Ga naar inhoud
  • 0

Inhouden/ overslaan 2.8 V6


Timmy

Vraag

Mijn passat B3 uit 1999 met 2.8 V6 syncro loopt op dit moment niet zo lekker meer.

Ik merkte het opeens nadat ik de snelweg afkwam en voor het stoplicht stond. Voelde de motor schudden en af en toe overslaan alsof er een boegie niet helemaal lekker meedeed.

Als ik optrek vooral in lage toeren voel je dat de motor haperd en inhoud, bij meer toeren merk je het minder maar voelt het nog steeds.

 

Ik heb de vacuum slangentjes allemaal vervangen zodat ik zeker weet dat die geen valse lucht trekt.

Verder bougies vervangen en nu ook de bougie kabels.

Bobines gecontroleerd en doorgemeten.

 

 

Heeft iemand hier ooit eerder van gehoord enof ideen wat het zou kunnen zijn.

Motor btw uitgelezen en er stonden geen storingen in. lambda geeft aan tijdens het rijden dat 4,5 en 6 te rijk staat ( dit ivm het overslaan denk ik. Injectoren geven de goede waarde aan op de computer.

Alle info of ideeen zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zelf een keer een vergelijkbaar iets gehad, een paar keer kort achter elkaar. Hij is toen ook uitgelezen en er was toen ook niets te vinden. Maar het was wel weg en daarna nooit meer teruggekomen (knock on wood...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Misschien Komt de LMM eraan.

 

Het probleem bevind zich alleen in de 2de bank. cilinder 4,5 en 6

Bobines heb ik gecontroleerd door de kabels te verwisselen met 1,2 en 3 hierbij bleef het probleem bij de 2de bank.

meetwaardes waren ook goed.

 

Misfire? zou die dat als storing geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren is de auto naar de garage geweest. Afspraak stond al ivm distribtutie die nog gedaan moest worden. Nu bleek dat bij bank 2 (clinder 4,5,6) het tandwiel krom was, er zat een slag in.

Ze hebben ook gelijk compressie gemeten om mijn probleem verder te bekijken. . cilinder 4 en 5 was iets minder dan de rest.

 

Misschien dat er iets fout gegaan is en dat de kleppen krom zijn. Dat zou dan ook de slag in het tandwiel kunnen verklaren. Ze gaan morgen in de cilinder kijken of ze iets kunnen zien en anders moet de kop eraf.

 

Baal er goed van maarja hoop dat dat de oorzaak is en niet nog meer schade is dan kan het weer gemaakt worden en weer lekker rijden:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb sinds kort ook het probleem van het inhouden / overslaan. Mijn V5 hing al naar mijn mening vanaf begin af aan niet lekker aan het gas bij lage toeren, maar ruim een week geleden ging de auto opeens schokken bij optrekken en stationair draaien. Bovendien stonk het uitlaatgas naar zwavel. De ANWB erbij gehaald en die dacht dat het een lambda sensor was. De garage heeft nu echter een injectie transformator (of zo :mrgreen: ) vervangen. Ik en de garage dachten vandaag dus dat het probleem was opgelost. Maar na een rit van 60 km ben ik er achter gekomen dat dat niet het geval is (de eerste paar kilometers gingen nog wel). Hij schokt nu weer heel vaak bij het optrekken en stationair draaien. De zwavellucht is er overigens niet meer. Mijn garage gaat binnenkort de bougies en bougiekabels vervangen, in de hoop dat daarmee een eind komt aan het inhouden / overslaan van mijn Passat. Mijn probleemlijst wordt overigens wel steeds korter :lol: Zo zijn de koplampsproeiers gemaakt deze week, is hij weer uitgelijnd, nog wat klein optisch werk en binnenkort wordt ook nog de comfortmodule vervangen om nou eens een eind te maken aan die irritante centrale deurvergrendeling die een eigen leven lijdt :angry: En dan zal de Passat zich nog moeten bewijzen, want in de 11 dkm die ik er sinds vorig jaar mee heb gereden, heb ik veel te veel technische problemen gehad. Mijn auto was gewoon een regelrecht wrak bij de aankoop!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn auto was gewoon een regelrecht wrak bij de aankoop!

 

Een beetje jammer van je gekozen nickname dan ;)

 

haha klopt ja enigszins wel! Maar ik ben meer iemand die alle auto's herkent en heel veel van types en uitvoeringen afweet haha :lol: Op technisch vlak weet ik niet meer dan gemiddeld hihi :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ben ik weer. Hevig heen en weer gebeld met de monteurs vandaag. Kon zelf niet bij de auto langs ivm drukte op me werk.

Ze hebben de cilinderkop eraf gehaald. En zagen daar al kleine afdrukken van de kleppen op de zuigers. De kleppen in de kop hebben ze een middagje volgegooit met diesel olie en daaruit bleek dat er een aantal kleppen lekte, dus krom zijn. Maandag gaat de kop naar de revisie. Bedrag weet ik nog niet maarja hij moet toch gemaakt worden. :(

Wat ook nog naar boven kwam is dat er al groeven in mijn cilinder wand zichbaar waren... Heb gehoord dat er in het verleden bij deze motor een terug roep actie is geweest mbt zuiger veren. Nu weet ik niet of dat bij mij wel is gebeurd... Kortom allemaal ellende. Deze motoren staan om dat probleem bekend, schijnbaar. Ook qua olie verbruik. Zou niet weten hoeveel dat gaat kosten maar denk dat ik het gewoon laat zitten als het verder geen problemen geeft. Misschien in de toekomst....

Vroeg me af of er een turbo bestaat voor deze motor?? Weet wel dat er een kompressor bestaat maar dat vind ik een beetje te veel lawaai maken.

Zat er aan te denken want als ik misschien ook nog nieuwe zuigers nodig heb kunnen er netzogoed hogedruk zuigers in :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vroeg me af of er een turbo bestaat voor deze motor?? Weet wel dat er een kompressor bestaat maar dat vind ik een beetje te veel lawaai maken

 

Zorg nu eerst maar ff dat je motor helemaal toppie is voor je zoiets gaat doen... of idd, meteen aanpassen voor turbo, maar dan ook gelijk monteren, je raakt nl door de lagere compressie een bult vermogen kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu je toch bezig bent zou ik ook meteen de zuigerveren (laten) vervangen, dan weet je zeker dat je weer een goed lopende V6 hebt.

Ik heb dat toen ook bij m'n V®6 gedaan. Resultaat: geen olieverbruik meer en hij liep weer geweldig! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Af en toe is het leuk om een beetje te dag dromen :wink:

 

Terug naar de realiteit.

De cilinderkop is bij de revisie geweest. 3 kleppen zijn er vervangen en de rest opnieuw ingeslepen.

De oorzaak van het raken van de kleppen op de zuigers is mogelijk geweest omdat er kool aanslag zit op de kleppen en daardoor dus dikker worden.

Ze hebben de motor weer dichtgemaakt en heb begrepen dat het weer opgelost is. Kan het zelf niet controleren omdat ik op dit moment in het buitenland ben voor me werk.

De zuiger veren heb ik niet laten vervangen omdat het dan helemaal een duur geintje gaat worden. Cilinder moet dan waarschijnlijk ook behandeld worden.

Ben erg benieuwd hoe de motor aanvoeld straks, moet nog even een weekje wachten.

Hou jullie op de hoogte. Hoorde van een vriend van me die de auto heeft opgehaald dat af en toe het ABS lampje brand. Iemand daar een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden