Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Ik tank ook 102 competition,super spul,ik haal makkelijk 1:10,rustig rijden en laat haar voor de 2000 toeren overschakelen,pas een gemiddeld ritje gehad en als laatste stukje rijksweg (130) ,daarna getankt en boordcomputer gaf aan nog 720 te rijden,nou is het wel zo als ik dan een beetje door gaat rijden valt ie zo terug naar ,nog 500 te rijden.Je kan er goed mee spelen met de nog te rijden km

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mannen, even over het verbruik van de W8, heeft iemand een idee of getallen?

 

De vraag is ontstaan omdat ik gisteren 1 op 8,14 uitgerekend heb wat mij een beetje TE zuinig in de oren klinkt.

 

 

"Cruise" euro 98

Snelweg:

120-> 10l/100

100-> 9l/100,

80/90-->8/100,

Binnenstad. 1/1 tot 1/4. Gemiddeld rij ik volgens computer 1/6 15L/100km

Zou ik alleen binnenstad rijden kom ik op 20-24l/100km. Uiteraard heb ik ook dagen dat ik alles om zeep rijd. En met 25-30l/100km thuis kom.

Tanken bitte. Ja eh. Daar kom ik gvd net vandaan.

 

 

1op8 ongeveer met ultimate 102

 

Zou haast zeggen dat die W8 van jullie zuiniger is dan mijn V6.. :blink2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik tank ook 102 competition,super spul,ik haal makkelijk 1:10,rustig rijden en laat haar voor de 2000 toeren overschakelen,pas een gemiddeld ritje gehad en als laatste stukje rijksweg (130) ,daarna getankt en boordcomputer gaf aan nog 720 te rijden,nou is het wel zo als ik dan een beetje door gaat rijden valt ie zo terug naar ,nog 500 te rijden.Je kan er goed mee spelen met de nog te rijden km

Ha. . die magische 720 ken ik ook. Heb zelfs al 760 gezien. Maar redden doe ik het nooit.

 

Misschien immer gerade aus, ohne bremsen und lenken.

 

Kijk eigenlijk nooit meer hoe ver ik nog kan. Heb hem het liefst zo vol mogelijk. Vroegah gebruikte de reset gereden km nog wel eens. Ben ik ook maar mee gestopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig onderwerp heb ik aangeboord geloof ik.

 

 

Maar goed, 1 op 10 is dus ook te halen begrijp ik.

 

Morgenavond eerst maar eens de achterste helft van de BC-Racing set eronder schroeven. Ik rij al maanden met alleen nieuw spul onder de voorkant. Dinsdag weer naar Singapore en dan als ik thuis kom gaan eerst de nieuwe wiellagers aan de voorkant erin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit het verbruik bij gehouden. Vind het ook eigenlijk niet belangrijk. Een 4.0 Ltr. acht cilinder lust nu eenmaal een slokje, dat was me al bekend vóór de aanschaf.

Als ik dat belangrijk gevonden had was ik wel voor een TDI gegaan. Of een Prius..... UUHH.. wacht.... :book:  :censor:  :bash:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit het verbruik bij gehouden. Vind het ook eigenlijk niet belangrijk. Een 4.0 Ltr. acht cilinder lust nu eenmaal een slokje, dat was me al bekend vóór de aanschaf.

Als ik dat belangrijk gevonden had was ik wel voor een TDI gegaan. Of een Prius..... UUHH.. wacht.... :book:  :censor:  :bash:

 

 

LOL !

 

Inderdaad. Maar goed, het is wel leuk om dit soort info te delen. geeft ook een goed inzicht dat het zeer variabel is qua verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit het verbruik bij gehouden. Vind het ook eigenlijk niet belangrijk. Een 4.0 Ltr. acht cilinder lust nu eenmaal een slokje, dat was me al bekend vóór de aanschaf.

Als ik dat belangrijk gevonden had was ik wel voor een TDI gegaan. Of een Prius..... UUHH.. wacht.... :book::censor::bash:

priussssss ga nog liever met de
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op vakantie naar Denemarken geweest, veel autoweg, gemakkelijk 1-11 kunnen rijden bij 125km/h,

en volgepakt ook nog. Totaal rond de 2600km met veel genot

Volgetankt stond er weer 780km te kunnen rijden

aangepast door Ad Driessen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een antwoord op de vraag van Redeemer 1972,zij is gechipt bij Jan vd kamp (chip performance) in Maasdijk (honderdland)

Hij doet voornamelijk vrachtwagen en trekkers,en hij is ook mobiel

 

 

Ik heb even de site opgezoecht, en een berichtje gestuurd. En ook al keurig netjes antwoord gekregen.

Het enigste waar ik niets mee kan is een heel verhaal wat er bij stond over een K&N filter te plaatsen wat PK's op zou leveren. Dat doet een luchtfilter namelijk niet. Maar goed, sommige geloven er dus heilig in.

 

€399,- inklusief dé en montage van de computer. Ze claimen dat de software bij hun intern geschreven is.

 

Edwin; jouw ervaringen na het herschrijven? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luchtfilter heb ik wel gedaan,de oude was toch op,ik kan niet voelen of ik nou 275 pk heb of de zogenaamde 300.Maar ik heb wel veel meer onderin de toeren(pittiger),maar goed,op de rollenbank in nuenen had ik maar 261 pk,dus zeg het maar.Als ik een eurootje over heb wil ik haar wel bij Zipp tuning laten controleren en horen wat hun bevindingen zijn,de w8 is al wel bijna 14 jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een eurootje over heb wil ik haar wel bij Zipp tuning laten controleren en horen wat hun bevindingen zijn,de w8 is al wel bijna 14 jaar

Oh, die zijn heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed (NOT), die kunnen zelfs al de nog uit te komen 1.6 TSI in de 2020 Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden