Ga naar inhoud

1.8 T of 2.0


detoekomst

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik ben hier nieuw.

Ik namelijk een vraag naar de ervaren bestuurders.

Ik ben op zoek naar een passat van het model 2001-2004

daar zag ik dus dat de 1.8 een 1.8t is

en meer pk dan de 2.0 heeft.

Betekent dit dat hij ook meer verbruikt.

Kunnen jullie me verder helpen.

 

B.V.D

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je je rechtervoet beheerst zal de 1.8T fractioneel zuiniger zijn.. de 2.0 is helaas nogal dorstig met olie.. die zou ik persoonlijk laten staan, verder is het wel een prettige motor.

 

De 1.8T heeft veel meer pit en is tevens goed te chiptunen naar een 200pk.. dan heb je nog meer plezier..

De 1.8T heeft wel wat puntjes waar je even op moet letten om grote kosten te voorkomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw Reactie Vbub.

Bij mij gaat het meer om dat ik lekker met mijn gezin richting Zuid-Frankrijk kan.

En graag het zuinige wil.

Weet niet of er toevallig ook een 1.8 bestaat zonder T in het model 2001-2004 ?

& op welke puntjes zou ik dan op moeten letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren moderators: dit staat ook al bij "motorisch" gepost

 

Weet niet of er toevallig ook een 1.8 bestaat zonder T in het model 2001-2004 ?

.

Nee, de gewone 1.8 bestaat niet bij model 2001 - 2004 ( 3BG )

Hij bestaat wel bij modeljaar 1997 - 2000 ( 3B ). Bij deze bestaat de 2.0 weer niet.

De 1.8T bestaat bij beiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik moet zeggen dat ik mijn 2.0 20V zeker niet verkeerd vind rijden (nu alles weer werk zoals het hoort :wink: ) Maar ik ben dan ook niet "besmet" met het 1.8T virus :mrgreen: Mijn vorige Passie was een 1.6 en dan is een 2.0 een hele verbetering.

 

Mijn vrouw en ik vinden een 2.0 een zeer fijne motor. Wij hebben dan ook geluk dat wij geen olieverbruiker hebben, dat is inderdaad wel eens het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker rijden richting het zuiden! Neem een 1.8T

 

Door de turbo heb je bij een laag toerental een hoog draaimoment. Dus bij lage toerentallen kan je makkelijk versnellen en dus schakellui rijden. En als je de auto op zijn staart trapt .............

 

Over het verbruik is hier op het forum genoeg te lezen, mijn 1.8T doet richting het zuiden 1 : 12.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik de 2.0 een erg fijne motor, maar kan niet meepraten over de 1.8T. Op lange afstanden is het verbruik circa 1:13 en olie verbruikt de mijne praktisch niet circa 0.5 liter op 10.000km.

Je meot bij de aanschaf van een 1.8T wel heel goed opletten dat de motor niet het sludge-probleem heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.................. Je moet bij de aanschaf van een 1.8T wel heel goed opletten dat de motor niet het sludge-probleem heeft.

 

Problemen rond de olie (sludge en/of aanbakken) kan voorkomen bij een 18T, maar dit is te verhelpen. Het hoeft dus geen probleem te zijn (tenzij het in verregaande staat van ...is, maar dit geldt voor elke motor).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso is 't handig om iemand mee te nemen bij een serieuze kijkdag die verstand heeft van de specifieke punten van een passat en liefst ook van het type motor dat je op 't oog hebt. Anders koop je iemands reden om die auto te koop te zetten.

 

Makkelijkste test is wel de oliedop losdraaien en kijken, kijken of daar geen geel schuim of aangekoekte olie zit, eventueel even met de vinger er diep in en randjes raken (tip ; niet doen bij hete motor) en kijken of alles er uit ziet als 'gewone donkere olie'.

 

Je gaat misschien 5000 tot 15000 euro uitgeven. Dan is het handig om de auto (een complex apparaat) nauwgezet te controleren, van water onder de matten, goedwerkende deurscharnieren, zuiver lopende motor, electronica die goed werkt (vooral airco, clima), electrische ramen, schuifdak etc etc alles binnestebuiten keren. Een verwaarloosde auto zegt wat over z'n vorige eigenaar en over de verkopende partij. Een halve dag proefrijden in de auto moet ook kunnen, betaal je gewoon zelf de benzine, kan de verkoper niets over klagen (zeker garages niet). Dan merk je snel genoeg of de auto nog wel lekker rijdt op allerlei wegen. Onderstel. Banden. Motorgeluid. Werken alle opties wel (goed genoeg). Rijdt de auto uberhaupt wel lekker genoeg. Zitten de stoelen goed genoeg. Leer of toch maar stof.

 

In de boekjes kijken om de hoeveel kilometer de auto een beurt heeft gehad. Indien er grote intervallen te zien zijn (vooral in de laatste jaren) (dwz om de 25 of 30.000 km) in combinatie met long life olie dan kan je aangekoekte olieproblemen hebben in leidingen. Moeilijk om van buitenaf te zien. Boekjes zeggen niet alles, maar als de auto wel elke 15.000 km van een beurt is voorzien en minimaal 1 keer per jaar dan heb je meer zekerheid dan bij een exemplaar dat eens per 30dkm of 2 jr een keer is nagekeken.

 

Overigens heeft elke auto en elke motor wel z'n eigenaardigheden (2 liter -> olie , 2.3 V5 -> distributieketting , V6 -> klepdekselpakking/olie zweten) en bij andere merken is dat net zo. Daar kom je pas achter als je je in de auto(geschiedenis) verdiept, zoals op dit forum ; genoeg te lezen.

 

Echter kan niemand je garanderen dat een Passat , ongeacht leeftijd, het jaren kostenloos uithoudt. Je kan altijd wat extra -echte- BOVAG garantie bijkopen (let op dit is dus geen normale garantie van een garage die NIET bij de bovag is aangesloten) maar in principe betaal je natuurlijk altijd voor die garantie.

 

Maar goed, dit is natuurlijk een open deur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden