Ga naar inhoud

mdpluimers

Members+
  • Aantal items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over mdpluimers

Profile Information

  • Plaats
    enter

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

mdpluimers's Achievements

0

Community reputatie

  1. Gasklep al vaker geprobeerd naar basisstand te zetten? Mijne was na gasklep reinigen en carterontluchting vervangen pas na 3x terugstellen helemaal goed. Er zat bij mij ook een klein beetje speling tussen de gasklep en de actor.
  2. Schijnt idd familie te zijn ja. Was eerder volgensmij alleen Potijk. Het ene is gevestigd op edisonstraat 6 en het andere op edisonstraat 6.....
  3. Potijk in almelo, geen ervaring mee maar wel goeds over gehoord. Of ie duur is weet ik niet.
  4. Die lipjes kun je er dus afklikken, er zit er ook een aan de andere kant. Hierdoor kun je het filter er zo inleggen en hoef je je hele filter niet te verfrommelen. Als het filter goed geplaatst is, is hij nog compleet strak dwz alle vouwen er netjes recht in.
  5. Onder de parafaanplaat aan de bijrijderskant van de auto. Is 1 schroef en 2 clips zo uit het hoofd. Het is te doen zonder de parafaanplaat te verwijderen. Schroef uit kunststof afdekplaat verwijderen, plaat onder parafaan heen trekken. Clips links en rechts van filter verwijderen. Filter eruit wippen. Nieuwe erin en omgekeerde volgorde monteren. Let wel even op de pijl op het filter, naar beneden (met de luchtstroom mee). Succes
  6. Ik trek de draad vaak over de hemel. Haal de interieurverlichting er even uit, even vissen met een stukje installatiedraad over de hemel en hij is tot middenin. De interieurverlichting terug plaatsen en het microfoontje vastplakken. Laatst heb ik een microfoontje gemonteerd door er een tyrap omheen te trekken en de tyrap tussen de interieurverlichting te drukken voor het vastdraaien. Nadeel is dat je hem niet goed kunt richten, maar hij valt ook bijna niet op. Zoals jij het hebt gedaan valt het ook niet echt op.
  7. Lager kost zo rond de 80 euro, en het is ongeveer 15 minuten werk om het erin te persen onder een pers. Sommige garagehouders hebben een stuk gereedschap waarmee je het lager er in en uit kunt trekken dmv een serie passende schijven in combinatie met een dikke bout. Werkwijze (uit het hoofd, bij meeste auto's, Passat nooit gedaan); Centrale bout in homokineet verwijderen (Vaak met een veeltandige rare torx achtige sleutel). Wiellagerhuis uitbouwen dmv loshalen alle draagarmen. Naaf uit lager persen. Seegerring verwijderen. Lager uit lagerhuis persen. Ondersteun lagerhuis. Lager in lagerhuis persen. Ondersteun lagerhuis. Achtergebleven helft van binnenring van naaf afhalen, kan door inzagen met dunne schijf op haakse slijper, of door persen. Naaf in lager persen. Ondersteun binnenring van lager. Seegerring plaatsen. Inbouwen van wiellagerhuis. Centrale bout aanhalen. Uitlijnen. Vast wel wat vergeten, maar het is zelf wel goed te doen. Heb het nooit bij een Passat gedaan, maar wel diverse andere auto's.
  8. Draad beschadigd en kortsluiting gemaakt, zekering gesprongen. Wil ook nog wel eens gebeuren dat een draad vast tussen het radioframe en de radio komt, beschadigt en zo sluiting maakt. Kijk ik het zekeringenkastje aan de linkerkant van het dashboardkastje of de zekering er nog in zit. Soms wil er ook nog wel eens een zekering in de kabelboom van de radio zitten.
  9. Ik kan de stekkerdoos ook wegdraaien achter de bumper, maar heb geen hap uit de bumper. Deze week heb ik hem er nog even onder gezet, maar het gaat weer helemaal soepel.
  10. Het was een originele vw accessoire, merk autonogiets. Ben bij de VW dealer geweest, deze konden via het cilindernummer en jaartal een sleutel bijbestellen. Het mooiste komt nog: Ik was vanavond aan het schoonmaken, en denk ik schrijf het nummer op. Blijkt er naast het cilindertje een schroefje te zitten. Schroevendraaier er bij en tadaa de knop kwam eraf. Alles goed bekeken en het bleek dat de trekhaak niet op slot zat. Grote pijpentang op de knop gezet, beetje wrikken en de knop kon zijn volle slag maken. Na een paar fikse tikken met de hamer kwam de trekhaak eruit. Alles ingespoten met WD40 en de trekhaak netjes opgeborgen. Dat ik geen sleuteltje heb interesseert me niet, zo vaak zit hij er toch niet onder.
  11. Ik heb een hele mooie afneembare trekhaak onder de auto, maar het lijkt erop dat deze op slot zit en de sleutel is nergens te bekennen.... De verkopende partij had de sleutel ook niet meer. Het is een trekhaak met een draaiknop aan de zijkant. Wanneer zit de trekhaak precies op slot? Ik kan de knop namelijk wel iets draaien, maar de trekhaak komt er niet onderheen. Ik heb al redelijk kracht gezet (met de hand) maar er zit geen beweging in. Zijn er nog tips en tricks om de trekhaak eronderheen te halen zodat deze na de tijd ook weer gemonteerd kan worden?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden