Ga naar inhoud
  • 0

Distributieriem vervangen, kosten?


Joers

Vraag

Iemand enig idee wat het kost om de distributieriem van mijn 3B Variant te vervangen? Ik zit aan de 105.000 dus is wel nodig denk ik ;) (volgens een vriend niet, die heeft het over 120.000 km omdat ik een benzinemotor rijd, wie weet het zeker?)

Schijnt een dure grap te zijn bij een Passat. Nou is mn budget niet onuitputtelijk (verre van zelfs op t moment), maar distr.riem lijkt me wel wezenlijk om dat te doen en het maar niet te laten zitten.

Vraag is dus: moet het idd bij 90.000 of bij 120.000 en wat zijn de kosten dan zo'n beetje? Ik heb er nu geen rekening mee gehouden, is het een optie om dat volgend jaar te doen (ik rijd 10 tot 15 duizend per jaar)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Johan,

 

bij passat weet ik het nog niet , maar voor mijn sharan, was ik meestal wel rond de 700-900 eurie lichter (wel bij dealer toen en elke 60.000 km).

Vraag, welke garage ga je, indien je interesse hebt, ik ga altijd naar een garage in valkenswaard, welke mij heel goed bevalt, ook voor de prijs.

 

indien interesse, stuur me even een pb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij kan die riem best lang mee!

Ik meen bij mijn seat 180.000 km en dan moet die alleen geinspecteerd te worden op slijtage....

 

In het boekje van je auto kun je dat denk ik wel terug vinden.

 

Nu nog een monteur vinden die het risico(en de kosten) op zich neemt als hij je laat gaan bij een bepaalde inspectie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi overzicht hierboven van de vervangingsintervallen........nu ben ik toch weer de weg kwijt :angry: Ik heb ooit een post gemaakt met de vraag wanneer een distributieriem op de B3 met motorcode ATJ vervangen moet worden (85kW Pompverstuiver uit 2000). Toen kwam ik er met Vdub uit dat dit iedere 90000km dient te gebeuren, nu zie ik dit tabelletje en ben er weer niet uit..........er staat een ATJ bij maar daarbij staat vermeld bij Periode "na 2003". Gek wordt ik ervan! De riem zit er nu 73.000km op en ik dacht dus dat ik nog 17000km kon.

 

Nu kan het zijn dat ik de tabel verkeerd lees, er staat ook B5 boven hoe moet ik dat lezen? Ik heb immers een B3 passat.....Hellup!! :|:?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zou ook eens naar de leeftijd kijken van zo'n riem. die zal door de jaren heen ook wel 'kort' worden. vriend van me heeft een 1.8 20v gekocht met nog geen 90.000 km op de teller. uit voorzorg van leeftijd is bij die auto de riem vervangen. Voor het bedrag dat hierboven genoemd is zou ik het risico niet willen lopen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is verkeerde zuinigheid om een riem van ruim 10 jaar oud te laten zitten, of je nu bij de km stand bent of niet. Mijn 3b 1.8 heeft vervanging voorgeschreven bij 120.000 km, maar toen ik de auto vorig jaar kocht (11 jr. oud, 104.000 km en de originele riem) heb ik hem meteen laten vervangen. Icm de 105.000 km beurt was ik nog geen 300 euro kwijt aan vervanging, inclusief de spanrollen etc. "Better safe than sorry"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik weet niet waar je werkt eric maar mijn auto passat b3 is aan vervanging toe van distributieriem en waterpomp voor 300.00 euro wil ik hem wel brengen . ik woon in zaandam . en jij? maar even een afspraak maken . dit is mijn nr. 0629533558. alvast bedankt. gr . burt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik weet niet waar je werkt eric maar mijn auto passat b3 is aan vervanging toe van distributieriem en waterpomp voor 300.00 euro wil ik hem wel brengen . ik woon in zaandam . en jij? maar even een afspraak maken . dit is mijn nr. 0629533558. alvast bedankt. gr . burt.

 

Hoi burdy.... Welkom op het forum.... Zo'n aanbieding kun je niet laten lopen zeker :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik zal voor het zeker maar vervangen het kan ook eerder knappe de snaar en dan kost het veeeeeeeel meer euros

 

ps kijk maar op de forum er zijn al paar eerder knappe

Groetjes Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha,

 

Lijkt me een leuke klus, mijn distributieriem vervangen!

-Heeft iemand hier al eens een how-to voor geschreven (kan die van de service stand en multiriem vinden)

-of, weet iemand hoe ik aan een monteurs handleiding/werkplaatshandboek kan komen?!

 

ok, ben benieuwd

 

Henk

 

ps. wat is de vervangings interval van de multi riem btw; lijkt met dat die ook slijt!

 

3G6, 1.9tdi, 2002 246k

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Multiriemen vervang ik altijd met de d-riem mee, dus elke 90dkm als ze niet eerder knappen of slijtage vertonen.

Heb je ooit al eens eerder bij een moderen auto de riem vervangen? Anders zou ik het lekker laten doen.. 1 tandje verkeerd en je spaarpot kan op de kop gezet worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden