Ga naar inhoud
  • 0

Ervaringen met dvd schermen in hoofdsteunen.


Mausey

Vraag

We willen graag voor de vakantie (en overige lange ritten) 1 hoofdsteun voorzien van een dvd schermpje voor de kleine meid.

 

Graag hoor ik wat jullie bevindingen zijn met betrekking tot inbouw of toch losse schermen.

Aangezien er legio modellen, merken en mogelijkheden zijn ben ik het overzicht een beetje kwijt.

 

Zijn er wat jullie betreft merken aan te raden of juist af te raden en waarom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik heb op ebay 1 setje ( 2 hoofdsteunen heb 2 kids) gekocht en dat bevalt me zeer goed.

je moet ze zelf ff aanzetten maar bij het uitschakelen van het contact gaan ze weer uit.

Toppie toch

Heb je toevallig een linkje hiervan zodat ik effe kan kijken?

Zit hier een dvd speler bij in of doe je dat via je radio?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is budget ervoor, kan het op je headunit aangesloten worden of moet er een losse dvd speler bij komen.

 

Zijn hele mooi systemen te koop.

 

Hele hoofdsteunen met dvd scherm en speler in 1, losse schermen om in te bouwen of aan de hoofdsteun te bevestigen.

 

Zelf heb ik een keer een setje bij halforts gehaald, lenco geloof ik. Die hang je aan een hoofdsteun zit een soort tas aan vast waar de dvd speler in hangt. Speelt alles af en niet gevoelig voor overslaan.

 

Nu heb ik een klapscherm, hier wil/kan/gaat een keer wanneer er kids zijn ook losse schermen voor in de hoofdsteunen bij komen.

 

Maar zoals je aangaf zijn er heel veel dingen op de markt verkrijgbaar.

 

Word voor mij ook nog een lange zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Bjorn.

Ik heb niet echt een budget in gedachten eigenlijk. Omdat ik niet weet wat een beetje redelijke set gaat kosten.

Op mijn headunit (JVC AVX44) kan ik een monitor aansluiten en de unit kan dvd's afspelen. Dus een ingebouwde dvd is geen must maar wel handig.

Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van losse monitoren welke je op de hoofdsteun vastmaakt.

 

@Vdub en Miorob.

Die zien er inderdaad gelikt uit. Zal ook wel wat kosten ben ik bang :wink:

Ga misschien morgen even vragen bij een dealert hier in de buurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb laatst in twee andere auto's waarvan ik de merken niet zal noemen (geen vw), schermen in gebouwd. Deze werden geleverd met hoofdsteun en al erbij.

In het begin was ik ook een beetje huiverig voor de kwaliteit maar ik moet zeggen, ze spelen fantastisch!

Het inbouwen is eenvoudig, al is het een beetje p**len met de kabels maar dan staan ze ook mooi. Ik ben er een avondje mee zoet met twee schermen en aansluiten. De schermen in kwestie zijn beide master en slave dus ze zijn onderling ook verbonden maar dat hoeft niet. Als je wilt kan ik je er wel mee helpen (het is mijn vak om dingen in te bouwen).

 

Ik heb net even opgezocht waar de schermen vandaan komen en dat is http://www.xtronic.nl/ ,ik heb er goede ervaringen mee. Geen gezeik gewoon goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ quattro_rs, Twanzel en QFSI.

Daar staan leuke hoofdsteunen en monitoren tussen.

Denk dat mijn keus gaat vallen op een kant en klaar setje. Inbouwen in hoofdsteunen heb ik vooralsnog geen tijd voor.

 

@Miorob.

Heb je ook een linkje naar die Ebay site?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit is dezelfde die ik zelf heb en ben zeer tevreden, verwacht geen Top kwaliteit maar mag ze er absoluut niet meer uit de auto halen van de kids !

 

LINKJE

 

let wel op dat je ff goed leest ivm verzendkosten.

 

maar met deze kom je ongeveer op € 125,- uit incl. verzendkosten.

 

als je wil kan ik ook nog wel een foto posten van mijn eigen setje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de mijne bij dezelfde verkoper gekocht waarvan ik in mijn vorige reply de link heb staan en na 4 dagen na betaling (via paypal) heb ik ze thuis.

dus als je ze uit hong kong haalt kun je het gerust bij deze verkoper kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Let even op dat de schermen een grote inkijkhoek hebben en niet te veel glimmen als er (zon)licht op valt!

Ps Ik heb nu heerlijk licht!!! Thanks

sabo

 

Nadeel is dat er verschil zit in de werkelijke inkijhoek en de opgegeven inkijkhoek :? Da's dus een gokje wagen prijsje winnen.

Haha, begrijp dat je de koplampen er inmiddels in hebt zitten. Ook met xenon pitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb ze nu ook binnen

morgen komt de dvd speler

 

Dat wordt klussen van het weekend Jeroen :)

Ben wel benieuwd hoe het gaat worden. Heb je reserve hoofdsteunen op de kop getikt of ga je je eigen ombouwen?

 

ja heb al jaar setje extra hoofdsteunen liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij al een jaar of 3 met schermen in de auto. Als je kinderen hebt, en lange afstanden rijd, is het een aanrader.

 

In het begin had ik een DVD speler als afspeelbron. Deze speler gaf een niet al te goede kwaliteit beeld en is uiteindelijk vervangen voor een 320 Gb mediaplayer. Een stuk gebruikersvriendelijker dan elke keer een DVDtje wisselen.

Toen we naar Frankrijk op vakantie gingen, heb ik een 3e scherm op het middenconsole gebouwd (was geen Passat), dat beviel uitstekend, want nu konden we eindelijk zien wat we de kids voorschotelde ;)

 

Ik ben nu druk bezig met het nodige multimedia in de Passat in te bouwen. Hoofdsteunen met ingebouwde LCD schermen, 320 Gb mediaplayer en Digitenne :)

 

Er is voor iedereen een ander budget, maar als het even kan: neem alsjeblieft van die kant en klare hoofdsteunen (of bouw ze zelf in een bestaande hoofdsteun) in plaats van die hangschermpjes aan je stoel.

Je zit altijd met draaden te rotzooien en het ziet er niet uit (IMHO).

 

Ik heb nu weer mijn oude hoofdsteunen met LCD schermen in de Passat ingebouwd, maar op termijn wil ik toch LCD schermen in de originele hoofdsteunen bouwen (eerst even een extra setje originele hoofdsteunen op de kop zien te tikken).

 

Van mijn oude setup staan hier wat foto's : http://zooi.oostindie.com/uploaded/gall ... lery=/Saab

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat ziet er super uit in die S**b ;) zeg. Netjes ook allemaal.

Mijn keuze was inderdaad inmiddels gevallen op complete hoofdsteunen.

Vanmiddag zelfs bijna bij de Media Markt een Plus1.1 hoofdsteun meegenomen.

Helaas bleek deze niet compleet te zijn. En ook nog de laatste :(

 

Afijn maar eens verder kijken en bedankt voor je tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden