Ga naar inhoud
  • 0

Regensensor gevoeligheid aanpassen


slinky

Vraag

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ah, spraakverwarring, ben ik dol op :P

wat jij interval noemt is bij mij continustand (2x, langzaam en snel) en daarvoor heb ik nog een stand waarop hij met onderbrekingen wist (dat noem ik dan even de intervalstand). De duur van die onderbreking is dan weer in 4 standen verstelbaar met dat draaiwieltje.

Maar wat regelt die regensensor zelf dan? Daarmee kun je 'm toch op die intervalstand laten staan en dan wist hij alleen als de ruit echt nat wordt, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb er ook mee zitten klooien, intervalstand instelling maakt geen verschil met die regensensor erbij, ook al staat het wieltje helemaal links op de hendel, dan nog kan de wisser sneller gaan als de sensor regen ziet, is soms wel es vervelend.

@ jee, was het niet zo dat als je het hendel in interval stand laat staan dat deze dan bij een 2de keer motor starten alleen interval functie heeft, maw dat je dan een keer wisser uit en weer op interval moet zetten voor regensensor activering?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb er ook mee zitten klooien, intervalstand instelling maakt geen verschil met die regensensor erbij, ook al staat het wieltje helemaal links op de hendel, dan nog kan de wisser sneller gaan als de sensor regen ziet, is soms wel es vervelend.

 

Vandaar dat mn interval zo gek doet sinds de nieuwe motor/ecu.. die auto had een regensensor in de spiegelvoet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
sinds mijn voorruit en dus regensensor zijn vervangen, merk ik wel degelijk verschil in gevoeligheid als ik het palletje op de hendel verzet....

 

De sensor zelf zal niet vervangen zijn, wel zal evt. een afsluitring vervangen zijn. De sensor zit bedraad vast richting je spiegel, die vervang je niet zo maar. De sensor wordt achter de ruit geplakt en tussen de sensor en de ruit zit een afsluitring zodat de sensor niet op de ruit zit maar een millimeter ervan af. Als deze afsluitring niet meer goed plakt zit de sensor niet recht voor de ruit". Hierdoor is de lichtbreking anders en dus zal de sensor anders reageren. Als dit wel goed zit zal je inderdaad merken dat er verschil in gevoeligheid is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden