Ga naar inhoud
  • 0

3C houd in na snelweg rijden


ahp78

Vraag

Even een vraagje voor de kenners: Stel ik heb snelweg gereden en kom op de afrit aan, als ik dan een keer een poot gas geef dan valt hij terug en lijkt het net of er geen vermogen meer in zit .....

Ik moet ook zeggen dat ik hem tussen de 120 en 140 niet al te hard door vind trekken. Volgens de handelaar kan het de LMM zijn aangezien er ook geen motorstoring verschijnt. Volgende week woensdag lezen ze hem nog uit en vervangen ze eventueel de LMM als dit het is nog onder mijn garantie welke morgen verloopt dus das nog wel netjes.

Ik vraag me eigenlijk af of het dan wel verholpen kan zijn aangezien ik niet weet hoe een diesel met de LMM reageert.

Iemand een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
niemand een idee wat het nog zou kunnen zijn ???

 

Misschien dit, een zwak punt is de brandstofpomp in je tank die gaan een keer stuk.

Heb ik ook gehad, die van mij hield in bij veel toeren.

Als je hem aan de computer aansluit zie je geen foutmeldingen.

 

Hidde

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het de brandstofpomp is zou ik op den duur toch ook een tekort aan brandstof moeten hebben of niet ???

Ik heb verder geen rookwolken voor zover ik kan zien en het komt maar sporadisch voor. Normaal gezien kan ik toch doorrijden ook in de hogere toeren. Als hij bij het optrekken in een keer minder vermogen geeft (en dat is het probleem zo af en toe) dan zet ik hem langs de kant en start de auto nogmaals. Hierna is het weer zonder problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dus als men niets ziet zal ik maar melden dat men de brandstofpomp maar even door moet meten ? De wagen komt wel vooruit maar het lijkt net of hij de laatste dagen nog wat trager is geworden met het rijden. Woensdag gaat hij pas naar de garage dus wellicht veranderd er nog wat de komende tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb net onderweg nog eens goed gekeken hoe hij rijd. Ik kom gewoon vooruit en de topsnelheid lijkt ook niet veranderd te zijn (voor zo hard ik vanmorgen durfde in olland). Het lijkt wel of het trekvermogen (koppel) sterk verminderd is. Ik zie geen rookpluimen in mijn spiegel. Kan ik zelf al iets doen om iets uit te sluiten ??? Kan je bijvoorbeeld de lmm los gooien bij een diesel ? Nogmaals bedankt voor de voorgaande antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gaat niet aangezien het een CAN BUS systeem is welke ik niet uit kan lezen. Tja dan maar afwachten wat de garage meet. Als ze niets vinden kan ik in elk geval zeggen dat het ook de brandstofpomp of stekker kan zijn waarvoor dank :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gaat niet aangezien het een CAN BUS systeem is welke ik niet uit kan lezen. Tja dan maar afwachten wat de garage meet. Als ze niets vinden kan ik in elk geval zeggen dat het ook de brandstofpomp of stekker kan zijn waarvoor dank :)

 

Je kan gewoon met een K-line kabel CANbus auto's uitlezen, je bent dan (vaak) wel beperkt tot alleen [01 - Engine] data. In dit geval zou 't dus moeten kunnen.

 

Zie onderaan: http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De uitdraai is gelukt en ik heb alle waardes even online gezet met een printscreen:

 

http://www.turbolaaf.nl/forumpic/passat/uitdraai.jpg

 

Ik weet niet of het goed of fout is maar heb alles gedaan zoals het moest: 3e versnelling 10k toeren tot de 40k

Kan iemand me vertellen of er iets mis is met deze waardes ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden