Ga naar inhoud
  • 0

stromend water ??


Sjnaak

Vraag

Hoi,

 

vraagje,

 

gisteren na een half minuutje rijden hoorde ik achter het dashbord iets stromen, het was een geluidje als water was door een leiding werd geperst. heeft dit iets met de airco (climatronic) te maken.

 

Daarna hoorde ik niks meer. iemand een idee of tip?

 

Alvast bedankt,

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hoi,

 

vraagje,

 

gisteren na een half minuutje rijden hoorde ik achter het dashbord iets stromen, het was een geluidje als water was door een leiding werd geperst. heeft dit iets met de airco (climatronic) te maken.

 

Daarna hoorde ik niks meer. iemand een idee of tip?

 

Alvast bedankt,

 

Mark

 

En het regende buiten?? :mrgreen:

Nee grapje, wanneer is de airco voor het laatst nagekeken? Kan wellicht zijn dat hij te weinig druk meer heeft.

 

Wellicht dat de experts hier er meer over kunnen melden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Onder je motorkap, rechts van je motor, zit rode vloeistof in, blauwe dop met een water+thermometer-teken. Op de voorkant staat een min en max peil.

 

Inderdaad Dominique, te laag peil. ik heb er 1 liter moeten bijvullen. Een maand geleden heb ik nog alles gecontroleerd.

Wat kan er dan nu aan de hand zijn??

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

is het vochtig IN je auto, dwz de vloer bij je pedalen of aan de bijrijderskant? Je zou je kachelradiateur lek kunnen hebben..

 

Hoe zit de oliedop aan de onderkant eruit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi allemaal,

 

- Nee, geen koelvloeistof in het motorblok (binnenkant oliedop ziet er gewoon uit)

- zo op het eerste gezicht geen lekkage te zien onder de motorkap (monteur van VW kon ook niks zien)

- bij de voetenruimte in de auto is het droog.

 

Eens afwachten wat het koelvloeistofpeil gaat doen..?? Gelukkig zit er nog garantie op de auto...

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
koppakking kapot

 

ik heb dit borrelen ook gehad in combinatie met een weinig koelvloeistof verbruik

 

er zat een héél klein scheurtje in de koppakking. Je hoort het borrelen meestal als je eens redelijk gas gegeven hebt en dan terug rustig gaat rijden denk ik

 

Dat borrelen is meestal lucht dat in je warmtewisselaar voor de kachel zit. Deze zit meestal het hoogst. Kan één van de symptonen bij een lekker koppakking zijn, maar het is geen direct bewijs.

 

@Sjnaak. Afwachten is een optie. Kijk eens goed onder je auto of je daar wat druppels ziet liggen. Eventueel leg je er wat papier/karton onder. Dan zie je het beter.

 

Kijk ook eens goed onder je reservoir of je daar nog sporen ziet. Die plek wordt vaak vergeten.

 

Het blijft wel allemaal op temperatuur? En na een stevige rit of lang stilstaan gaat je fan lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja temp.meter blijf mooi op 90 graden staan.

Fan (ik neem aan dat je de ventilator bedoeld) slaat ook aan. Vandaag bij een buitentemp van 29 graden hier al zeer snel dat die aanslaat.

 

Ik zie totaal geen sporen aan de binnenkant van de oliedop van koelvloeistof, en dat zou je toch verwachten als de koppakking kapot is.. toch?

 

Ik heb het borrelen trouwens niet meer gehoord gisteren en vandaag

 

Gr. Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sorry dat ik ff inbreek op jouw discussie maar ,

 

ik heb hetzelfde probleem en kan ook niks vinden en de koppakking is al vervangen ...

Kan ik makkelijk de kachel uitsluiten met doorverbinden slangen om te controleren of het de kachel is die lekt ?

 

vw passat variant 85kw 2000 1.9 tdi

 

groeten Jans

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit ook bij onze Passat, dan is het inderdaad net of je water hoort stromen t.h.v. je middelste ventilatieroosters. Tot ik de berichten las hier op het forum, dacht ik dat het normaal was... toch ook maar eens een blik werpen op het vloeistofniveau :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja het was inderdaad thv het middelste ventilatierooster.

Zoals ik al zei heb ik nu niks meer gehoord.

 

Kan het ermee te maken hebben dat ze ca 5000 km geleden de distributieriem en waterpomp hebben vervangen? Dus dat er lucht in het systeem is gekomen met het vervangen van de waterpomp???

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Werkt helaas niet altijd, soms blijft er ondanks de automatische ontluchting toch nog lucht achter. Daar is wel een remedie voor maar ik weet niet meer hoe dat exact zat. Of je moet de slang loshalen van de kachelradiatior en op die manier de lucht laten ontsnappen, of er zat een ontluchtingsnippel op die radiator.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er zit onder/in de slangaansluiting aan de kachelradiateur in de parafan(rechterslang nmw) een klein gaatje, als je de klem lost en de slang iets naar achter/eraf trekt komt een wit vlak tevoorschijn met een gaatje erin..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb niks meer horen borrelen nadat de koelvloeistof was bijgevuld. Het niveau van de koelvloeistof blijft ook gewoon netjes staan en zakt dus niks....

 

Ik denk dat het te maken heeft gehad met het vervangen van de waterpomp, dat toen een grote luchtbel is blijven zitten..

 

Grtz,

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden