Ga naar inhoud

Voorruitverwarming eindelijk aangesloten...!!!


passat_v5

Aanbevolen berichten

Hallo, vanmiddag gezellig bij gurby (gerben) op de koffie geweest, en deze jongen heeft mee geholpen met het aansluiten van de voorrruitverwarming.

Helaas 2 dagen te laat, heb toch dit jaar nog 2 keer de ruit moeten krabben, maar vanaf nu is dat verleden tijd.

Ik had de voorruit met verwaming er al 1 1/2 jaar inzitten,maar nog niet aangesloten, en na aanleiding van de knowhow die hij een paar weken geleden had beschreven dacht ik van tjah laat ik er zelf maar eens aan beginnen. Maarja a technisch dat ik ben, dacht ik van ik benader gurby gewoon met de vraag of ie me wilde helpen. Eerst de spullen in huis gehaald die nodig waren (passat.de) Vanmiddag naar gurby toe gereden, en hebben er een kleine 2 uurtjes over gedaan. Het waaide flink, en hebben 2 kleine buitjes gehad, dus al met al mogen we niet klagen.

Maar klokslag 6 uur konden we hem gaan uit proberen, en jahoor, werken....

Heb me er toch op verkeken hoeveel werk het was dat aansluiten...maarja heb er weer iets bijgeleerd, en dat was ook de bedoeling...

 

Bij deze wil ik gurby (gerben) nogmaals bedanken voor de tijd en moeite die hij erin gestoken heeft.

 

Ik zal vaak aan hem denken als ik smorgen het ijs op de vooruit zie zitten...en alleen maar op een knoppie hoef te drukken...lol....

 

 

Rene (passat_V5)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

t Was gezellig !!

Geniet er nu maar van , na anderhalf jaar tegen je verwarmbare voorruit aankijken kan ie nu ook warm worden ! :D

 

 

En weten jullie wat ook heerlijk is? Stoelverwarming...

Normaal gesproken krijg je 't wel warm van het krabben maarja, daar hebben wij natuurlijjk niks an :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

stoel verwarming....heerlijk.

auto starten. stoelverwarming aan. raampjes krabben en als je daarna weer in de auto zit lekkere warme bips en rug ;-)

 

heb recentelijk ook nieuw voorruit gekregen, ging alleen beetje erg snel dus niet meer bedacht dat ik voorruit verwarming erbij zou willen hebben ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet doorgaans het verschil zelf bijleggen ..

Iemand enig idee waar dan aan moet denken?

 

 

Hoi hoi, ik heb hem gewoon laten vervangen door een ruit met verwarming erin. Later belde inderdaad de verzekering op dat die vooruitverwarming pas vanaf model 2004 leverbaar was, waarop ik heb gezegd, dat ze gewoon de ruit hebben vervangen die er al inzat, dus niets wetende...!!!...en daarna niets meer over gehoord. Dus gewoon doen of je gek bent..en zeggen dat er al een ruit inzat waar verwarming inzat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik had vanochtend een reparatie aan mn voorruit... netjes gerepareerd overigens.

Maar ik heb nu de kans om een nieuwe ruit tegen eigen risico te laten plaatsen.

 

Ruitverwarming heb ik al een tijdje op een verlanglijstje staan, nu is de vraag: is een voorruit met verwarming getint? zit er een zonneband in?

Weet iemand zo wat het prijsverschil is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik kan zien: nee en nee. (Is wel bedoeld voor binnenspiegel met regensensor, ik weet niet of jij die al hebt?)

Reken op een prijsverschil (t.o.v. de meest basic voorruit) van een kleine € 200,-

 

Ah ok, da's dus wat ik al dacht.

 

Nope, regensensor nog niet. Die ga ik binnenkort inbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik "droom" hier al enige tijd van.

Aankomende week krijg ik een nieuw voorrtuit.

Eindelijk is het sterretje in het raam verder gescheurd en kan ik kosteloos het raam laten vervangen.

Ik heb een raam met verwarming besteld en dat moet goed gaan komen.

Monteren van de electronica zal niet meevallen voor mij.

Gurby, ik durf het bijna niet te vragen maar.......

 

Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

is hier al een how to van?????

 

Niet echt een howto maar wel meer info.

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=111&t=32222

http://www.passatplus.de/umbauteile/scheiben/frontscheibe.htm

 

Hier moet je een eind verder mee komen.

Ik ben alleen niet technisch en zelfverzekerd genoeg om dit kunstje te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik krijg aanstaande woensdag een nieuwe voorruit met verwarming erin (als alles goed gaat :))

Begin is er dus.

Nu nog uitvogelen wat ik verder allemaal nodig heb.

Das als jullie (Gerben en Joris) nog tips hebben hoor ik het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden