Ga naar inhoud

twanos

Members
  • Aantal items

    98
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over twanos

  • Verjaardag 12-01-1978

Profile Information

  • Plaats
    bad hofgastein
  • Interests
    vw passat variant 18T

twanos's Achievements

0

Community reputatie

  1. Raar probleempje voor onze 15 jaar oude passat. Boordcomputer valt soms weg samen met linkervoorlamp. Lijkt me massa-probleempje. Iemand een idee hoe dit zelf op te lossen?
  2. Hoi. Ik heb besloten mijn vw passat (18T 180.000km) helemaal af te rijden tot ie ploep zegt of totdat ik genoeg gespaard heb voor een nieuwe. Dat wil ik wel in topconditie doen met zowel de buitenkant (dat is een juweeltje) als motorisch. Nu heb ik al wel wat van de bekende problemen gehad met de passat (lmm, inhouden e.d). Hij houdt momenteel soms heel ligt in (een stotter) bij constante snelheid. Twee bekende vw-specialisten (van forums) geven beide aan dat dit zo goed als zeker een verstopping is bij de carter (oliezeef, nog nooit vervangen/schoongemaakt). Dus schoonmaken/vervangen zeef. Ter info: sludge is niet zichtbaar aanwezig onder de oliedop, flush gehad (preventie) bij laatste beurt, big kahuna gemonteerd. Natuurlijk een kl*tekarwei. Maar ik ga het wel (laten) doen bij een thuiswerker of eventueel in Veghel bij een vag-specialist. De vraag: wat zou ik allemaal laten checken vervangen als het toch 'open' ligt? Oliepomp nieuw (kost een paar tientjes) carterslangen laten checken.........en waar moet ik qua tijd uren (werk) aan denken. Graag jullie advies.
  3. Matthijs, ik tank alleen SuperClean 95 van Avia. Zou het daaraan liggen? ik constateer wel dat hij zuiniger loopt hierop. 98 heb ik nog nooit getankt. Is het zo dat een 18T beter loopt op 98?? mij onbekend..........maar ik heb dan ook alleen verstand van fietsen. Ik zal de tank leegrijden en eens 98 tanken. Ben trouwens zga van de tikken af, zonder reden of aanpassing. Alleen bij het starten ff een diesel voor 3 seconden daarna rustig. Waarschijnlijk ruil ik hem in op een 2.0ltr uit 2002 over een maandje of 2. Maar tot die tijd moet ie wel goed lopen natuurlijk.
  4. Hoi. Mijn passat 18T heeft ineens weer tikkende klepstoters (soms), dit is een dik half jaar weggeweest. Na de laatste beurt na preventieve forte spoeling een groter oliefilter geplaatst en 4.nogwat ltr 5w30 (vw) erin. Olie verbruiken doet ie amper. Ëdit: geen sludgevorming te vinden. Ik verdenk dat a: de oliepomp misschien niet meer goed is (kost volgens mij maar een paar tientjes) b: de zeef bij de carter vervuild is. b: misschien de nokkenas lagers z'n langste tijd hebben gehad. Ook voel ik soms een lichte schommeling/inhouden bij het rijden (zeef carter?). Uitlezen geeft geen meldingen.....en specifiek waarden van onderdelen uitlezen kan ik niet. Mijn vragen aan jullie: wat denken jullie dat het zou kunnen zijn? advies? en wat zouden de kosten zijn van de materialen en hoeveel uur zou een monteur met zwarte handen hiermee bezig zijn (kleine en grote beurt lukt me wel.....maar hier heb ik geen plek/gereedschap voor).
  5. twanos

    Aankoop 3bg 2.0 2002

    Hoi. Ik rijd nu al een jaartje of 6 een 1.8T variant uit 2000. Het is nu tijd voor iets anders, ik heb een highline uit 2004 zien staan een 2ltr met 180000 op de teller. Waar moet ik op letten bij aankoop? zijn er net als bij de 1.8T wat 'standaard' problemen die ik niet moet constateren? graag jullie advies.
  6. twanos

    Oliedruk

    UPDATE: auto heeft grote beurt gehad met nieuwe oliefilter (grote filter OC105, wat een jaap!) en 5w30 olie. Vooraf flush met Forte, de smering die forte naast de reiniging geeft was goed merkbaar aan de verdunning van de oude olie. Met de flush en het af laten van de olie heb ik wel wat rommel gezien maar geen opmerkelijke vuiligheid (of het is opgelost) verder geen extreme vervuiling aangetroffen in carter/slangen. De motor loopt echt goed, het tikken van de kleppen is niet meer te horen iig niet zoals voorheen. De bougies waren ook aan de beurt. Verder hebben we de koplampen vervangen (met dank aan de 18T van een vriend die er uit mocht met +300000 op de teller) dus een mooi helder setje met een embleemloze grill..........is ie weer wat moderner en smoelt ie echt 100% beter........dus veel eerder moeten doen. Overall: op naar de 200000km en een nieuw setje matten.
  7. twanos

    Oliedruk

    Update: na flink wat gegoogle en info vanuit dit forum (waarvoor dank) ben ik wat wijzer geworden. Mijn passat gaat nu het volgende meemaken. - Flush - carter reinigen en de zeef van de oliepomp, daar ben ik ect benieuwd naar (is die zeef een los element) - eventueel oliepomp vervangen? iemand bestelnummer..... - grotere oliefilter (big kahuna, ik heb bij de laatste olievervanging een standaard gepakt) - olie 5w30 Kijken wat ie dan doet over het jaar. Ik heb besloten de passat gewoon te houden, qua comfort en ruimte onovertrefbaar in mijn 'budget'.
  8. twanos

    Oliedruk

    Wat moet eigenlijk de standaard oliedrukwaarde zijn van een 18T (apu)? en hoe kan ik die meten. Na vervanging filter/olie e.d. rijd ie weer prima, maar ik denk dat het met ons rijgedrag een terugkerend probleem blijft. Ik zit namelijk in dubio. Wij rijden nog geen 10.000km in het jaar, ik wil hem misschien inruilen.
  9. twanos

    Oliedruk

    Hoi. Mijn passat (18T variant APU uit 2000, 179.999km!) heeft de laatste tijd last van tikkende klep(pen). Na het forum doorgespit te hebben kom ik tot de conlcusie dat het waarschijnlijk gerelateerd is aan de oliedruk (topic nr1!). Ik heb op de reis van kroatie naar NL 2 km van huis wel een melding van de oliedruk gehad......1km van huis! gestopt, peilen, in orde, auto starten en melding weg (waarschijnlijk olie te warm/dun sensor abuis gereageerd, 5w40). Ik heb daarna geen oliedruk problemen gehad. Is het nu verstandig om het volgende te laten doen: Olie vervangen Oliefilter vervangen door een grotere (big kahuna) Eventueel vooraf motor laten spoelen, geen aangekoekte rommel onder mijn oliedop Kijken of de tikken weg zijn. Zo niet de klepstoters vervangen... Graag jullie visie hierop!
  10. Hoi. Mijn passat 18T APU staat bij de garage ivm een abs melding 'bremsenfehler' de uitleesapparatuur kan geen verbinding maken met dit gedeelte. Verder geen problemen, foutcodes gewist, gasklephuis is opnieuw gecalibreert. Iemand ervaring met dit probleem? is die module ook evt los te bestellen....in het ergste geval.
  11. melding kwam toen mijn achterblokken versleten waren (wilde ze die avond vervangen). Daarna zijn de remslangen voor nog vervanegn en is het systeem afgevuld en gecontroleerd. Oorzaak ligt bij de sensor achter lijkt me. Ik ga ze vanavond eens cleanen, dan zien we wel. Remmen doet hij goed, abs werkt ook (tijdens de melding) Melding komt ook niet altijd, vaak bij starten en is dan meestal na een seconde of 5 alweer weg. Blijft soms wel eens hangen tot een minuut of 5.
  12. Hoi, Kreeg een STOP melding bremsen + abs, dit was voor ik de versleten achterremblokken heb vervangen, nadat ik deze vervangen heb geeft de boardcomputer soms die melding, denk dat dit aan de sensor ligt. Moet ik nu een nieuwe sensor kopen of zou ik deze kunnen reinigen. Is de melding te resetten zonder vagcom bv door de accu eraf te halen. Overigens werken de remmen perfect + abs.
  13. Ik lig ook al 2 jaar overhoop met mijn 18T stotteren, inhouden. Lmm en wat slangetjes vervangen, paar duizend km goed, stotteren, olie vervangen door 5w30, soepeler rijden. Nu weer wat inhouden, lijkt op vacuum probleem, gok op een verstopt slangetje. Waar zit het PCV circuit??
  14. Bytheway: ff gegoogled.........volgens mij zijn het deze dan. http://www.vsm.skf.com/nl-NL/Media/~/me ... 6C5C5.ashx
  15. Was nog bezig met typen, kreeg constant een foutmelding......dacht eerst maar even een topic aanmaken.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden