Ga naar inhoud
  • 0

Foto R36 velgen 18" onder 3BG variant


Tempelier

Vraag

Na een grote beurt bleek het profiel van de banden minimaal te zijn, net genoeg om de apk door te komen :embarassed:

Nu is de afweging òf een nieuw setje kwaliteitsbanden òf nieuwe velgen inclusief honkytonky banden. Deze laatste keuze in combinatie met verkoop huidige RS4 velgen pakt prijsgunstiger uit. Ben wel gecharmeerd van de R36 velgen. Een setje 18" inclusief banden kost zo'n € 675,- Heeft iemand een foto van deze velgen icm met een 3BG variant?

 

Groet,

Alvin

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien een domme reactie:

 

Een setje velgen incl. banden kost € 675,- euro. met okkinokki banden

 

Bij wheelpoint kost de 18" R36 set 799,- euro en voor € 150,- erbij heb je een knappe 18" set met Dunlop banden voor € 950 ,- dan ga je toch niet eerst op die kwalitatief uitermate teleurstellende banden rijden, met gevaar voor eigen leven (en ander mans leven "passagiers")?

 

Persoonlijk vind ik dat ze die "slechte" banden moeten verbieden of een apparte regel in de verzekerings polis moeten maken. Met regen doen de meeste okkinokki banden niets anders dan glijden, oftewel probeer daar eens een noodstop mee te maken in de regen. Dan wil je echt niet anders meer dan een "echte" merkband.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Natuurlijk heb je daar gelijk in, de grootste overweging is thans een economische. Maar de biedingen op mp op de huidige velgen komen nu goed op gang, dus wie weet.....

 

Overigens betreft die 675e 18", bij Velgenland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alvin,geld telt,ik weet je situatie dus snap je verhaal heel goed.

Banden zijn belangrijk,maar merendeel op dit forum die nu niet reageerd hebben goedkopere banden maar durfen niet te reageren omdat er overheen geblazen word.

Banden zijn tegenwoordig wel goed,en dan is het nog welke band je ook hebt je moet je ernaar aanpassen.

En dan ben je een kerel,als je met Dunlop denkt een bocht te pakken met 100,en dat lukt niet met goedkopere banden dan doe je dat gewoon niet,je gaat eerst kijken wat wel en niet kan met banden.

En als je nieuwe band anders is als je vorige test je hem toch,doe je dat niet en ga je dom denken met mijn merk band lukt het ook.Tja daar kan de band niks aan doen. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Alvin,geld telt,ik weet je situatie dus snap je verhaal heel goed.

 

Ik kan ook best begrijpen dat je er voor kiest om economische reden. En weet ook niet hoeveel km je per jaar rijdt. Zelf kom ik zo'n beetje op 25.000 a 30.000 km per jaar (waarvan dus de helft op zomer en de andere helft op winterbanden) en dan heb ik persoonlijk zelf een knappe band.

 

En dan ben je een kerel,als je met Dunlop denkt een bocht te pakken met 100,en dat lukt niet met goedkopere banden dan doe je dat gewoon niet,je gaat eerst kijken wat wel en niet kan met banden.

 

Het gaat mij niet om met 100 km/u een bocht te nemen, maar als ik een noodstop zou moeten maken wil ik wel goed en direct stilstaan en niet glijden, of het nou droog of nat weer is ;)

En ik wil ook niet zeggen dat ik me altijd braaf aan de snelheid hou, maar dan geeft een "echte" merkband me ook een veiliger gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heel simpel: als je bespaart op goede banden ben je niet goed wijs, berouw komt altijd na de zonde. Dus liever besparen op het uiterlijk, dus ga voor goedkopere wielen, dan gaan voor chinees rotzooirubber. Vergelijk in testen maar eens de de remweg bij 100kmh zoals Thomas terecht opmerkt...

 

Dus wie niet horen wil moet maar voelen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Alvin,geld telt,ik weet je situatie dus snap je verhaal heel goed.

Banden zijn belangrijk,maar merendeel op dit forum die nu niet reageerd hebben goedkopere banden maar durfen niet te reageren omdat er overheen geblazen word.

Banden zijn tegenwoordig wel goed,en dan is het nog welke band je ook hebt je moet je ernaar aanpassen.

En dan ben je een kerel,als je met Dunlop denkt een bocht te pakken met 100,en dat lukt niet met goedkopere banden dan doe je dat gewoon niet,je gaat eerst kijken wat wel en niet kan met banden.

En als je nieuwe band anders is als je vorige test je hem toch,doe je dat niet en ga je dom denken met mijn merk band lukt het ook.Tja daar kan de band niks aan doen. :wink:

 

Het gaat niet alleen om hoe hard je een bocht doorkomt. Het gaat er met name om hoe een band reageert in een noodsituatie waar je niet meer de keuze hebt met welke snelheid en in welke omstandigheden (droog, nat) je moet uitwijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is wel erg makkelijk om te zeggen dat de banden van nu gewoon wel goed zijn.

Zoals je wellicht wel gelezen hebt, heb ik zelf een zeer korte periode rond gereden met 18" 225 banden van het merk Kenda. Nou ik kan je wel vertellen dat ik nog NOOIT zn dramatische band heb gehad. Gewoon ronduit gevaarlijk.

1. Weinig grip bij droog, maar het ging nog

2. Totaal GEEN grip bij nat zowel zijwaarts als rechtuit

3. Remweg bijna 2x zo lang als mn huidige band

4. Erg veel geluid

 

Reden voor mij om ze zsm te vervangen voor de Ultrac Sessanta's die ik er nu onder heb. Van mij zul je echt maar 1 advies horen: koop fatsoenlijke merkbanden. Gewoon gebaseerd op eigen ervaring.

 

Het is trouwens soms wel interessant om je banden online te bestellen op bv autobandenmarkt.nl Het heeft mij aanzienlijk geld bespaard. In vergelijking met de bandencentra in de buurt, heb ik online 1 band gratis gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is trouwens soms wel interessant om je banden online te bestellen op bv autobandenmarkt.nl Het heeft mij aanzienlijk geld bespaard. In vergelijking met de bandencentra in de buurt, heb ik online 1 band gratis gekregen.

 

inderdaad, ik heb €125 inclusief montage betaald voor mn Dunlop Sport Maxx in 18 inch en dat is voor dat geld een prima band.

 

Je kunt beter ineens €300 meer betalen aan goede banden dan per jaar €500 extra premie voor je autoverzekering omdat je net niet op tijd kon stoppen, toch? :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in Nistelrode, maar heb ze besteld via autobandenmarkt.nl

 

ik zie overigens nu dat ze er niet meer opstaan, als je wilt kan ik je per PM wel het nr geven van de bandenhandelaar, wie weet kan hij je een mooi aanbod doen, alhoewel het wel dik 100 km van je vandaan is. Laat maar weten als je zn nr wilt hebben.

 

Ik heb destijds overigens voor mijn complete set 18 inchers met Dunlop Sport Maxx bij http://www.hoogendoornwheels.nl €850 betaald. Hij zit stukken dichter bij Zaandam en is zeker een belletje waard. Succes ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Alvin,geld telt,ik weet je situatie dus snap je verhaal heel goed.

Banden zijn belangrijk,maar merendeel op dit forum die nu niet reageerd hebben goedkopere banden maar durfen niet te reageren omdat er overheen geblazen word.

Banden zijn tegenwoordig wel goed,en dan is het nog welke band je ook hebt je moet je ernaar aanpassen.

En dan ben je een kerel,als je met Dunlop denkt een bocht te pakken met 100,en dat lukt niet met goedkopere banden dan doe je dat gewoon niet,je gaat eerst kijken wat wel en niet kan met banden.

En als je nieuwe band anders is als je vorige test je hem toch,doe je dat niet en ga je dom denken met mijn merk band lukt het ook.Tja daar kan de band niks aan doen. :wink:

 

Het gaat niet alleen om hoe hard je een bocht doorkomt. Het gaat er met name om hoe een band reageert in een noodsituatie waar je niet meer de keuze hebt met welke snelheid en in welke omstandigheden (droog, nat) je moet uitwijken.

 

Ik ben het ook wel met je eens,maar niet alle goedkope banden is rotzooi.

En ik vind het lastig om te voor iemand te beslissen van banden,de 1 vind goedkope banden super,ik heb eens semperit gehad.

Super bandje,beter dan toyo op dat moment.

Dus merk zegt niet altijd wat.

Maar ik hou mij bij deze buiten de discussie,voor dat de topic enkel gaat over discussie,en das niet de reden van Alvin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden