detoekomst Geplaatst 16 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 juni, 2009 Goedendag, Ik ben hier nieuw. Ik namelijk een vraag naar de ervaren bestuurders. Ik ben op zoek naar een passat van het model 2001-2004 daar zag ik dus dat de 1.8 een 1.8t is en meer pk dan de 2.0 heeft. Betekent dit dat hij ook meer verbruikt. Kunnen jullie me verder helpen. B.V.D Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 16 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 juni, 2009 als je je rechtervoet beheerst zal de 1.8T fractioneel zuiniger zijn.. de 2.0 is helaas nogal dorstig met olie.. die zou ik persoonlijk laten staan, verder is het wel een prettige motor. De 1.8T heeft veel meer pit en is tevens goed te chiptunen naar een 200pk.. dan heb je nog meer plezier.. De 1.8T heeft wel wat puntjes waar je even op moet letten om grote kosten te voorkomen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
detoekomst Geplaatst 16 juni, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 juni, 2009 Bedankt voor uw Reactie Vbub. Bij mij gaat het meer om dat ik lekker met mijn gezin richting Zuid-Frankrijk kan. En graag het zuinige wil. Weet niet of er toevallig ook een 1.8 bestaat zonder T in het model 2001-2004 ? & op welke puntjes zou ik dan op moeten letten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Moon Geplaatst 16 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 juni, 2009 wil niet altijd zeggen dat ie meer verbruikt, ligt altijd aan de rijstijl, maar over het algemeen zal de 1.8T wat meer verbruiken maar zal niet zo gek veel schelen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
detoekomst Geplaatst 16 juni, 2009 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 16 juni, 2009 En qua prestatie's doet de 1.8 T het ook beter? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
keek Geplaatst 16 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 juni, 2009 Heren moderators: dit staat ook al bij "motorisch" gepost Weet niet of er toevallig ook een 1.8 bestaat zonder T in het model 2001-2004 ? . Nee, de gewone 1.8 bestaat niet bij model 2001 - 2004 ( 3BG ) Hij bestaat wel bij modeljaar 1997 - 2000 ( 3B ). Bij deze bestaat de 2.0 weer niet. De 1.8T bestaat bij beiden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 16 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 juni, 2009 wil je zuinig rijden dan moet je een diesel kopen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
3V Geplaatst 16 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 16 juni, 2009 Heren moderators: dit staat ook al bij "motorisch" gepost. Topics even samengevoegd... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Ruubje Geplaatst 17 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2009 Tsja... Voor mij is de keuze ook niet zo moeilijk! Eens turbo = altijd turbo! Ik wil geen turbo loze auto's meer (of het moet een dikke BMW M5 / M6 Audi RS4 / S8 etc zijn..) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Maat Geplaatst 17 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2009 Zou ook zeker voor de 1.8T gaan. Rijdt toch een stuk fijner... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jstruijk Geplaatst 17 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2009 Nou, ik moet zeggen dat ik mijn 2.0 20V zeker niet verkeerd vind rijden (nu alles weer werk zoals het hoort ) Maar ik ben dan ook niet "besmet" met het 1.8T virus Mijn vorige Passie was een 1.6 en dan is een 2.0 een hele verbetering. Mijn vrouw en ik vinden een 2.0 een zeer fijne motor. Wij hebben dan ook geluk dat wij geen olieverbruiker hebben, dat is inderdaad wel eens het geval. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ron1965 Geplaatst 17 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2009 Heerlijke motor de 1.8 T,rijdt geweldig en het verbruik valt ook nog wel mee. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VW-18T Geplaatst 17 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 17 juni, 2009 Lekker rijden richting het zuiden! Neem een 1.8T Door de turbo heb je bij een laag toerental een hoog draaimoment. Dus bij lage toerentallen kan je makkelijk versnellen en dus schakellui rijden. En als je de auto op zijn staart trapt ............. Over het verbruik is hier op het forum genoeg te lezen, mijn 1.8T doet richting het zuiden 1 : 12. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Twanzel Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 Persoonlijk vind ik de 2.0 een erg fijne motor, maar kan niet meepraten over de 1.8T. Op lange afstanden is het verbruik circa 1:13 en olie verbruikt de mijne praktisch niet circa 0.5 liter op 10.000km. Je meot bij de aanschaf van een 1.8T wel heel goed opletten dat de motor niet het sludge-probleem heeft. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VW-18T Geplaatst 18 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 18 juni, 2009 .................. Je moet bij de aanschaf van een 1.8T wel heel goed opletten dat de motor niet het sludge-probleem heeft. Problemen rond de olie (sludge en/of aanbakken) kan voorkomen bij een 18T, maar dit is te verhelpen. Het hoeft dus geen probleem te zijn (tenzij het in verregaande staat van ...is, maar dit geldt voor elke motor). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
zoefmobiel Geplaatst 19 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2009 Sowieso is 't handig om iemand mee te nemen bij een serieuze kijkdag die verstand heeft van de specifieke punten van een passat en liefst ook van het type motor dat je op 't oog hebt. Anders koop je iemands reden om die auto te koop te zetten. Makkelijkste test is wel de oliedop losdraaien en kijken, kijken of daar geen geel schuim of aangekoekte olie zit, eventueel even met de vinger er diep in en randjes raken (tip ; niet doen bij hete motor) en kijken of alles er uit ziet als 'gewone donkere olie'. Je gaat misschien 5000 tot 15000 euro uitgeven. Dan is het handig om de auto (een complex apparaat) nauwgezet te controleren, van water onder de matten, goedwerkende deurscharnieren, zuiver lopende motor, electronica die goed werkt (vooral airco, clima), electrische ramen, schuifdak etc etc alles binnestebuiten keren. Een verwaarloosde auto zegt wat over z'n vorige eigenaar en over de verkopende partij. Een halve dag proefrijden in de auto moet ook kunnen, betaal je gewoon zelf de benzine, kan de verkoper niets over klagen (zeker garages niet). Dan merk je snel genoeg of de auto nog wel lekker rijdt op allerlei wegen. Onderstel. Banden. Motorgeluid. Werken alle opties wel (goed genoeg). Rijdt de auto uberhaupt wel lekker genoeg. Zitten de stoelen goed genoeg. Leer of toch maar stof. In de boekjes kijken om de hoeveel kilometer de auto een beurt heeft gehad. Indien er grote intervallen te zien zijn (vooral in de laatste jaren) (dwz om de 25 of 30.000 km) in combinatie met long life olie dan kan je aangekoekte olieproblemen hebben in leidingen. Moeilijk om van buitenaf te zien. Boekjes zeggen niet alles, maar als de auto wel elke 15.000 km van een beurt is voorzien en minimaal 1 keer per jaar dan heb je meer zekerheid dan bij een exemplaar dat eens per 30dkm of 2 jr een keer is nagekeken. Overigens heeft elke auto en elke motor wel z'n eigenaardigheden (2 liter -> olie , 2.3 V5 -> distributieketting , V6 -> klepdekselpakking/olie zweten) en bij andere merken is dat net zo. Daar kom je pas achter als je je in de auto(geschiedenis) verdiept, zoals op dit forum ; genoeg te lezen. Echter kan niemand je garanderen dat een Passat , ongeacht leeftijd, het jaren kostenloos uithoudt. Je kan altijd wat extra -echte- BOVAG garantie bijkopen (let op dit is dus geen normale garantie van een garage die NIET bij de bovag is aangesloten) maar in principe betaal je natuurlijk altijd voor die garantie. Maar goed, dit is natuurlijk een open deur. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
esmamaju Geplaatst 19 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2009 Ik rij een 1.8T uit 99, rij 1 op 12.5 gemiddeld met rustig voetje algemeen. kijk maar eens in het verzameltopic zwakke punten passat voor alle belangrijke dingen die je moet kijken. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jimm1988 Geplaatst 19 juni, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 19 juni, 2009 ik zou de 1.8t kiezen, denk dat deze zeker niet meer verbruikt als de 2.0. en een turbo is altijd fijn rijden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten