Ga naar inhoud
  • 0

Verbruik 1,8T


EvertPassat1.8T

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi,

 

Ik heb 11 jaar in een 1.8T gereden. Het gemiddelde verbruik lag tussen de 1 op 10 en 1 op 11. Als ik op wintersport ging en door Duitsland reed deed 1 op 6 ook mee. Het is maar hoe je gasvoet op het pedaal ligt. Op de Duitse autobahn reed ik wanneer mogelijk volgas. En dat zie je gelijk terug in je verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de autobahn heb ik 1 keer 28 liter / 100 km op de tellerbak gehad volgas in de 5de versnelling, slaat natuurlijk helemaal nergens meer op. Gewoon de verreden kilometers (vanaf een volle tank) delen door de getankte liters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Haalde gisteren 7,5L/100km in een rit Eindhoven-Utrecht, clima op 22C. Omdat er zoveel aan de weg gewerkt wordt, rijd je rustiger dus zuiniger.

 

Oplossing voor het wereldwijde olietekort? Wegwerkzaamheden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oplossing voor het wereldwijde olietekort? Wegwerkzaamheden??

 

Matthijs. Jij gaat gezien je leeftijd meemaken dat het allemaal op is hoor....... Er is nog voor een jaar of 30 van de bruine slurrie. Als er niet snel velden worden aangeboord is het gewoon op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal ik dan maar weer on-topic gaan :mrgreen:

 

Het verbruik van mijn 1.8T is 1:9,7, uitgerekend over een dikke 30.000 km. Een vakantierit scoort 1:12,5 (Frankrijk) en 1:10 (Duitsland), als ik rustig rij in NL over de autosnelweg dan kan ik 1:13 scoren.

 

Let wel op dat wanneer je uitgaat van de computer deze vaak een afwijking geeft, bij mijn auto ca. 700 m. (1:12,7 = dus 1:12).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
. Jij gaat gezien je leeftijd meemaken dat het allemaal op is hoor....... Er is nog voor een jaar of 30 van de bruine slurrie. Als er niet snel velden worden aangeboord is het gewoon op.

 

Hoop dat jij het gezien je leeftijd ook gaat meemaken (gezond en wel) Jafo.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
. Jij gaat gezien je leeftijd meemaken dat het allemaal op is hoor....... Er is nog voor een jaar of 30 van de bruine slurrie. Als er niet snel velden worden aangeboord is het gewoon op.

 

Hoop dat jij het gezien je leeftijd ook gaat meemaken (gezond en wel) Jafo.

 

 

 

 

THX. :mrgreen: Ik weet alleen niet of ik nog steeds zo autofiel ben hoor. 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

THX. :mrgreen: Ik weet alleen niet of ik nog steeds zo autofiel ben hoor. 8-)

 

Tuurlijk wel. We kunnen alvast een datum prikken; 20 juni 2039. Neem ik mijn 39 jaar oude Passat mee. Je weet wel de originele 3B versie van de mooiste Passat ooit gemaakt. Alleen die brandstofkosten inclusief alle toeslagen schieten wel de pan uit (€ 50/ltr) :shock:

 

 

 

 

PS Oeps ben zelf ook lekker off-topic bezig :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik maak me niet zoveel zorgen daarover dat het echt op is.. ben veel banger dat die oliemagnaten/landen de kraan gewoon dichtdoen..

 

 

Precies, de olie gaat gebruikt worden als grondstof voor kunstoffen en andere toepassingen die een hoop geld opleveren. Brandstof wordt dan (hoop ik) in een andere vorm aangeboden.

 

Wordt natuurlijk wel een probleem voor alle oldtimers (Passat`s zoals de 3B`s :wink: ), want benzine wordt onbetaalbaar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden