Ga naar inhoud

w8 ditjes en datjes.. etc


Ydwer

Aanbevolen berichten

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Ben nu aan de nokkenas verstellers bezig van het blok wat ik gekocht heb, volgens mij is er een mogelijkheid om de verstellers schoon te krijgen zonder het blok uit te bouwen. Ga volgende week een hulpstukje draaien op de draaibank.[attachment=0]IMG_1689.JPG[/attachment]

 

 

zit blok al weer bijna inelkaar :shock::wink: ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu aan de nokkenas verstellers bezig van het blok wat ik gekocht heb, volgens mij is er een mogelijkheid om de verstellers schoon te krijgen zonder het blok uit te bouwen. Ga volgende week een hulpstukje draaien op de draaibank.[attachment=0]IMG_1689.JPG[/attachment]

 

 

zit blok al weer bijna inelkaar :shock::wink: ??

 

 

Nee nog niet helemaal, ben nu op zoek naar een oliepomp.

Ik heb deze week ook geen tijd gehad om er aan te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het begint er weer op te lijken, het blok zit bijna weer in elkaar.

Nokkenas timing is wel een heel gedoe waar volgens VW speciaal gereedschap voor

nodig is, maar een paar lijmtangen hadden de juiste maat voor de nokkenassen vast te

zetten, en een lange meertand 8 werkt goed om de krukas te centreren.

post-4084-1423826348,4173_thumb.jpg

post-4084-1423826348,6048_thumb.jpg

post-4084-1423826348,7767_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierbij een foto van de vernieuwde nokkenasverstelhuizen, de zeef is grover en anders uitgevoerd.

Ik vind het nog steeds onzinnig dat er zeven geplaats zijn, de oliekanalen zijn groot genoeg in de verstelhuizen om vervuiling er doorheen te spoelen, sludge is zowiezo voor alle oliekanalen in een blok gevaarlijk.

De gevoeligheid van dit blok zit voor mijn idee in goede olie en op tijd verversen.

Ik heb laatst een paar foto's van een blok gezien wat meer dan 250.000km gelopen had, dit zag er nog zo goed

als nieuw uit maar deze had een oliewissel interval van 12000 km gehad ipv longlife beurten.

post-4084-1423826364,7289_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

tip bij het maken van een foto. leg er iets bij zoals een aansteker of een euromuntstuk.. nu lijkt de nokkenasversteller 1x1m

Je hebt volkomen gelijk maar deze foto komt niet van mij maar van iemand anders, ik had met hem een discussie

over de zeven en of deze wel nodig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vorige week 3 busjes gedraaid op maat van het stuurventiel.

Ik kan mooi op het reserveblok wat dingen gaan testen.

De bedoeling/ gedachte: steek het busje in het verstellerhuis en laat het vollopen met carburateur-reiniger,

daarna met een vacumpomp de vloeistof eruit trekken, en dit een aantal keren herhalen.

 

Er zit een trucje bij nl. er zit een klein terugslagklepje in het verstellerhuis, als je een beetje vacum trekt

dan blijft het klepje open en komt de vloeistof tot aan het zeefje, zet je er iets druk op dan sluit het

klepje en komt er geen vloeistof bij het zeefje, daarbij moet het reinigings middel dun zijn anders sluit

het klepje af.

 

Je hebt wel 3 aparte busjes nodig om ieder kanaal apart te kunnen behandelen.

Ik wil er nog een vochtafscheider tussen zetten om de vloeistof op te vangen, zo kan je zien of er

zeefresten en of sludge meekomt.

Daarna het stuurventiel goed schoonmaken.

Na dit proces motor spoelen met Forté en nieuwe olie erop.

post-4084-1423826393,1491_thumb.jpg

post-4084-1423826393,3522_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Goede avond mannen !! Ik zal me hier ook even netjes aanmelden als 'nieuwe' W8 eigenaar.

Na diverse Passats ( 3BG 1.8T, 3BG V5, 3C 2.0TDI, 3C 1.8TSI ) nu een Donker blauwe W8.

Volgens mij is het de auto die van MarcelB geweest is, ik heb hem al een PB-tje gestuurd ter verificatie, nog even w8-en op antwoord.

Zie mijn introductie en foto onder de kop "ik ben en ik rij". Dit is een hernieuwde introductie. Met mijn V5 en de 3C's ben ik ook al redelijk actief geweest op dit forum.

Dinsdag a.s. mag ik mijn nieuwe liefde op gaan halen....

Verdere kennismaking met de auto volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had iemand deze site al eens gezien :

http://www.passatw8.de/

Ik vond er wel handige dingen tussen, maar vooral veel mooie foto's en filmpjes van de W8-en.

Misschien handig

Yep, die ken ik wel maar er zijn wel meer W8 sites zoals:

http://forumw8.msh-elektronik.de/

http://www.w8forum.dk/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Een maat van mij doet 'iets in de IT' bij het ministerie van binnenlandse zaken. Hij doet hier doorgaans redelijke vaag over, misschien mag hij hier niet zo veel over kwijt of hij vind het gewoon interressant om een soort rook gordijn op te trekken hieromtrent. Maar dat doet er even niet toe. In het verleden heeft hij al diverse keren bewezen aan informatie te kunnen komen waar wij, de normale burgers, niet zo maar achter kunnen komen.

 

Nu moest hij vorige week iets testen in een systeem (weer 'vaag' maarja, ik vraag er niet meer op door :roll: ) en heeft hij mijn auto als test object genomen. Hier kwam o.a. uit dat er slechts 16 Passat W8-en sedan in Nederland op kenteken staan. Waarvan slechts 6 'origineel' Nederlandse auto's en de rest op latere leeftijd geïmporteerd uit Duitsland. (zo ook de mijne) De origineel Nederlandse auto's schijnen als 'Passat W8' op kenteken te staan en de geïmporteerde staan als Passat te boek met verschillende codes achter de type aanduiding.

 

Nu heb ik eens een beetje zitten speuren op auto sites en vind dit toch wel een leuk detail. Dit betekend bij voorbeeld dat onze W8-en zeldzamer zijn dan b.v. een Ferrari 348 (daar staan er al dik 20 van te koop op autoscout)

Ben nog steeds blij met mijn aankoop, en ik vind het leuk om toch steeds weer iets nieuws te ontdekken aan de W8 wat toch nét weer iets anders is als de andere twee 3BG's die ik gehad heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden