Ga naar inhoud

water in mijn interieur.


passatvw

Aanbevolen berichten

  • Reacties 111
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Oh o zo, ja dat kan natuurlijk ook zo, ik had al zo iets gezien in DGB.

Nog steeds geen waterballet, ik denk dat het opgelost is!!

Dat hoop ik voor je ,want het wordt bar en boos de week die nu komen gaat.

Het lijkt wel compleet herfst zware windstoten, regenbuien, met onweer, en het gaat zelfs vriezen vlak aan de grond.

Hoop dat je het echt opgelost hebt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

hallo,

 

ben pas nieuw hier en zit wat problemen door te lezen, dat met de lekkage had ik aan de bijrijderskant, daar was het de doorvoor naar de kachelventilator(bak waar het witte filter inzit) denk dat jij voor jouw probleem ook het goede hebt, het gebeurd vaker bij de bak waar ook je kabelboom de auto ingaat. Werd mij verteld door een kennis, en die is chef wp bij de VAG. Schijnt vaker voor te komen. Maar is evengoed balen.

 

Succes Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is inmiddels opgelost...Bij mij kwam het aan de andere plek binnen, maar even goed ZEER vervelend, vooral als het steeds maar door blijft regenen en je hebt geen carport of garage.

(had zoals vaker een typo gemaakt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...

Wie kan mij helpen met het volgende probleem:

Bij mijn pedalen is de mat zeiknat, en ik heb inmiddels alle mogelijkheden die hier aangekaart zijn geprobeert.

In eerste instantie zat bij mij onder de accu inderdaad de boel verstopt!

Netjes alles opgeruimd maar nog steeds nat.......

Nu wil het probleem dat mijn voorganger een nieuwe voorruit heeft gekregen maar deze ligt eigenlijk iets te diep, heb hierdoor ook een irritant kraakje rechtsvoor.

Voordat ik er nu weer een nieuwe ruit in laat leggen zou ik graag van jullie horen of dit een probleem is wat zou kunnen!!!!!!!

 

Groetjes en alvast bedankt,

 

Arnold

Link naar reactie
Delen op andere sites

pas op met dat kitten! ik heb het ook dichtgekit met siliconenkit (het moest snel...) maar dat krijg je er haast niet af. Van je lak niet tenminste.

 

Beter om het af te tapen (isolatietape bijv) en meteen te testen. Niet te lang laten zitten want ook die lijmresten zijn lastig te verwijderen van lak.

 

er zitten ook strips aan beide kanten van de ruit die je er af kunt halen. Dus die vertikale strip die de naad tussen glas en blik (pardon; carosserie) overdekt. Voorzichtig er af trekken en probeer 'm niet teveel te verbuigen want anders gaat ie er zo lastig weer in.

 

en dan de tuinslang erop en maar kijken (zaklamp!) onder je dashboard (plaat weghalen natuurlijk). Tuinslang niet hard laten spuiten maar zonder spuitmond laten vloeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...
Ik zet in op de airco afvoer...

 

Help!

 

Ik dacht dat de lekkage bij de bijrijderstoel (3BG, 2002) had opgelost, maar helaas. Ik heb het interieurfilter reeds vervangen (rubber was niet los verkrijgbaar) en dacht dat dit de oorzaak was (isolatie tegen het schutbord was ook nat)

Nu heb ik gezien dat als ik water laat stromen over de voorruit die met flinke stralen via het rubber van de airco afvoer naar binnen stroomt. Ik snap hier niets van.

Kan iemand mij advies geven? Kan ik de airco-afvoer verwijderen zonder veel te slopen? Kan dit door een verstopping komen? Hoe zit dit rubber gemonteerd?

 

Graag jullie reactie!!

post-1566-1423822103,5056_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Dag allemaal

 

Ben eerlijk gezegd niet zo heel handig met auto's (maar aldoende leert men, als je maar genoeg problemen hebt :) ).

 

Zit ook met lekprobleem - het lijkt vooral op te treden met/na regen. De bijrijdersvloermat is dan doorweekt, bijna centimeter water na een rit van 2 uur. Heb net nog twee grote emmers water over mn voorruit gemikt maar er kwam niets naar binnen en ook de ruimte onder de accu leek niet vol te lopen. (tenminste geen water zichtbaar- accu er nog niet uit gehaald).

 

Maar heb wel de plek waar het de cabine binnenkomt, misschien kunnen jullie daarop wat tips geven: De stof op de middenconsole, achter de radio en climatecontrol is helemaal nat. Ik heb het idee dat het vanaf hier via de bekleding naar de vloer loopt.

 

Ik dacht evt nog aan de afvoer vd airco (omdat er met twee emmers niets binnen komt).

 

Wie wat weet mag het zeggen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Tot mijn grote schrik gisteren nattigheid ontdekt onder de bijrijdersstoel; dat kan er ook nog wel bij..... :cry: Vóór de bijrijdersstoel lijkt alles droog, maar moet wel nog onder de matten kijken.

 

Heb jullie vehalen hiervoor bestudeerd en ga alles nalopen om de oorzaak te vinden. Heb gisteravond nog even de tuinslang langs de ramen aan de betrokken zijde laten lopen, maar heb geen water onder de deurbekleding kunnen constateren. Ook de opstaande randen van de bekelding zijn niet vochtig.

 

VRAAG, de rubberen afvoerdoppen, mn die onder de accu, kan je die niet beter geheel verwijderen ivm dat tuitje onderin die dop? Of heeft dat juist een functie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag maar "even" gekeken in het voor-onder.

 

Eerst dop onder accu bekeken: +/- schoon (had ik al eens eerder schoongemaakt toen ik een Audi A4 veerpootbrug heb gemonteerd) en pollenfilter eruit gehaald; bak aan de binnenkant 100% droog.

 

Daarna binnen aan de slag. De witte isolatiemat was onderaan nat; geen plas gezien, wel vochtigheid. Wat direct opviel was dat het metalen kastje/ombouw aan de bovenkant, maar ook wat aan de zijkanten corrosiesporen vertoont.(Het heeft daar dus al tijden gelekt) Ook het trechterje aan de linker kant(van de airco?) waar het in de bodemplaat verdwijnt, was een natte rand te zien.

 

Tuinslang in bak onder het raam gehouden en ook rond/achter de pollenfilterbak laten lopen. Gevolg: er is water te zien op het rubberen bekledingsschort tegen schutboard Re (zie foto/pijl) en het "schort" zelf is aan de achterkant zeik nat. Ook aan de hals van het tuitje (links) en aan de basis, zijn waterdruppels te zien.

Echter de pollenfilterbak is volkomen droog :blink2: aan de binnenzijde, maar de schuimrubberen afdichting voelt wel nat aan.

 

Het lijkt er dus op dat de pollenfilterbak de oorzaak is (streep water langs/op het schort Re), MAARRR de bak zelf is aan de binnenzijde droog.

-Kan het water dan achter de bak(daar heb ik de tuinslang ook even laten lopen) in het interieur lopen ZONDER dat het IN de bak te zien is??????? Ook de ventilator+omgeving is daar droog.

 

-Hoe kan water te zien zijn langs de rand van het tuitje en aan de basis daarvan. Kan die tuit verstopt zijn? Is die aircoafvoer ook de afvoer van de ventilatie kanalen/bak????

post-2344-1423822306,822_thumb.jpg

post-2344-1423822306,9157_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch het bakje van de pollenfilter vervangen, de afdichting kan uitdrogen en gaat dan krimpen. Met de nieuwe bakje is de afdichting plakkerig en dat zit gelijk goed en het kost ca. € 14,00 ex btw.

 

Het is kompleet en je hoeft geen "extra" spons bij te kopen.

 

Ik had het bakje besteld en nog een extra spons maar die heb ik dus terug gegeven aan de dealer want het bakje heeft twee ringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Antonio; zal ik doen.

 

Maar hoe kan het IN de pollenfilterbak droog blijven?

 

Dat tuitje Li, ook maar vervangen dan? Is dat de algemene afvoer van het ventilatiesysteem? Kan die zodanig verstopt zitten dat het "over de rand" kan gaan lekken?

 

Nu dat ik toch aan het vragen ben :D, hoe krijg ik die plastic zijpanelen/strippen los? De voorste heb ik eraf getrokken(naar boven), maar bij de B-zuil/gordel krijg ik hem niet los; ook de achterste niet (heb het achterste schroefje verwijderd) Hoe krijg ik die metalen behuizing los in het midden? Er zitten vierkanten plastic "dopjes" op pennetjes; gewoon met de tang eraf trekken? Wat zit daaronder?

 

 

 

Mijn dank is groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden