Ga naar inhoud

MichelvdM

Members
  • Aantal items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over MichelvdM

  • Verjaardag 31-01-1963

Profile Information

  • Plaats
    Roosendaal, Nederland
  • Interests
    Cars, Computers, Motorcycles

MichelvdM's Achievements

0

Community reputatie

  1. Hallo, Komt allemaal weer bekend voor. Ik heb afgelopen winter dezelfde handelingen uitgevoerd. Ook bij mij was het schuimrubber gescheurd en inderdaad ook doordrengd met water. Ik heb ook een nieuw interieurfilterhuis aangeschaft en aan de rand van het schuimrubber een rups kit aangebracht. Ik had ook het idee om enkel kit te gebruiken maar ik was bang dat ik het filterhuis daarna niet meer zou kunnen verwijderen. Groeten, Michel
  2. Help! Ik dacht dat de lekkage bij de bijrijderstoel (3BG, 2002) had opgelost, maar helaas. Ik heb het interieurfilter reeds vervangen (rubber was niet los verkrijgbaar) en dacht dat dit de oorzaak was (isolatie tegen het schutbord was ook nat) Nu heb ik gezien dat als ik water laat stromen over de voorruit die met flinke stralen via het rubber van de airco afvoer naar binnen stroomt. Ik snap hier niets van. Kan iemand mij advies geven? Kan ik de airco-afvoer verwijderen zonder veel te slopen? Kan dit door een verstopping komen? Hoe zit dit rubber gemonteerd? Graag jullie reactie!!
  3. Hallo, Kan iemand mij vertellen of er origineel een kitlaagje tussen de ruit en de kunststof plaat behoort te zitten (3BG). Ik heb deze plaat moeten demonteren wegens het vervangen van een rubber van het interieurfilter. Deze plaat zit geklemd in een groef van een plastic strip die aan de onderzijde van de ruit is geschoven. Volgens mij kan er water tussen de ruit en deze plaat komen en daardoor in het interieurfilter dringen. Kan iemand hier iets over zeggen? Bedankt, Michel
  4. Hallo, Wegens lekkage heb ik zonder verder na te denken de bijrijderstoel verwijderd. Nu blijft het controlelampje van de airbag branden en krijg ik een Airbag Fehler melding. Is deze melding zelf te wissen of moet ik naar de dealer? Groeten, Michel
  5. Hoi, Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Ook bij mijn 2.0 96 Kw kreeg ik plots een lampje te zien van de oliedruk. Was even schrikken. Bleek dat er te weinig olie in zat. Achteraf blijkt inderdaad dat deze motoren nogal wat olie verbruiken. Ik weet niet hoeveel maar 1 liter op 4000/5000 km klinkt aannemelijk. Wat toch een tegenvaller omdat je dit niet verwacht bij een merk als VW. Wat trouwens ook flink tegenvalt is het benzineverbruik als ik met de caravan rijdt. Natuurlijk weet je dat dit extra benzine kost maar een verbruik van 1 op 6 bij een snelheid van 80 km/u doet pijn. Groeten, Michel
  6. Hoi, Bedankt voor het antwoord. Bedoel je dat je de ruitenwisserarmen hebt verwijderd of het gehele aandrijfmechanisme? Zit de plastic strip gelijmd of is deze afgekit? Is de accu makkelijk te verwijderen? Groeten, Michel Net bij de dealer geweest. Dit soort lekkage komt hoogst zelden voor. M.a.w.geen garantie dus gewoon een rekening verwachten van minimaal 250 Euro. Dit wordt dus zelf klussen. Wat voor kit heb jij gebruikt om de interieurbak af te kitten? Groeten, Michel
  7. Hoi, Bedankt voor het antwoord. Bedoel je dat je de ruitenwisserarmen hebt verwijderd of het gehele aandrijfmechanisme? Zit de plastic strip gelijmd of is deze afgekit? Is de accu makkelijk te verwijderen? Groeten, Michel
  8. Hallo, zit er een apart deksel op het interieurfilter bij een 3BG van 2002. Er is wel een complet deksel aanwezig maar ik vind het vreemd dat het interieurfilter niet is afgesloten. Ik heb ook een lekkage aan de bijrijderszijde en ik vermoed dat het interieurfilter de boosdoener is. Het isolatiemateriaal tegen het schutbord is ook nat dus de lekkage komt van boven. Filter is een aantal maanden geleden vervangen en nu plots lekkage. Is deze bak makkelijk te demonteren? Bedankt, Michel
  9. Hoi, Voor zover ik zie zitten er geen schroeven in. Zijn er verschillende modellen? Verder op het forum heeft iemand gereageerd met een 1.8T. Dit model heeft een ander model bougiekap/bobine. Kan iemand hier iets over zeggen? Bedankt, Michel
  10. Hallo, Mijn Passat 2.0 5V (2002) is toe aan een grote servicebeurt. Ik heb hier een aantal vragen over: 1. Vervangen van de bougies. Wat is de juiste werkwijze voor het verwijderen van de bougiekappen? 2. Kan iemand advies geven over de te gebruiken (longlife) olie. 3. Is de motorbeplating aan de onderzijde eenvoudig te verwijderen? 4. Is er een mogelijkheid om de service indicator te resetten? Alvast bedankt voor de info. Gr, Michel
  11. Dus het kan betekenen dat indien je na 10.000 km telkens moet bijvullen je nooit hoeft te verversen? is die longlife olie synthetisch?
  12. Hoi, Ik kreeg vanmiddag de schrik van mijn leven toen het oliecontrolelampje begon op te lichten. Na controle bleek inderdaad dat het niveau onder het minimum stond. Enigzins in paniek (bij al mijn vorige auto's nog nooit meegemaakt) heb ik toen bij het eerstvolgende tankstation olie bijgevuld (0W-40 synthetisch). Ik heb begrepen dat er momenteel 0w-30 longlife olie inzit. Vragen: 1.kan dit kwaad? 2.kan iemand mij vertellen wat de bdoeling is van deze longlife olie? 3.is deze alleen bij de VW dealer te krijgen? 4.is het verontrustend dat na zo'n 10.000 km het olieniveau zodanig gezakt is? Bedankt, Michel
  13. Hallo, Kan iemand mij vertellen of de velgen van een Golf 4 op een Passat 2.0 van 2002 (3BG) passen? Bedankt, Michel
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden