Ga naar inhoud
  • 0

zonnescherm achter electrisch 3c


jasperd

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi,

Een schema kan ik je bezorgen... als je geduld heb tot morgen.

Dat zal hoogst waarschijnlijk over canbus werken en aan te sluiten zijn aan de comfortmodule...

 

En het is regelmatig op ebay te vinden....

 

Grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hierbij het schemake : 't is zeer simpel, niks canbus of zo.

Schakelaar : pin 3 + verlichting (kan van een naburige schakelaar genomen worden (grijze draad), pin 6 massa, pin 4 + kontakt (van zekering), pin 5 voeding naar rolmotor.

Rolmotor : pin 1 + kontakt (van dezelfde zekering), pin 2 massa, pin 3 uitgang schakelaar.

 

rolgordijn.pdf

 

Veel plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie dat het al enige tijd geleden is dat er op dit topic is gereageerd. Ik wil namelijk ook een elektrisch scherm achterin maken alleen als ik het aansluitschema zie begint het toch een beetje te draaien bij me. Heeft iemand iets meer info. ik lees in het schema 3 zekeringen? en als ik het lees klopt er dat er 2x een plus op de zonnescherm word aangesloten? Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik wil ook een scherm aansluiten bij mij alleen wil ik het even in jip en Janneke taal hebben :D dus er gaat vanuit de zekeringkast een kabel(spanning) naar de schakelaar en bij de schakelaar tap je ergens de massa vanaf van een andere knop bv.

Dan leid je vanuit de schakelaar een plus en min naar de motor, en vanuit de motor een plus naar het scherm en job done!!???? Of zeg ik het totaal fout?

 

Nog een vraagje mbt zekering aansluiten in de zekeringkast. Ik snap niet hoe dat op nr 26 zetten in zekeringkast c want waar haal je überhaupt een kabeltje vandaan om op nr 26 aan te sluiten? En de klemmetjes(zekeringhouder)zelf voor de zekering Zitten die al erin of moet ik die nog kopen?? Aub uitleg want snap dat gedeelte niet??

 

Danku

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die zekering is al bezet, dus je kan een aftakking maken op die draad, is die niet bezet koop je een kabeltje met een pinnetje eraan dat in de zekeringhouder past...

Voor de schakelaar verlichting tap je af aan een naastliggende schakelaar (grijs is verlichting, bruin is massa).V

Verder heb je de draad van de zekeringkast, loopt naar de schakelaar EN naar de motor achter, naar die motor loopt ook nog een draad VAN de schakelaar (een plus zonder schakelen, en een plus met schakelen dus) en een massa. DONE...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is wel een leuke optie, ik zou er constant mee zitten kloten :mrgreen: , maar voor hetzelfde geld kan je ook je achterruiten tinten.

 

Tint vind ik zelf beter dan zo'n rollo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Van de inbouw heb ik niet direct foto's. Wel van hoe het er nu uitziet. Zal proberen van het weekend even kijken als het lukt om foto's te posten.

 

Hoeveel heeft het inbouwen je ongeveer gekost? En is het lastig inbouwen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hierbij een aantal foto's hoe het eruit ziet. De kosten om het in te bouwen waren denk ong 200 euro. Bij het zonnescherm zaten wel cstijl bekleding maar dat was niet de goede kleur. dat heb ik extra besteld bij de dealer en de schakelaar. Daar kwam ong 180 euro extra bij. Het inbouwen valt mee. Voorin een schakelaar erbij en bedrading trekken. Daarna de oude houdeplank incl cstijlbekleding veranderen. Totaal was ik ong ruim een dag bezig.

post-16099-1423828212,9661_thumb.jpg

post-16099-1423828214,013_thumb.jpg

post-16099-1423828214,8098_thumb.jpg

post-16099-1423828215,0754_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden