verschil in R&D kosten kan VAGtechniek goedkoper leveren.

 

Dit is helemaal waar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet Hartog en JD ook beurten, distributie riemen vervangen, airco service beurten, webshop, en remmen erbij ?

Misschien is bij VAGtechniek het chippen niet hun primaire bezigheid, dus hoeven ze daar niet op binnen te lopen.

 

Maar wat ik me afvraag, is waarom er meteen zo gereageerd wordt als er een vraag komt over chippen.

Ik zie het op diverse VAG forums gebeuren, laten we het gewoon gezellig houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet Hartog ook beurten, distributie riemen vervangen, airco service beurten, en remmen, motor revisie, upgrade's erbij ?

 

JA. Alles dus. (alleen airco weet ik niet zeker)

Misschien is bij VAGtechniek het chippen niet hun primaire bezigheid, dus hoeven ze daar niet op binnen te lopen.

 

Maar wat ik me afvraag, is waarom er meteen zo gereageerd wordt als er een vraag komt over chippen.

Ik zie het op diverse VAG forums gebeuren, laten we het gewoon gezellig houden.

 

ja, dat snap ik ook niet, omdat ze constant appels en peren lopen te vergelijken daardoor krijg je dit soort discussies.

Als je dat dan probeert uit te leggen waarom het nu eenmaal meer kost bij een maat chipper...................

 

Met alleen chippen hou je je hoofd niet bovenwater, zeker niet als je ook software zelf ontwikkeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, eerlijk waar, ik moet de tuner nog tegenkomen die je zo'n heerlijke koude cola kan voorzetten als vagtechniek (met glimlach nota bene!), daar mogen al die andere tuners een puntje aan zuigen!!! 8-)

 

Nou, je weet het nog niet.. het is eigenlijk afgewerkte automatenbakolie ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, een nieuw discussie punt. Dank je wel Bink2006. :D

 

Hier is geen discussie over mogelijk. Sinds vorig jaar heeft hij al een monteur in dienst met de juiste papieren voor de airco.

 

Vwb de koffie meng ik me over 2 weken in de discussie aangezien ik dan bij Hartog ben geweest. :)

Overigens is de enige koffie die ik lust van nespresso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden