Ga naar inhoud
  • 0

Afneembare trekhaak


mdpluimers

Vraag

Ik heb een hele mooie afneembare trekhaak onder de auto, maar het lijkt erop dat deze op slot zit en de sleutel is nergens te bekennen.... De verkopende partij had de sleutel ook niet meer.

 

Het is een trekhaak met een draaiknop aan de zijkant.

Wanneer zit de trekhaak precies op slot? Ik kan de knop namelijk wel iets draaien, maar de trekhaak komt er niet onderheen. Ik heb al redelijk kracht gezet (met de hand) maar er zit geen beweging in.

 

Zijn er nog tips en tricks om de trekhaak eronderheen te halen zodat deze na de tijd ook weer gemonteerd kan worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zelf heb ik een Bosal afneembare trekhaak met draaiknop en slot aan de zijkant. Op slot kan de draaiknop iets heen en weer draaien, maar dan gebeurt er verder niets. Voor demontage moet het (eenvoudige) sleuteltje erin. Na draaien van het sleuteltje kan de knop ingedrukt worden en daarna een kwart slag gedraaid. Daarna komt de trekhaak er onderuit zakken. Montage gaat in omgekeerde volgorde. Na insteken trekkhaak klikt de draaiknop vast en kan de sleutel na draaien eruit gehaald worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je hebt toch een 4Motion? Dan heb je grote kans dat je een rood sleuteltje moet hebben. Die had ik ook nodig voor mijn originele afneembare trekhaak. Bij mij zat hij samen met de sleutel van de wielsloten in de boordgereedschaptas links achter in de kofferbak. In die tas zit een heel klein vakje waar dat het inpast.

Hij ziet er ongeveer zo uit:

post-3807-1423823905,0893_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je hebt toch een 4Motion? Dan heb je grote kans dat je een rood sleuteltje moet hebben. Die had ik ook nodig voor mijn originele afneembare trekhaak. Bij mij zat hij samen met de sleutel van de wielsloten in de boordgereedschaptas links achter in de kofferbak. In die tas zit een heel klein vakje waar dat het inpast.

Hij ziet er ongeveer zo uit:

Dat sleuteltje wat je laat zien is typisch de Westfalia. Een Bosal heeft doorgaans ook een rood sleuteltje maar die is "gewoon" plat. Grote verschil tussen de 2: Bij de Bosal moet je de knop indrukken en dan draaien (had ik ook op mijn 407) en bij de Westfalia eerst draaien en dan uittrekken :blink: Als je niets vindt zou ik op zoek gaan naar merk, type en serienummer van de trekhaak en dan proberen via de fabrikant een sleuteltje te regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het was een originele vw accessoire, merk autonogiets.

Ben bij de VW dealer geweest, deze konden via het cilindernummer en jaartal een sleutel bijbestellen.

Het mooiste komt nog:

Ik was vanavond aan het schoonmaken, en denk ik schrijf het nummer op. Blijkt er naast het cilindertje een schroefje te zitten. Schroevendraaier er bij en tadaa de knop kwam eraf. Alles goed bekeken en het bleek dat de trekhaak niet op slot zat. Grote pijpentang op de knop gezet, beetje wrikken en de knop kon zijn volle slag maken. Na een paar fikse tikken met de hamer kwam de trekhaak eruit. Alles ingespoten met WD40 en de trekhaak netjes opgeborgen.

Dat ik geen sleuteltje heb interesseert me niet, zo vaak zit hij er toch niet onder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het was een originele vw accessoire ...

Dat ik geen sleuteltje heb interesseert me niet, zo vaak zit hij er toch niet onder.

ik kan u verzekeren dat het plezier van deze afneembare trekhaak met de jaren toeneemt ...

 

Ik heb er ook 1 waar ik het sleuteljte van bij hebt besteld, kosten nog best wel duur €29.00, niet dat het wat uitmaakte.

Ik heb er ook 1 maar bij mij is die echt naar de klote die moet je er met geweld van af slaan iedere keer als die erop zit krijg je hem er niet gemakelijk vanaf.

Ik heb hem de laatste keer met een vuist eraf moeten slaan, ondanks ik een sleutel heb laten maken, ik heb hem er al zeker 3 jaar niet meer erop gedaan, ben te bang dat of hij past niet meer of gaat er niet meer af.

ik heb eens geinformeerd wat dat kost om er een anderslot intelaten zetten maar schrik niet kosten iets van 85 eurie.

En dat vind ik toch wel een berg geld. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb er ook een afneembare westfalia onder zitten. en is inderdaad met zo een rood rond sleuteltje. en als hij los moet is het de knop uittrekken en daarna wijzerzin draaien. ook het mooie is (bij mijn systeem dan) dat wanneer de trekhaak er niet op zit dat de stekkerbehuizing weg kan draaien en dat zo de opening, waar de trekhaak normaal zou inzitten, volledig afgesloten is (zo kan er geen vocht of vuil in de opening komen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb er ook een afneembare westfalia onder zitten. en is inderdaad met zo een rood rond sleuteltje. en als hij los moet is het de knop uittrekken en daarna wijzerzin draaien. ook het mooie is (bij mijn systeem dan) dat wanneer de trekhaak er niet op zit dat de stekkerbehuizing weg kan draaien en dat zo de opening, waar de trekhaak normaal zou inzitten, volledig afgesloten is (zo kan er geen vocht of vuil in de opening komen).

 

Dat is idd erg netjes dus geen zand en vuil :thumb:

Ik heb ook dat het stekkergedeelte weg kan klappen, je moet op de grond liggen als je het gedeelte wilt zien dat ik een trekhaak hebt. maar is dat weer niet zoals Wulfke dat die netjes is afgesloten :x:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb er ook een afneembare westfalia onder zitten. en is inderdaad met zo een rood rond sleuteltje. en als hij los moet is het de knop uittrekken en daarna wijzerzin draaien. ook het mooie is (bij mijn systeem dan) dat wanneer de trekhaak er niet op zit dat de stekkerbehuizing weg kan draaien en dat zo de opening, waar de trekhaak normaal zou inzitten, volledig afgesloten is (zo kan er geen vocht of vuil in de opening komen).

 

Dat is idd erg netjes dus geen zand en vuil :thumb:

Ik heb ook dat het stekkergedeelte weg kan klappen, je moet op de grond liggen als je het gedeelte wilt zien dat ik een trekhaak hebt. maar is dat weer niet zoals Wulfke dat die netjes is afgesloten :x:lol:

 

zal even een foto van maken ter verduidelijking :)

dit is het sleuteltje

DSCN2818.jpg

dit is het trekhaakmontagepunt als hij is afgesloten (stekkeraansluiting zit dan rechts)

DSCN2822.jpg

trekhaakmontagepunt open om in te klikken (stekkeraansluiting zit dan links)

DSCN2821.jpg

de trekhaak zelf

DSCN2816.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hé, da's wel handig dat de wegklapbare stekkerdoos gelijk de schacht afsluit. Ik heb ook een westfalia op m'n 3B, met wegklapbare doos, maar heb een rode afsluit klikdop tbv de schacht. Dat rode sleuteltje heb ik (uiteraard) ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb er ook een afneembare westfalia onder zitten. en is inderdaad met zo een rood rond sleuteltje. en als hij los moet is het de knop uittrekken en daarna wijzerzin draaien. ook het mooie is (bij mijn systeem dan) dat wanneer de trekhaak er niet op zit dat de stekkerbehuizing weg kan draaien en dat zo de opening, waar de trekhaak normaal zou inzitten, volledig afgesloten is (zo kan er geen vocht of vuil in de opening komen).

 

Dat is idd erg netjes dus geen zand en vuil :thumb:

Ik heb ook dat het stekkergedeelte weg kan klappen, je moet op de grond liggen als je het gedeelte wilt zien dat ik een trekhaak hebt. maar is dat weer niet zoals Wulfke dat die netjes is afgesloten :x:lol:

 

zal even een foto van maken ter verduidelijking :)

dit is het sleuteltje

DSCN2818.jpg

dit is het trekhaakmontagepunt als hij is afgesloten (stekkeraansluiting zit dan rechts)

DSCN2822.jpg

trekhaakmontagepunt open om in te klikken (stekkeraansluiting zit dan links)

DSCN2821.jpg

de trekhaak zelf

DSCN2816.jpg

Yep, die heb ik ook. Inclusief een kap om het gat in de bumper netjes af te dekken. Kost een paar cent maar dan heb je ook wat. Maakt ook een goede degelijke indruk trouwens en gaat er altijd soepel af. En hij heeft al genoeg voor zijn kiezen gehad............. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden