jeroen Geplaatst 29 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2009 Ik heb hier al gezocht maar kan er niks over vinden (of ik heb niet goed gezocht) Wat is het voordeel of nadeel van een dumpvalve op een Tdi? En is dit slecht voor de motor of turbo? Ik ben niet alleen op zoek naar het geluid, maar wil eigenlijk het turbo gat opvangen.. Heeft er iemand hier ervaringen mee (zovel goede als slechte uiteraard) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 punischer Geplaatst 29 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2009 Hey jeroen, ik heb zelf ook een dumpvalve op mijn tdi gemonteerd, en eerst het antwoord op je vraag.Het helpt motorisch helemaal NIKS dus als je het wilt kopen voor motorisch effect is het zonde geld. Het is alleen maar puur voor het pssstttt geluidje. Heb hem er dan ook alleen maar boot het pssst geluidje opzitten is wel grappig haha als al die mensen kijken en er een dikke passat variant voor bij komt haha. dus hopelijk je vraag beantwoord. cheers Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 29 juli, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2009 Het was me idd duidelijk dat er qua vermogen geen winst te behalen valt. En idd het geluidje is wel geinig, maar waar het mij eigenlijk om gaat is het turbogat op te vangen die je tijdens het schakelen hebt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Backloop Geplaatst 30 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 30 juli, 2009 Het was me idd duidelijk dat er qua vermogen geen winst te behalen valt.En idd het geluidje is wel geinig, maar waar het mij eigenlijk om gaat is het turbogat op te vangen die je tijdens het schakelen hebt. Turbogat tijdens het schakelen? Daar heb ik nooit iets van gemerkt is het wel echt een gat wat je bedoelt? Groet, Jan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ahp78 Geplaatst 30 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 30 juli, 2009 Bij een diesel merk je dat je toerental enorm hard terug loopt bij het overschakelen. Dit komt omdat je turbo druk opvoert bij het gasgeven. Als je overschakeld zit die druk nog in je turbo welke daar op af remt en dus je toerental flink omlaag helpt. Heb je nu een dumpvalve dan word bij het overschakelen de druk geloosd alvorens deze je turbo kan afremmen. Zo behoud je je toeren meer bij het overschakelen. Dat is het gat dat hij wellicht bedoeld. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 30 juli, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 juli, 2009 Bij een diesel merk je dat je toerental enorm hard terug loopt bij het overschakelen. Dit komt omdat je turbo druk opvoert bij het gasgeven. Als je overschakeld zit die druk nog in je turbo welke daar op af remt en dus je toerental flink omlaag helpt. Heb je nu een dumpvalve dan word bij het overschakelen de druk geloosd alvorens deze je turbo kan afremmen. Zo behoud je je toeren meer bij het overschakelen. Dat is het gat dat hij wellicht bedoeld. Dat zou zo maar eens zo kunnen zijn Ik bedoel dat het voor mijn gevoel een gat ontstaat met turbo druk na het schakelen, oftewel de turbo moet na het schakelen weer druk opbouwen oid. Ik heb hier zelf weinig verstand van vandaar dat ik het vraag. Zou er iets zijn wat ervoor zorgt dat tijdens het schakelen de turbo op druk blijft en je dus ten alle tijden maximaal van je turbo gebruik kan maken. Zonder deze uiteraard naar de klaute te helpen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jafo Geplaatst 30 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 30 juli, 2009 Jeroen, Voor zover mij bijstaat is er zo'n constructie in jouw motor. wanneer jij van het gas afgaat zou de turbo in theorie tegen een dichte pers aanblazen. er is een omloop zodat de turbo toch zijn opbrengst houdt. het moment dat jij weer gas geeft sluit de omloop zodat er toch gelijk weer druk is op je inlaat kanaal. Ik weet het niet 100% zeker dus alvast sorry als ik er naast zit......... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 30 juli, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 juli, 2009 Hmmz dan vraag ik me af hoe ik dan van dat gat afkom.... Ik ga anders binnenkort wel ff een bakkie bij VVT doen, misschien dat Johan met wat leuke ideeen op de proppen komt. Maar voor de kenners onder ons: Dv heeft dus geen zin? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2009 heren, heren... een DV voor een diesel heeft 0,0 nut, tevens is er iets mis met je TDI als je last hebt van een Turbogat.. Ik kan er ook niet bij, dat als je 420nm hebt dat je dan uberhaubt nog last hebt van een tekort aan trekkracht.. je moet dan haast wel 250nm hebben bij 1000tpm Een DV heeft alleen nut bij een benzinemotor met een gasklephuis.. omdat bij overschakelen/gas los de kep dicht gaat en de lucht ergens anders naar toe moet.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 31 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2009 Daarom heet het ook een Deverter Valve, Omleidings Klep in goed Nederlands............ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2009 diverter valve.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jeroen Geplaatst 31 juli, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2009 Ik heb geen tekort aan trekkracht dan begrijp je me verkeerd. Met mn blok is ook niks mis, het enige wat is mis is dat de druk continu gelijk is. Maar dat kan ook aan mn gevoel liggen.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 31 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2009 dan moet je terug naar je tuner.. op de bank zetten, loggen van 1e tot laatste versnelling en kijken of er idd een dip in zit. Je kunt ook een turbodrukmeter monteren.. dan zie je het (probleem) vanzelf Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 31 juli, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 31 juli, 2009 Turbogat is het tijdsverschil tussen het gaspedaal intrappen en het gevolg daarvan ervaren bij een geblazen motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Paszat Geplaatst 1 augustus, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 1 augustus, 2009 Ik zou eens gaan oefenen met je combinatie, gaspedaal, koppeling en versnellingspook (als je het veel doet gaat het vanzelf sneller). Kan me net als Vdub ook niet voorstellen dat je ook maar iets voelt wat lijkt op een turbogat..... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
jeroen
Ik heb hier al gezocht maar kan er niks over vinden (of ik heb niet goed gezocht)
Wat is het voordeel of nadeel van een dumpvalve op een Tdi?
En is dit slecht voor de motor of turbo?
Ik ben niet alleen op zoek naar het geluid, maar wil eigenlijk het turbo gat opvangen..
Heeft er iemand hier ervaringen mee (zovel goede als slechte uiteraard)
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten