Ga naar inhoud

wat moet er gebeuren als je uit een 1.8t 200+pk wil halen


emiel91

Aanbevolen berichten

standaard is zo rond de 190 pk al haalbaar met een chip op maat.

JD is evt een goede optie. En anders zou je met onze 1.8T goeroe eens contact op moeten nemen. Arjen, ook wel DM op t forum

Hij heeft inmiddels ook heel wat pk's uit zijn 1.8T gehaald. Hij zit meende ik op zo'n 223 pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

een 'moderne' 1.8T,(lees met el. gaspedaal/gasklephuis) kan al redelijk makkelijk over de 200PK met alleen een maatchip.

 

Wil je meer, dan moet je denken aan een K04 turbo, grotere injectoren en een andere downpipe(evt met rest uitlaat)

Tot 300PK kan goed zonder verdere hardwareaanpassingen.

 

Ik heb voor onze octavia een setje liggen(downpipe+K04-001+injectors) die ong. 270pk doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een vriend van mij heeft een 3bg 1.8t (volgens mij uit 2004) gekocht die ook gechipt was (auto komt uit Rijssen). Waar en door wie de 3bg gechipt was, weet ik niet. Hij had wel een aanpassing aan de voorbumper waaraan je kon zien dat hij gechipts is...

 

Hij zou volgens de verkoper 200pk hebben.

 

Mijn kameraad heeft toch wel wat problemen gehad. Lekkende kop en nog een aantal kleine dingen. Zat bijna aan €2000,- schade. Moet ik wel zeggen dat de verkoper de reparatie kosten netjes voor 50% heeft mee betaald... maar dat is een ander verhaal....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet niet of het abt of dat andere is... abt klinkt bekender, maar dat lijkt mij logisch....

 

Zal het eens aan hem vragen....

 

maar is een mooie zwarte variant met chromenlijsten... verder niet extreem luxe variant. Denk dat het een sportline is aangezien hij ook iets verlaagd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijdt al een tijdje met een chip van JD. Vermogen is rond de 200pk ergens. Bevalt prima. Maar ik heb in de tussentijd wel een nieuw blok moeten plaatsen. Zeer waarschijnlijk komt dat door de helaas zeer bekende olie problemen. En misschien in combinatie met de tuning. Dat weet ik niet zeker. Mijn nieuwe blok doet het prima op de software van JD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden