Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

Een maat van mij doet 'iets in de IT' bij het ministerie van binnenlandse zaken. Hij doet hier doorgaans redelijke vaag over, misschien mag hij hier niet zo veel over kwijt of hij vind het gewoon interressant om een soort rook gordijn op te trekken hieromtrent. Maar dat doet er even niet toe. In het verleden heeft hij al diverse keren bewezen aan informatie te kunnen komen waar wij, de normale burgers, niet zo maar achter kunnen komen.

 

Nu moest hij vorige week iets testen in een systeem (weer 'vaag' maarja, ik vraag er niet meer op door :roll: ) en heeft hij mijn auto als test object genomen. Hier kwam o.a. uit dat er slechts 16 Passat W8-en sedan in Nederland op kenteken staan. Waarvan slechts 6 'origineel' Nederlandse auto's en de rest op latere leeftijd geïmporteerd uit Duitsland. (zo ook de mijne) De origineel Nederlandse auto's schijnen als 'Passat W8' op kenteken te staan en de geïmporteerde staan als Passat te boek met verschillende codes achter de type aanduiding.

 

Nu heb ik eens een beetje zitten speuren op auto sites en vind dit toch wel een leuk detail. Dit betekend bij voorbeeld dat onze W8-en zeldzamer zijn dan b.v. een Ferrari 348 (daar staan er al dik 20 van te koop op autoscout)

Ben nog steeds blij met mijn aankoop, en ik vind het leuk om toch steeds weer iets nieuws te ontdekken aan de W8 wat toch nét weer iets anders is als de andere twee 3BG's die ik gehad heb.

 

Stond er niet bij hoeveel varianten :)

Op mijn kenteken staat PASSAT; VARIANT W8 202 KW AUT en het is een geïmporteerde

Datum eerst toelating 18-06-2004

Datum eerste afgifte Nederland 18-01-2005

Heb al eens eerder gehoord dat dit collectors items worden/zijn :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had hij niet op gezocht. Weet ik dus niet.

 

Ondertussen heb ik de sponsor lade alweer open mogen trekken in de vorm van een nieuwe radiateur en waterpomp.

M'n passie hangt, as we speak, neusloos op een brug in een garage in Poeldijk.

(Xtreme Tuning, de JD dealer voor West Nederland, en officieel importeur van Miltec uitlaatsystemen voor de Benelux). Beraamde kosten voor al dit moois ca. €1000,= / 1200,= inclusief. (Daar gaat de rappe montage van een KW-Schroefset)

Gelukkig heeft Steef de auto verder ook even nagelopen op cruciale punten en is niets 'raars' tegen gekomen. Fijn, dan weten we dat ook maar weer. De krukas kering zweet een -beetje-, maar niets serieus. Ook de 4Motion was nog in zeer puike staat, gelukkig. Het bedrag is mede zo hoog omdat, nu toch alles eraf is, gelijk de olie en filters van de Automaat en motorblok vervangen worden en de airco weer opnieuw op druk gezet word. Alle radiateuren moesten er nu toch voor vandaan.

 

De handelaar waar ik haar (zonder garantie overigens) gekocht had, heb ik even gemeld wat er aan moest gebeuren,

2 weken nadat zijn personeel de auto 'technisch nagelopen had'. Deze was zeer behulpzaam... :angry: **kuche/proest** :angry:

Die verklaarde dat die kerel gek moest zijn en de reparatie echt niet zo duur hoefde te zijn. Hij zou me wel even helpen.

Suggereerde een radiateur van een 2.5TDI te monteren, dan zou hij dat ding wel opsturen en met de garage onderhandelen dat dit voor een 'matsprijs' gemonteerd kon worden. Hij zou wel eens even uitleggen hoe dat moest.

Na een beetje gestechel over en weer mailde hij me de tekeningen van beide radiateurs. Die van de 2.5TDI is 6 cm smaller en 2 cm lager dan de originele W8 radiateur en de aansluitingen zitten compleet anders.

Alle handel die er voor hing kon je best even opzij buigen, de slangen even omleggen :shock: en dan was de klus zo gepiept.......... Ik heb de man hartelijk bedankt voor zijn "meedenken" en verteld dat ik toch een andere mening over dit soort zaken had.

 

Het voelt tweeledig;

-Aan de ene kant is het natuurlijk K#T dat twee weken na de aanschaf er alweer best wat kosten gemaakt moeten worden om een reparatie uit te voeren. Daar was 'mevrouwV5' ook echt 'not amused' over.

Maar ook zij gaf grif toe, "ik heb ook -ja- tegen deze auto gezegd" dus het bleeft bij 'not amused', gelukkig.. :angel:

-Aan de andere kant ben ik blij dat het nu 'pas' gebeurd en deze slachter niet zijn klauwen in een unieke auto heeft kunnen zetten in dienst van -zijn- verkoop.

 

Al met al, zal de m8ige W8 maandag avond weer de wegen betreden, voorzien van een volledig gespoeld en vernieuwd koelsysteem, verse sapjes en filters.

En de handelaar ? Die krijgt een keurige scan van de rekening op mail. Mag'ie boven z'n bed hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de Tip Ad. Steef had hier ook al naar gekeken, maar ziet er "redelijk recent vervangen" uit.

Was dus niet nodig. De waterpomp had hij ook preventief even gedemonteerd, mijn temperatuuur bleef immers keurig op de ca.100gr. zowel bij gebruik als stilstaan, maar deze bleek wel aan vervanging toe.

Ach, maandag avond weer ophalen en genieten maar weer.

Hoe bezong Marco Borsato dat ook alweer ? Oh, ja ! "Even slikken en weer doorgaan".

En zo issut !! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de Tip Ad. Steef had hier ook al naar gekeken, maar ziet er "redelijk recent vervangen" uit.

Was dus niet nodig. De waterpomp had hij ook preventief even gedemonteerd, mijn temperatuuur bleef immers keurig op de ca.100gr. zowel bij gebruik als stilstaan, maar deze bleek wel aan vervanging toe.

Ach, maandag avond weer ophalen en genieten maar weer.

Hoe bezong Marco Borsato dat ook alweer ? Oh, ja ! "Even slikken en weer doorgaan".

En zo issut !! :mrgreen:

 

100 gr is wel veel hoor, nmw staat een W8 normaal ook gewoon op 90

Link naar reactie
Delen op andere sites

He mensen, zit eraan te denken om ook te gaan kijken voor een W8 variant. Rij nu niet heel veel km's met m'n diesel ( 15/20k).

 

Alleen waar moet ik rekening houden en wat zijn punten om naar te kijken? Heeft 156k gedraaid en met alle boekjes erbij gestempeld door de VW dealer.

 

Ik lees het wel en tips en trucs zijn welkom ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat je bij/met 170-200dkm een kettingrevisie kan verwachten á 5000 euro.

 

Ik vind 5000 euro wel erg veel.

Aan onderdelen ben je ongeveer 1600 euro kwijt, motor in en uitbouwen rond de 1200 euro bij de dealer.

Als je Denv5passat zijn verhaal bedoelt mbt ketting revisie dan ben ik daar nog niet zo zeker van of het wel nodig is.

 

Je kan met Vagcom uitlezen of de kettingen/spanners versleten zijn.

Engine: MWB 207 tot 211

 

MWB 207: Messwerte Nockenwelle Einlass Bank 1 in Grundstellung

Feld 1: Motordrehzahl

Feld 2: 114 bis 130 (vermutlich Einlass schließt bei ... °KW vor OT) Optimalwert 120 +-8

Feld 3: -8 bis +8 (Verschleißoffset für Steuerkette, ab -8 Wechsel der Steuerkette erforderlich)

Feld 4: Binärwert (00100100)

 

enz.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He mensen, zit eraan te denken om ook te gaan kijken voor een W8 variant.

 

Ik overweeg die van mij te verkopen, zwart met recaro, deze zomer twee nieuwe nokkenasverstellers, drie kettingen vervangen, spanrollen vernieuwd en balansasriem vervangen.

Nog enkele puntjes, airflow en heel af en toe oliedruk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He mensen, zit eraan te denken om ook te gaan kijken voor een W8 variant.

 

Ik overweeg die van mij te verkopen, zwart met recaro, deze zomer twee nieuwe nokkenasverstellers, drie kettingen vervangen, spanrollen vernieuwd en balansasriem vervangen.

Nog enkele puntjes, airflow en heel af en toe oliedruk.

 

Of iemand hier vragen om hulp, airflow is vervelend (gele motormanagement lampje brandt) en weet niet of een oliepomp makkelijk te vervangen is.

Want hij rijdt natuurlijk geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Is het misschien ook een idee om een lijstje te maken met aankooptips?

Waar op te letten?

Hoe je dingen kunt nagaan, weet niet bijv of de bak het zwaar te voorduren heeft of iets?

Dus hoe je die eventueel kan controleren op goedheid.

Voor de rest wat belangrijk is aan onderhoud

Gewoon een makkelijk lijstje voor iemand die een W8 wil gaan aanschaffen en onderhouden.

Heb nu namelijk 30 pagina's door geworsteld en ben al heel wat wijzer geworden maar is altijd makkelijk als het ff punt voor punt staat en niet door 30 pagina's tekst :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar op te letten?

 

Kies in elk geval een W8 uit die een nokkenasverstellerreparatie heeft gehad.

Dat is nl een dure reparatie (3000 euro) en iedere W8 komt aan de beurt.

En als de kettingen zijn meegenomen is dat helemaal mooi.

Onderhoud kost je jaarlijks best wel wat maar als je zelf want kunt doen is dat ideaal.

Let ook op roestvorming onder de dakrails van de Variant.

Verder zou ik een getunede laten staan.

O ja en nog drie belangrijke dingen, olie, olie en olie.

Negen liter per keer en om de 10-15 duizend km verversen.

En echt doen!!!!

En het rijdt heerlijk, het is geen BMW, maar is wel geweldig.

Doet het ook goed in de wintersportgebieden met de 4x4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij Staat in de verkoop :cry: de auto loopt en rijd super, maar is niet meer te houden in mijn huidige

situatie. ik zit er nog over te denken hem te stallen en in betere tijden er weer uit te trekken.

mits hij niet bij een liefhebber trecht kan komen.

 

Mvg Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden