Ga naar inhoud
  • 0

HELP dimmende binnenspiegel


dieseltje

Vraag

Ik ben aan t zoeken geweest maar kan niets vinden. (ben af en blind en lees ergens overheen 8-) )

Maar ik zoek hoe ik mijn binnen spiegel (zelfdimmend type) kan demonteren.

Is er een how to?

of heeft er iemand tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

't vervangen was echt 5 minuten werk.

Het afdek kapje kun je met de vingers eraf klikken

Met een klein schroevendraaiertje de vergrendeling links en recht los klikken en je schuift de helespiegel naar beneden, los

stekkertje los en de spiegel is eraf.

Erop is omgekeerd.

 

Bij mijn spiegel was de vloeistof los van de spiegel en dreef als een vlek tussen de twee glas plaatjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mijn spiegel was de vloeistof los van de spiegel en dreef als een vlek tussen de twee glas plaatjes

heb je ook foto van die spiegel van jou

 

en wat koste een nw spiegel?

Die van mij doet volgens mij ook niets meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nieuwe spiegel is behoorlijk kostbaar...

Deze heb ik voor € 2,50 plus verzendkosten vanuit Duitsland :mrgreen: mazzeltje via ebay

 

De oude ligt al in de bak maar echt bruikbaar was die niet meer.

in het midden nog een kleine vlek waar de vloeistof zat. daar omheen restanten vloeistof en lijkt t of de spiegel vies is.

Je kon niet meer fatsoenlijk in de spiegel kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
maar heeft iemand nou al eens zo'n ding open gesloopt om te kijken wat er nou stuk gaat?

Ik heb er n.l. een in sonnenbeige en die zijn gewoon niet te vinden.

 

Ik heb er al een keer 1 uit elkaar gehaald.

Het zijn twee glazen plaatjes met daar tussenin een vloeistof. Als deze lek raakt dan krijg je zo'n luchtbel en dimt ie ook niet meer. Bij mij is ie kapot gegaan doordat ie een hele dag in de volle zon had gestaan en dus te warm was geworden.

Ik had toen ook een tweedehandsje in de verkeerde kleur te pakken kunnen krijgen en heb toen na een beetje knutselen alleen het glas overgezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nieuwe spiegel koste toen volgens mij zo'n 180 euro :x

 

Pleister(je) op de wonde, tegenwoordig worden ze geleverd met 2 rode ledjes aan de onderkant die je middenconsole in een 'zee van weelderig rood licht' baden (a la W8 verlichting)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pleister(je) op de wonde, tegenwoordig worden ze geleverd met 2 rode ledjes aan de onderkant die je middenconsole in een 'zee van weelderig rood licht' baden (a la W8 verlichting)....

 

Dan heb je een Sharan of een Touran spiegel gekregen :)

Ook niks mis mee, alleen zitten die spiegels iets verder van het dashbord af dan bij de passat, dus bij de passat schijnen de LED's in de spiegel grotendeels op het dashbord.

En dat is dus nu net niet de bedoeling van da type verlichting.'

 

edit: Quoteje aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pleister(je) op de wonde, tegenwoordig worden ze geleverd met 2 rode ledjes aan de onderkant die je middenconsole in een 'zee van weelderig rood licht' baden (a la W8 verlichting)....

 

Dan heb je een Sharan of een Touran spiegel gekregen :)

Ook niks mis mee, alleen zitten die spiegels iets verder van het dashbord af dan bij de passat, dus bij de passat schijnen de LED's in de spiegel grotendeels op het dashbord.

En dat is dus nu net niet de bedoeling van da type verlichting.

 

Nee, is wel passat spiegel. Is sinds MJ2004, heb ook standaard rode led's onderin de spiegel zitten.

Tevens zit er dan ook schakelaar op om het dimmen handmatig uit te zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een oud college van mij heeft een modelj. 2004 en die heeft hem er niet inzitten.

Want ik heb bij hem de W8 verlichting nog ingebouwd.

Auto van hem is ergens laat 2004 (ik dacht december)

 

Is dit dan een extra optie geweest ofzo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Pleister(je) op de wonde, tegenwoordig worden ze geleverd met 2 rode ledjes aan de onderkant die je middenconsole in een 'zee van weelderig rood licht' baden (a la W8 verlichting)....

 

Dan heb je een Sharan of een Touran spiegel gekregen :)

Ook niks mis mee, alleen zitten die spiegels iets verder van het dashbord af dan bij de passat, dus bij de passat schijnen de LED's in de spiegel grotendeels op het dashbord.

En dat is dus nu net niet de bedoeling van da type verlichting.

 

Nee, is wel passat spiegel. Is sinds MJ2004, heb ook standaard rode led's onderin de spiegel zitten.

Tevens zit er dan ook schakelaar op om het dimmen handmatig uit te zetten.

 

Dat is 'm inderdaad, heb ook geen last van licht op dash. Werd mij toendertijd verteld dat 't oude model (dat origineel in de '01 3BG zat) vervangen is door dat nieuwe model.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan heb je een Sharan of een Touran spiegel gekregen :)

Ook niks mis mee, alleen zitten die spiegels iets verder van het dashbord af dan bij de passat, dus bij de passat schijnen de LED's in de spiegel grotendeels op het dashbord.

En dat is dus nu net niet de bedoeling van da type verlichting.'

Ben ik niet met je eens, deze spiegel heb ik ook (standaard) en de verlichting schijnt mooi op de versnellingspook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden