Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Gezien het project waar ik mee bezig ben laatst ook eens even zonder uitlaat gedaan. Dat klinkt ook wel leuk :P maar heb nu gezien de Nürburgring toch anderhalf uur rijden is maar 2 kleine dempertjes geplaatst. Je hoort hem goed maar gaat hopelijk niet gek worden. Zodra hij rijdend is komen we er achter zullen we maar zeggen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien het project waar ik mee bezig ben laatst ook eens even zonder uitlaat gedaan. Dat klinkt ook wel leuk maar heb nu gezien de Nürburgring toch anderhalf uur rijden is maar 2 kleine dempertjes geplaatst. Je hoort hem goed maar gaat hopelijk niet gek worden. Zodra hij rijdend is komen we er achter zullen we maar zeggen haha.

1x per jaar hè. W8 meeting nurburgring. Ff in die gaten houwe.

Hij is net geweest in september as ik me niet vergis. Viel samen met de mini meet int Harde. Ergens stukkie terug in dit topic staat nog een filmpie. Ben wel benieuwd of jij de echte einsellganger bent.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar 2 kleine dempertjes geplaatst.

 

De mijne word alleen nog op de midden demper gedempt, dus hoort hem wel goed  Ik ben er nu wel uit, het is net té. Vooral omdat hij het meest resoneert tussen de 2000 & 3000 toeren. Laat dat nou net het toerengebied zijn wat ik het meeste aanspreekt bij 'normaal gebruik'. Dus ook bij mij wil ik er nog twee kleine dempertjes er tussen hebben. nu alleen nog even de tijd vinden om een keer langs lynx te schieten. :neutral:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De mijne word alleen nog op de midden demper gedempt, dus hoort hem wel goed  Ik ben er nu wel uit, het is net té. Vooral omdat hij het meest resoneert tussen de 2000 & 3000 toeren. Laat dat nou net het toerengebied zijn wat ik het meeste aanspreekt bij 'normaal gebruik'. Dus ook bij mij wil ik er nog twee kleine dempertjes er tussen hebben. nu alleen nog even de tijd vinden om een keer langs lynx te schieten. :neutral:

Heb daar ook m'n flexible's laten doen zeer aardige en goede service!  :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een W8 moet niet zo een brulpijp hebben als een Golf :)

 

Ik ga tzt een RVS uitlaat maken, de midden- en einddempers vervangen voor RVS exemplaren. Diameter houd ik gelijk, als je de diameter vergroot wordt het steeds lastiger om dit knap te dempen. Bij de einddempers een by-pass maken met uitlaatkleppen erin zodat ik deze handmatig in/uit kan schakelen, dus als je zin hebt in herrie gaan de uitlaatgassen langs de einddempers en niet er doorheen. Eindstukken gewoon origineel houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een W8 moet niet zo een brulpijp hebben als een Golf :)

 

Ik ga tzt een RVS uitlaat maken, de midden- en einddempers vervangen voor RVS exemplaren. Diameter houd ik gelijk, als je de diameter vergroot wordt het steeds lastiger om dit knap te dempen. Bij de einddempers een by-pass maken met uitlaatkleppen erin zodat ik deze handmatig in/uit kan schakelen, dus als je zin hebt in herrie gaan de uitlaatgassen langs de einddempers en niet er doorheen. Eindstukken gewoon origineel houden.

 

Ik kan je, uit ervaring, verzekeren dat het geen 'ordinaire' Golf/Civic/323F brul pijp is. Onze 8-en maken van nature al een veel mooier geluid dan die underpowered hatchbackjes met 1.1/1.2/1.4/1.5/1.6 4cilinder brommertjes welke nog wat willen lijken dmv een dikke uitlaapiep. Zoals ik hierboven al stelde, het resoneren tussen de 2- en 3000 toeren moet wat afgevlakt worden, maar het geluid van de auto an-sich ben ik zeer tevreden over.

Misschien dat we elkaar een keer kunnen zien bij een meeting, dan kan je zelf oordelen. Wat ik wél weet, ik krijg alleen maar complimenten over het geluid wat mijn auto nu maakt. Van zowel jonge mensen als oudere. Van zowel auto 'liefhebbers' als van 'auto-leken'. Daarnaast, misschien nog wel meer belangrijk, IK vind het geluid echt mooi.

 

Zo'n schakelbare demping is mooi. Volgens mij is Ad z'n zoon ook aan plannen voor zo'n systeem bezig.

aangepast door DenV5Passat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam er op Facebook ook één langs die daar mee bezig is. Elektrische cut outs. Dus met één druk op de knop; 100% blérpijp!

 

Vandaag effe op en neer neer Schiphol geweest dus de boel is wat warmer geweest dan al die ritjes rond de kerk. Ik hoor nog steeds van alles rammelen en schaven. Als ik een beetje met het gaspedaal speel, voel ik trillingen opkomen bij gas bij. Dus ik vrees nog voor een enkele homokineet hier en daar.

Ik gok op degene waar ik vorig jaar een nieuwe hoes op moest zetten. Ik denk dat ie meer schade heet opgelopen dan ik dacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je, uit ervaring, verzekeren dat het geen 'ordinaire' Golf/Civic/323F brul pijp is. Onze 8-en maken van nature al een veel mooier geluid dan die underpowered hatchbackjes met 1.1/1.2/1.4/1.5/1.6 4cilinder brommertjes welke nog wat willen lijken dmv een dikke uitlaapiep. Zoals ik hierboven al stelde, het resoneren tussen de 2- en 3000 toeren moet wat afgevlakt worden, maar het geluid van de auto an-sich ben ik zeer tevreden over.

Misschien dat we elkaar een keer kunnen zien bij een meeting, dan kan je zelf oordelen. Wat ik wél weet, ik krijg alleen maar complimenten over het geluid wat mijn auto nu maakt. Van zowel jonge mensen als oudere. Van zowel auto 'liefhebbers' als van 'auto-leken'. Daarnaast, misschien nog wel meer belangrijk, IK vind het geluid echt mooi.

 

Zo'n schakelbare demping is mooi. Volgens mij is Ad z'n zoon ook aan plannen voor zo'n systeem bezig.

 

Weet ik wel, heb ook al jaren een Golf 3 VR6 waar ik al diverse uitlaten onder gehad heb. Tevens bouw ik af en toe RVS uitlaten onder auto's met een vriend van mij. Dat resoneren tussen de 2000-3000 is inderdaad helemaal ruk als je constant rijdt.

 

Komt wel goed, ik ga wat moois bouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam er op Facebook ook één langs die daar mee bezig is. Elektrische cut outs. Dus met één druk op de knop; 100% blérpijp!

 

Vandaag effe op en neer neer Schiphol geweest dus de boel is wat warmer geweest dan al die ritjes rond de kerk. Ik hoor nog steeds van alles rammelen en schaven. Als ik een beetje met het gaspedaal speel, voel ik trillingen opkomen bij gas bij. Dus ik vrees nog voor een enkele homokineet hier en daar.

Ik gok op degene waar ik vorig jaar een nieuwe hoes op moest zetten. Ik denk dat ie meer schade heet opgelopen dan ik dacht.

Waardeloos die "pffffff" momentjes.

 

Mijne vandaag ook weer.

Augustus laten afdraaien.

Maanden niets.

Vanochtend niets.

 

Rij ik net naar huis. Links voor, zing zing, zingen.

 

Pffffff. Maar hij rijd wel lekker.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik ben al aan de beurt geweest, is inderdaad 150 mm waarschijnlijk.

 

IMAG0177_zpstzqs46os.jpg

 

 

... toen maar direct de eind dempers er tussen uit geknipt.....:

 

IMAG0180_zpssvycxlcs.jpg

 

Tot nog toe ook nog geen spijt van gehad... :P

ik ken die werkplaats ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waardeloos die "pffffff" momentjes.

 

Mijne vandaag ook weer.

Augustus laten afdraaien.

Maanden niets.

Vanochtend niets.

 

Rij ik net naar huis. Links voor, zing zing, zingen.

 

Pffffff. Maar hij rijd wel lekker.

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk

 

Juist, word je doodziek van.

Ik dacht dat dat graafgeluid van de schijven kwam, maar dat komt dus ook ergens anders vandaan. En op een wat langere rit komen de homokineten tevoorschijn blijkbaar. Had er al 1 gevonden bij een bocht linksom/stuur een kwartslag linksom. Duidelij te horen. Dus ja, welke kant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vandaag ook lopen klooien. ABS sensor rechtsachter in storing, dus 'ff' een nieuwe plaatsen. Inbusschroefje kwam er makkellijk uit maar de sensor zelf totaal niet, wat een gevecht is dat geweest. In 100 stukjes eruit, plastic vd sensor helemaal vastgerot in het huis. Nieuwe erin en ik dacht klaar te zijn maar helaas. Kort geleden flink lopen klussen en voor alle draagarmen vervangen, toen toch troep losgekomen en ABS sensor rechtsvoor ook stuk, sensor eruit gehaald en zag dat er iets klem heeft gezeten tussen de sensor en de abs ring. Maandag na het werk even kijken hoe de abs ring eruit ziet en hopelijk redden we het met alleen een nieuwe sensor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Past deze w8 onderlip onder mijn 3BG v5? Zo ja, wat is een redelijke prijs hiervoor. Moet een goed bod doen.

 

Wil met de tijd een andere uitlaat of als het kan 2 pijpen aan beide kanten van de bumper.

 

5c8c77c162bccfdd26df47b48a2d83a1.jpg

c92480a2ed984b65c1ff3468b0f5b004.jpg

Ja die past zeker Kost bij de Stealer ongeveer 125 euries

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hallo allemaal. Even een vraag voor de kenners.

Onze w8 is naar de plaatselijke garage want de spanroldemper was kapot. Deze is nu vervangen samen met de multiriem. En nu ineens horen ze bij de garage een verontrustende tik zoals hun dit zeggen. Kan dit iets te maken hebben met het plaatsen van de nieuwe onderdelen? Mvg ruud

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden