Ga naar inhoud

koelecees

Members+
  • Aantal items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over koelecees

  • Verjaardag 03-05-1958

Profile Information

  • Geslacht
    Not Telling
  • Plaats
    Neede
  • Interests
    vele waaronder auto's, motoren en computers
  • Naam
    Koelecees

Overige

  • Vagcom
    helaas niet

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

koelecees's Achievements

0

Community reputatie

  1. Lol zit er zeker olie in uit dat ding gaat niet goed
  2. dat was de zelfde plaats alleen de verstuiver was niet defect het vermoeden bestaat dat de klepstoter defect was voor de inlaat deze was helemaal uitgesleten. En of de auto olie verbruikt weet ik niet bij mij niet hij rookt ook niet of zo dus dat is moelijk te controleren. Hij krijgt wel smering op deze plek en het was alleen deze nok van cilinder 1 heel appart als de smering helemaal niet goed zou zijn dan zouden er meer slijtplekken moeten zijn likt mij
  3. Ik zal maandag even contact opnemen wat ik begreep was de brandstof filter zo'n 2000 kilometer geleden bij de onderhoudsbeurt wel vuil/donker maar nu niet. Maar we kunnen hier beter na kijken in principe moet de olie er na 1000 kilometer uit ik hou het olie niveau in de gaten en dan meteen het filter checken Nog meer tips alles is welkom
  4. je doet niet vervelend maar er zat ruimte tussen de pompverstuivers daar is een revisie zet op los gelaten maar ik kan het in de groep gooien Jij vermoed dat de tadempomp zou lekken en daardoor de diesel in de olie zou zijn gekomen? Is dat buiten het stijgende oliepeil nog ergens anders aan te zien of te ontdekken? Ik wil graag alles uitsluiten want wil toch nog een tijdje plezier hebben van deze auto Ik hoor graag van je Groet Cees
  5. Nee er is verder niets vervangen alleen de nokkenas en de klepstoters. Er is nu 3 keer olie verwisseld en dat doen we na 1000 kilometer weer Het blok loopt nu erg mooi rustig zonder schudden of trillen. In overleg met mijn garage hebben we alles verder zo gelaten hij wil mij niet onnodig opkosten jagen Hij heeft ook bij diverse bedrijven info ingewonnen wat het beste is om te doen de revisie bedrijven willen graag alles vervangen die denken aan hun eigen winkel. Deze monteur vervangt alleen wat hij nodig vindt en gaat niet op de voorhand van alles vervangen. Maar de tijd zal het leren. Ik heb de nokkenas gezien en nok wat er helemaal af of het zo hoorde mooi glad dus ik denk dat dit al lang aan de gang is geweest. Ik heb de auto nu zo'n 10,000 dus weet niet beter zoals hij liep voor mijn gevoel zit er nu meer power in maar dat kan ook tussen de oren zitten
  6. Even een update mijn auto staat weer voor de deur Gisterenavond laat was hij weer lopend, niet zoals in eerste instantie een nieuwe kop maar een nieuwe nokkenas en nieuwe klepstoters. Mijn garage is toch verder gaan zoeken van het slechte lopen en constateerde de defecte klepstoter de was in gelopen op de nokkenas. Vermoedelijk heeft er toch diesel in gelekt en is in de olie gekomen. Hij heeft al twee maal olie en filters gewisseld en volgende week doen we dat nog weer een keer. Ik hoop dat er geen gevolgschade aan zit te komen maar momenteel loopt hij weer als een zonnetje Zijn jullie weer op de hoogte het enigste schrikmoment wat er zeker nog aankomt is de rekening maar dat hoort er ook bij. Groet Cees
  7. @Matthijs Auto staat momenteel open in Borculo dus rijden zit er momenteel niet in maar zal zeker even contact zoeken met Jos. Bedankt voor de tip
  8. Bij mij zitten de verstuivers met 1 boutje vast en bij starten loopt hij slecht na verloop van tijd loopt de motor weer normaal, Dat was de eerste klacht toen is ook de kabelboom vervangen. In eerste instantie was het probleem weg maar kwam snel terug. Mijn garage heeft een revisiesetje gemonteerd de auto starte goed maar na een tijdje draaien toch weer problemen op de eerste cilinder. De verstuivers gewisseld 1 met 3 en vice versa maar bleef probleem geven dit was afgelopen vrijdagavond om 23,00 uur Conclusie garage: toch maar een nieuwe kop bestellen. Of zijn er nog andere suggesties. Let wel ik wil nog weleen tijdje door met de auto dus een goede oplossing is voor belangrijker dan bv 10.000 er nog mee kunnen rijden ik hoop er meer mee te doen.
  9. Het lijkt mij ook dat het boutje veel krachten te verwerken krijgt ik zou zelf de verstuiver aan beide kantan vastzetten. Maar goed als alles weer goed is en de kop vervangen is heb ik weer een fijne auto, ik vondt het alleen vreemd dat er nagenoeg niets op het forum over te vinden is. Ook niet veel op problemcars.nl Maar goed het is gebeurd misschien is dit een tip voor de toekomstige kopers die meer willen weten over de klachten van dit type motor. Bedankt voor je reactie Groet Cees
  10. Hallo, ik heb een probleem wat ik nog niet teruggevonden heb op het forum nml mijn passat 3c heeft ruimte tussen de pompverstuivers en de aluminium bussen van de cilinderkop. De pompverstuivers zitten maar met 1 boutje vast en gaan dan na een aantal duizenden kilometers enigzins scheef in de bus zitten, en daar dan langs lekken. Nou is mijn auto in onderhoud bij een meedenkende garage (lees 1 mans bedrijf) die informeerde bij een revisie bedrijf dat bedrijf wist meteen de klacht te vertellen ,het op drie cilinders lopen wat na een tijdje weer overgaat, als de auto een tijdje stilstaat en weer gestart wordt loopt hij weer slecht, het schijnt een klacht van de 2.0 TDI te zijn. Ze hadden ook genoeg gereviseerdekoppen op voorraad want het was goede handel Vanaf 160.000 km zouden ze komen mijn auto heeft 190.000 gelopen dus is net nieuw Mijn vraag is dit echt zo ik lees er weinig over en zoals ik de constructie zie van de pompverstuiver is het wel te begrijpen dat deze los gaan zitten. Als dit een constructiefout is die bekend is moet er toch wel een tegemoet koming zijn van VW want dit grapje gaat mij tussen de 1500 en 2000 euro kosten.
  11. Voor de ontvangst verbetering is er ook het een en ander bij Conrad te koop er staat genoeg wat dan weer specifiek voor VW is. Helaas kan je het niet even uit proberen misschien een vraag stellen bij hun als het werkt zullen ze er genoeg kunnen leveren. Ik heb dan wel een andere dubbeldin , maar ook een chinees en ook daar is de radio ontvangst maar matig van. Dus meestal draaien/spelen we eigen muziek. In mijn werkauto, een T5 van VW, heb ik een VDO radio maar daar is het ook niet alles met de ontvangst van de wat zwakkere zenders. Dus aan mij kan zouiden ze al twee versterkers kunnen slijten. Heeft iemand al ervaring met deze versterkers?
  12. Was een karweitje van een cent Werkt weer als vanouds En het weer klaart ook op
  13. Hallo lezers, Ik ben naar de VW dealer in Schagen geweest en heb een setje wisserrubbers gehaald Kost 15,20 euro en er zitten nieuwe zijkapjes bij dus kan je er een slopen geen probleem er is een nieuwe. later liepen we nog te shoppen en bij de Action hebben ze universele flatblade wissers in diverse maten met allerlei adapters erbij voor 2,99 ik ga aan de klus scheelt toch 30 euro die heb ik zo snel verdient Nomaals bedankt voor de gegeven tips groet uit een nat Petten Cees
  14. Bedankt heren voor deze uitleg zo kan het toch niet meer mis gaan. Ik ga van de week nog even opzoek . Ben momenteel nog op de camping in Petten maar het weer is zo dat ik de ruitenwissers wel nodiig heb ik heb wel hier in de buurt een VW dealer gezien dus die zal ik eerst even bellen en dan heb ik weer wat te klussen tussen de buien door Grtjsss en nogmaals bedankt uit Petten Cees
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden