Lager kost zo rond de 80 euro, en het is ongeveer 15 minuten werk om het erin te persen onder een pers.
Sommige garagehouders hebben een stuk gereedschap waarmee je het lager er in en uit kunt trekken dmv een serie passende schijven in combinatie met een dikke bout.
Werkwijze (uit het hoofd, bij meeste auto's, Passat nooit gedaan);
Centrale bout in homokineet verwijderen (Vaak met een veeltandige rare torx achtige sleutel).
Wiellagerhuis uitbouwen dmv loshalen alle draagarmen.
Naaf uit lager persen.
Seegerring verwijderen.
Lager uit lagerhuis persen. Ondersteun lagerhuis.
Lager in lagerhuis persen. Ondersteun lagerhuis.
Achtergebleven helft van binnenring van naaf afhalen, kan door inzagen met dunne schijf op haakse slijper, of door persen.
Naaf in lager persen. Ondersteun binnenring van lager.
Seegerring plaatsen.
Inbouwen van wiellagerhuis.
Centrale bout aanhalen.
Uitlijnen.
Vast wel wat vergeten, maar het is zelf wel goed te doen. Heb het nooit bij een Passat gedaan, maar wel diverse andere auto's.