Ga naar inhoud
  • 0

Trekhaak geplaatst met afneembare kogel


Marretje

Vraag

Vandaag heb ik een trekhaak geplaats met een afneembare kogel.

Was in het begin wel ff kijken maar kind kan de was doen.

Eerst de achterlichen eraf en toen de bumper, daarna die stoot beugel achter de bumper verwijdert. Daarna schoof je zo het frame van de trekhaak erin en vast bouten maar. het aansluiten van de verlichting is volgens mij nog nooit zo makkelijk geweest. Klik in en vast, dan bumper er weer op en de achterlichten er weer op en maar weer rijden. Ongeveer 2,5 uur bezig geweest. Was alleen vergeten om ff een foto`s te maken sorry.

Maargoed was mooi gegaan en niet moeilijk.

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hey Rob

Nou dat zal ik je vertellen, ik heb alles bij brezan automaterialen vandaan en van brink dan. Trekhaak apart afgerekend kabelboom apart afgerekend en zo`n adapter apart afgerekend. Ik heb gelijk zo`n 13 polige genomen.

Maargoed dat is net hoe je het zie vanzelf, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Juh heel verstandig om nu een 13-polige te nemen...

 

Welke heb je...?

Er zijn nl. 3 versies...

 

qnjin5.jpg

 

 

Ik moet dit ook nog aanpassen aan mijn trekhaak... ik heb nu 7-polig

En ik heb een caravan die ook nog moet :)

 

De dealer moest voor de ombouw € 130,- hebben dacht ik... ze moesten een constante voeding hebben en die zat er niet bij mij.....

 

Ik heb me hier nog niet zo in verdiept dus wacht nog ff af :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ah jah dat kan natuurlijk ook... en alle andere kabeltjes kan ik gewoon van de bestaande stekkerdoos afhalen.

Dan hoef ik dus alleen nog maar voor het mistlicht een kabeltje te trekken.

 

Ik ga denk ik voor 1 van die 2 rechtse... want ik trek ook regelmatig nogwel eens een aanhanger die nog gewoon 7-polig is...

En aangezien ik zelf nog kan bepalen wat er aan de caravan moet kies ik voor 1 van die 2 aangezien ik daar een 13-polige en een 7-polige op kan prikken zonder adapter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag heb ik een trekhaak geplaats met een afneembare kogel.

Was in het begin wel ff kijken maar kind kan de was doen.

Eerst de achterlichen eraf en toen de bumper, daarna die stoot beugel achter de bumper verwijdert. Daarna schoof je zo het frame van de trekhaak erin en vast bouten maar. het aansluiten van de verlichting is volgens mij nog nooit zo makkelijk geweest. Klik in en vast, dan bumper er weer op en de achterlichten er weer op en maar weer rijden. Ongeveer 2,5 uur bezig geweest. Was alleen vergeten om ff een foto`s te maken sorry.

Maargoed was mooi gegaan en niet moeilijk.

Groeten Marcel

 

Geldt dit voor een sedan of vor een variant?

Ben namelijk van plan om onder mijn variant ook een trekhaak te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag heb ik een trekhaak geplaats met een afneembare kogel.

Was in het begin wel ff kijken maar kind kan de was doen.

Eerst de achterlichen eraf en toen de bumper, daarna die stoot beugel achter de bumper verwijdert. Daarna schoof je zo het frame van de trekhaak erin en vast bouten maar. het aansluiten van de verlichting is volgens mij nog nooit zo makkelijk geweest. Klik in en vast, dan bumper er weer op en de achterlichten er weer op en maar weer rijden. Ongeveer 2,5 uur bezig geweest. Was alleen vergeten om ff een foto`s te maken sorry.

Maargoed was mooi gegaan en niet moeilijk.

Groeten Marcel

 

Geldt dit voor een sedan of vor een variant?

Ben namelijk van plan om onder mijn variant ook een trekhaak te leggen.

 

Kijk eens goed naar het dak op het kleine fototje dat altijd bij de vraag of antwoord geplaats wordt op het dak , dan weet je het wel, maar volgen mij maakt dat niets uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag heb ik een trekhaak geplaats met een afneembare kogel.

Was in het begin wel ff kijken maar kind kan de was doen.

Eerst de achterlichen eraf en toen de bumper, daarna die stoot beugel achter de bumper verwijdert. Daarna schoof je zo het frame van de trekhaak erin en vast bouten maar. het aansluiten van de verlichting is volgens mij nog nooit zo makkelijk geweest. Klik in en vast, dan bumper er weer op en de achterlichten er weer op en maar weer rijden. Ongeveer 2,5 uur bezig geweest. Was alleen vergeten om ff een foto`s te maken sorry.

Maargoed was mooi gegaan en niet moeilijk.

Groeten Marcel

 

Geldt dit voor een sedan of vor een variant?

Ben namelijk van plan om onder mijn variant ook een trekhaak te leggen.

 

Kijk eens goed naar het dak op het kleine fototje dat altijd bij de vraag of antwoord geplaats wordt op het dak , dan weet je het wel, maar volgen mij maakt dat niets uit.

 

Dat kun je bij de foto van marretje naar mijn idee net niet zien, daarom mijn vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

trekhaal liefhebbers

 

Weet je als je de losbreek kabel aan de trekhaakt heb bevestigt

en niet aan de auto je hiervoor een bekeuring krijgt .

 

Ja ik stond er ook van te kijken toen dit bij blik op de weg of zo'n programma op tv was.

 

Hun argrement was als de trekhaak van de auto valt moet de aanhangwagen stil gaan staan. Ik vindt persoonlijk dit ver gezocht.

 

laurens

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou zit bij de passat het sleepoog redelijk dicht bij de trekhaak zodat je hem daar aan vast kunt maken, maar bij veel andere auto's zit het sleepoog helemaal aan één kant. Waar moet je hem dan aan vast maken ?

 

misschien bedoelen ze dat hij niet om de (afneembare) kogel geplaatst mag worden, maar aan het oogje aan het vaste deel van de trekhaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij bedoelen ze dat ook bij een afneembare kogel...

Want bij de meeste trekhaken zit een ook aan de bevestigings beugel van de trekhaak een oog.

En ik kan me voorstellen dat als je dat kabeltje om de kogel doet en niet aan dat oog dat het dan niet echt werkt als de haak los schiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit hier ook te redeneren, maar als die om de kogel zit kan de aanhanger toch nog vrij komen van de auto, en als je zo'n haak hebt, die naast zo'n kogel zit die zit volgens mij toch vaster.

Ik denk zo'n lus gaat makkelijker af dan als je heb in zo'n haak hebt zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden