Ga naar inhoud

Wisserbladen van flatblade ruitenwisser


koelecees

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij er een antwoord op kan geven.

Ik heb Flat-blade ruitenwissers op mij Passat nu is er 1 defect (stukje los) :twisted:

 

Dus de houder gedemonteerd en zie dat er een los rubber wisprofiel in zit :D

 

Lijkt mij dat dit los te vervangen moet zijn maar op het net kan ik dit niet vinden :shock:

Mijn vraag is dus weet iemand een adres voor deze losse profielen?

 

Daar maak je mij erg :D:D:D mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wischergummis für AeroTwin

 

SWF-Nr. 115 701 280 mm

SWF-Nr. 115 702 340 mm

SWF-Nr. 115 703 380 mm

SWF-Nr. 115 704 400 mm 4,50 Euro

SWF-Nr. 115 705 450 mm 5,80 Euro

SWF-Nr. 115 706 500 mm

SWF-Nr. 115 707 475 mm

SWF-Nr. 115 708 530 mm 14,09 Euro

SWF-Nr. 115 709 550 mm

SWF-Nr. 115 710 600 mm

SWF-Nr. 115 712 610 mm

SWF-Nr. 115 753 650 mm

 

bron: http://www.passatplus.de/umbauteile/aer ... rotwin.htm

 

Volgens mij heb je voor de passat de 530mm nodig

Anders ff een PB naar Guyke sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij een kleine how to:

 

Benodigdheden:

- 1 xPlatte schroeven draaier

- 1 x Busje silicone spray

- 2 x Ruitenwisser rubber 530MM

 

Waar moet de vervangende rubber aan voldoen:

Zoals aangegeven moet hij 530mm zijn (beide kanten) maar langer mag ook want je kunt hem dan op maat knippen.

2w4cxlx.jpg

 

Ook moet de ruitenwisser rubber aan een bepaalde vorm voldoen.

2ry6fkp.jpg

 

Het kan zijn dat bij sommige ruitenwisser bladen er een iets andere vorm is (dan is het rode gedeelte er extra op) maar deze is dan aan te passen met een kniptangetje en/of mesje.

 

Stap 1:

Demonteer de wisser van het raam (DOH!) :P

 

Stap 2:

Verwijder de plastic kapjes van de uiteinden, gebruik hiervoor een zo breed mogelijke platte schroevendraaier.

Probeer altijd aan de hoogste kant van het kapje te wrikken. (pasop dat het kapje niet breekt of scheurt)

sorh3b.jpg

 

Het klipje waar het kapje mee vast zit is aangegeven in de rode cirkel

2h37frl.jpg

 

Stap 3:

Verwijder de wisser rubber.

Aan 1 van de kanten zit de borging van het rubber als bij het verwijderen van het eerste kapje de borging al zichtbaar is hoeft het 2-de kapje er niet persee af.

Druk het klemmetje omhoog zodat de rubber bewogen kan worden en dus niet meer door dit lipje geklemt wordt

eijvwy.jpg

Schuif het rubber nu uit de houder.

Soms gaat dit heel makkelijk maar meestal zal er toch behoorlijk aan getrokken worden.

Het kan helpen als er iemand aan 1 kant de rubber doorvoert en jij aan de andere kant trekt.

 

Stap 4:

Nieuwe rubber invoeren:

Het kan helpen de rubber eerst even in de spuiten met silicone spray

Spuit er echter niet overdanig veel op want dan verlies je ook de grip op het rubber als je hem erin trekt.

Het beste kun je alleen slicone spray spuiten op de groen delen hieronder op het plaatje aangegeven.

97v4hk.jpg

 

Als de wisser er helemaal in zit buig dan de wisser een aantal malen zodat de wisserrubber zicht zelf goed in zijn vorm trekt en de rubber niet straks na montage op de ruit ineens naar 1 kant uitrekt en dan tegen het kapje aan drukt.

 

Stap 5:

Maak de kapjes even schoon met een sopje, en klik de kapjes er weer op.

 

Stap 6:

Monteer de wisser weer op de auto (wederom DOH !) :)

 

Met dank aan Guyke, en passatplus.de

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt heren voor deze :idea::idea::idea: uitleg zo kan het toch niet meer mis gaan.

 

Ik ga van de week nog even opzoek .

 

Ben momenteel nog op de camping in Petten maar het weer is zo dat ik de ruitenwissers wel nodiig heb :(

 

ik heb wel hier in de buurt een VW dealer gezien dus die zal ik eerst even bellen en dan heb ik weer wat te klussen tussen de buien door

 

Grtjsss en nogmaals bedankt uit Petten

Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo lezers,

 

Ik ben naar de VW dealer in Schagen geweest en heb een setje wisserrubbers gehaald

Kost 15,20 euro en er zitten nieuwe zijkapjes bij dus kan je er een slopen geen probleem er is een nieuwe.

 

later liepen we nog te shoppen en bij de Action hebben ze universele flatblade wissers in diverse maten met allerlei

adapters erbij voor 2,99

 

ik ga aan de klus scheelt toch 30 euro die heb ik zo snel verdient

Nomaals bedankt voor de gegeven tips

 

groet uit een nat Petten :D

Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die bij de Action heb ik ook zien liggen, durfde ze niet mee te nemen. Heb nl. een keer voor de Peugeot flexwipers besteld, die dingen waren waardeloos.

 

Als die bij de Action goed zijn, kan ik ze alsnog wel 's halen, ach voor 2,99 kun je je geen buil vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden