Ga naar inhoud

Jafo goes (almost) all the way.


jafo

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Vandaag was het zover. Mijn eerste vrije dag na de nachtdienst. En ik had me voorgenomen om de jonge dame eens flink beet te pakken. Terug naar de basis en zelf opnieuw opbouwen zodat ik zeker weet dat het goed is. Dus vanmorgen om 8 uur al op de oprit om voor het zonnetje al een flinke slag geslagen te hebben. Broertje was met kennisgeving afwezig dus ik stond er helemaal alleen voor....... :(

 

En omdat ik inmiddels weet dat iedereen foto's wil zien zal ik verhaal met foto's omlijsten.

Eerst een paar foto's gemaakt van de auto zoals hij erbij stond. Veel muggen dus dat vraagt om de foamgun. Foamen is geweldig. Je weekt alles lekker los zodat de kans op swirls minder wordt. En als het schuim is weggetrokken na 15 minuten ben je al 85% van het vuil kwijt.

 

De hoofdrolspelers......

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Het slachtoffer......

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Eerst lekker foamen.....

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Laat de foam rustig inwerken......

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Daarna afspuiten en drogen. De miracle dryer is geweldig.....

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Nu is het tijd om de Meg clay in stelling te brengen.....Maar eerst een foto na foamen en wassen.....

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Nu de klei van stal.....

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Wat me opviel tijdens het kleien was dat de auto niet echt vuil was. Alleen de stukken die in de rijwind zitten zoals motorkap, zijschermen, kofferbak en dak hadden echt klei nodig. De klei verkleurde echt. Op andere oppervlakken deed het niet echt veel. Maar toch dapper doorgaan ondanks dat het met de minuut warmer en warmer werd.

 

Dit is het resultaat na kleien.....Zoek de 7 verschillen.....

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

De volgende stap was de hele auto met paintcleaner poetsen. Het werd warmer en warmer maar toch gewoon doorgaan.....

Het zonnetje kwam op de oprit dus waxen moest even wachten. Om toch niet achter op schema te raken eerst de ramen dus maar gedaan. De Meg NXT glass cleaner is echt vreselijk gaaf spul. Opbrengen met een application pad, gelijk met een microvezeldoek afnemen en je ramen zijn superschoon.....Wat een uitvinding zeg....

 

De rare vlekken die je ziet komen door de voorruitverwarming.

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Na de ruiten het vooronder even mooigemaakt.....

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Nu was het wachten tot het zonnetje van de oprit af was. Nu is dat helemaal geen probleem hoor. Het wachten werd ingekort door een heerlijk ijskoud biertje......

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Genietend van een heerlijk ijskoud palmpje besloot een vogel in al zijn wijsheid om een grote shit op mijn net schone motorkap te laten vallen zich niet realiserend dat mijn voorruit en motorkap net gedaan waren.......SHIT!!!!!!

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Eindelijk was de zon van de oprit. Nu de NXT 2.0 wax van Meg om de kroon op het werk te zetten. De buiten temperatuur was inmiddels heel hoog, dus het bierverbruik ook.... Ondanks alles heb ik toch een goed resultaat bereikt. Stukje bij beetje in de NXT 2.0 zetten. Om geen scheur in mijn rug te krijgen moest ik het blussen met steenkoude palmpjes. :D

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Na een hele dag poetsen is dit het resultaat......

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Toen ik bezig was om de laatste foto's te maken vond een vogel het nodig om wederom mijn auto als doelwit te kiezen..... WEDEROM SHIT!!!!!! Zowel op de kofferbak als van voren..... Dus weer poetsen.....

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

En dit is de wasmand die in de wasmachine moet......

 

item.jpg?rot=1"%20title=""%20alt=""%20width="640"height="428">

 

Wat is me opgevallen en wat ben ik tegen gekomen.... Microvezeldoeken en applicationpads heb je nooit genoeg! De dikke buff towels zijn niet geschikt om wax mee uit te poetsen. En het bier verdampt voordat je het op kan drinken.

 

Ik heb nu nog een doos M16 staan. Maar daar wacht ik mee tot ik bij Jee13 ( Jeroen) ben geweest. Die gaat me leren hoe en wat.... voordat ik het verknoei..... Al met al een vruchtbare dag. De jonge dame staat nu in de garage. Bij te komen van een heerlijk dagje...... Morgen het interieur. Daar was geen tijd meer voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi werk!

 

maar ik mis stap 2, polish

 

ik vind de buffing towel wel prettig met uitwrijven hoor

 

Jeroen,

 

omdat de auto relatief schoon is/was heb ik niet gepolished. Straks de M16 erop en gaan met die banaan....... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Polish of geen polish, deze wagen ziet er echt heel netjes uit! Ik zou er haast jeuk van krijgen......

Die vogels zijn echt een plaag, heb iemand in de buurt die duiven houdt en het niet al te nauw neemt met fladdertijden....

Mijn zwarte passat lijkt soms wel een zebra met al die witte strepen die erop gescheten zijn.... Kan in een paar tellen geregeld zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, lekker bezig geweest, mooie write up. Warmte stijgt naar boven, als ik een vogel was, zou ik ook op die Palm afkomen :mrgreen:

 

Ik zou zo voor de vogels een schoteltje Palm neerzetten...... Als ze hun achterste maar dichthouden boven mijn auto :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden