Ga naar inhoud
  • 0

motorvermogen stopt en springt in noodloop


variant tdi

Vraag

Bij mijn 1.9 tdi van 1999 kan ik niet meer vertrouwen op continu vermogen. Ene moment is er niets aan de hand en soms merk ik dat kracht stopt tijdens bv "snel" optrekken. Ook springt hij dan regelmatig in noodloop. Met contact uit en aanzetten wordt hij gereset maar op vakantie in de bergen met caravan erachter moet hij wel blijven trekken. Recentelijk de turboslang(links op blok cm of 7) vervangen maar helaas bestaat probleem nog. De binnenkant van dat stukje slang was wel erg nat met olie.

Wie heeft een idee wat er kan zijn. :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Aha. Kijk, zo'n forum werkt stukkie sneller als dealer zelf. Ik heb zelf ook al vaker gedacht dat llm het was. Ik volg de draadjes en kijk waar ik uit kom.

Gelukkig heb ik wel vaker draadjes in de hand. Thx. Andere opties hoor ik uiteraard ook graag van collega varianten die dit probleem kennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat uitlezen heb ik al mer gehoord en recentelijk is dat ook gebeurt. Daar kwam uit dat de turboslang kapot zou zijn. Goed, knap dat zo'n program dat kan zien dus slang vervangen zoals gezegt. helaas niet geholpen. Dat rijdend uitlezen. Is dat nog beter dan. En hoe kom ik aan dichtsbijzijnde forumlid welke het aparatuur hebt om goed uit te lezen. Ik kom uit Elst omg arnhem/nijmegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vdub. Heb zelf de melding ook niet gezein. Schoonvader is automonteur van oude stempel en denkt dat hij nog alles weet. Ook van huidige techniek.

Hij had hem uit laten lezen bij iemand. Dus het komt al via via via.... Heb net passatvw uit nijmegen bericht gestuur en zag dat hij zaterdag bij jou is. Helaas moet ik werken anders was ik graag even langs gekomen met jullie goedkeuring. Ik heb bij hem andere dag voor gesteld maar zal ook even naar diese986 mailen. Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Joh, hoe kom ik nu weer aan nijmegen dan.... Effin velp is voor mij niet veel verder. Heb ook Eric gemailt dus wellicht kan hij mij ook helpen.

Werkt ie soms bij hans weijs (autorally)??? Die mail about donatie is geen probleem. Ik zal zeker $ overmaken als het me hier bevalt. En dat doet het al..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Joh, hoe kom ik nu weer aan nijmegen dan.... Effin velp is voor mij niet veel verder. Heb ook Eric gemailt dus wellicht kan hij mij ook helpen.

Werkt ie soms bij hans weijs (autorally)??? Die mail about donatie is geen probleem. Ik zal zeker $ overmaken als het me hier bevalt. En dat doet het al..

 

 

Eric werkt niet bij Hans Weijs, tenminste tot voorkort nog niet, aangezien ik Eric en Hans Weijs ken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jeroen. de tip van jou bleek zo gek nog niet. Stekker van lmm gereinigd en ingespoten met contactspray. Daarna is hij niet meer in noodloop geweest. Helaas nog wel wisselend in vermogen.

Bij uitlezen van passat bij passatvw konden we een echt probleem nog niet ontdekken. Maar door onderzoek in de gegevens hebben we toch wat maybe oorzaken ontdekt. vervolg afspraak wordt gemaakt om operatie 2 in te zetten. wordt ritje naar Vorden. Ziet er veelbelovend uit. Superforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

umm echt probleem is lmm dood, denken we.

Eerst fout eruit gegooit:


  • Address 01 -------------------------------------------------------
    Controller: 038 906 018 GA
    Component: 1,9l R4 EDC G000SG 2605
    Coding: 00002
    Shop #: WSC 05311
    1 Fault Found:
    17958 - Charge Pressure: Control Deviation
    P1550 - 35-10 - - - Intermittent
    Readiness: N/A

 

Bij het loggen toch nog een dipje, maar fout niet meer teruggekomen.(nog)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

iig volgens de rijdende log lijkt die LMM de boosdoener, mocht TS bij mij langskomen proberen we die ik heb liggen nog even.. aangezien ik de AFN nog wel compleet in delen op zolder heb liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen (in het bijzonder Jeroen, want die lijkt verstand van zaken te hebben),

 

Ik heb een Passat uit 2000 1,9 tdi 4motion tweedehands gekocht. Nu, na zo'n 20.000 km gereden te hebben, krijg ik gelijksoortige problemen zoals beschreven in dit topic: motervermogen verdwijnt ineens. Aan het begin 'resette' het systeem zichzelf na verloop van tijd, maar nu blijft de auto in dezelfde status zonder vermogen.

 

De Passat staat nu al geruime tijd bij een vakgarage. Die heeft eerst mechanisch allerlei zaken gedaan zoals distributieriem vervangen en ook de luchtmassameter is vervangen. Daarnaast is alles gecontroleerd op draadbreuken. Problemen blijven. bij het uitlezen van de logs wordt niets gevonden. Wel worden er onbedoeld 'afwijkende waarden' gegenereerd door het centrale besturingssysteem.

 

Ik ben de auto zolangzamerhand al ruim een maand kwijt en weet even niet meer wat verstandig is :( . Wie kan mij adviseren of heeft iets dergelijks aan de hand gehad? Wie moet ik voor zoiets hebben?

 

Hartelijk dank,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden