Ga naar inhoud
  • 0

poelie vrij loop dynamo stuk


passat 2004

Vraag

Ben net gebeld door de monteur at het piepen stationair veroorzaakt word de vrij van de poelie !, oke maar mijn vraag is waar kan ik tegen een redelijk bedrag een dynamo halen. De monteur sprak over 250 euro zonder montage kosten.

En volgens hem konk ik voorlopig wel door blijven rijden want hij had het vast gezet ??????.

 

iemand een idee !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Die monteur begrijp ik niet zo goed en jaagt je op veel onkosten. Hoe kun je een vrijloop poelie vastzetten en als het al zou kunnen dan kunnen er wel eens andere onderdelen stuk gaan, zoals bijv. de riemspanner. Je kunt inderdaad de vrijloop los vervangen en dat zou ik zsm (laten) doen.

 

Wicher

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vervangen van de poelie is opzich genoeg, maar vastgezet? Normaal als de vrijloop kapot is zit de poelie juist vast in de vrijlooprichting.

Als los onderdeel iets van 45 euro, dus half uurtje vervangen erbij, dan kan de door marco genoemde 65 euro aardig kloppen voor de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, zo'n vrijloop poelie kan vrij plotseling de geest geven en inderdaad hoef je hem dan niet meer vast te zetten want hij zit dan vast en zal als je er maar mee doorrijdt meer schade veroorzaken zoals een vriend van mij ondervonden heeft (overigens met een ander merk auto maar dat is niet zo relevant).

En een dynamo preventief vervangen omdat je nog lang door wilt rijden, ja dan kun je wel van alles gaan vervangen. Het vervangen van de vrijloop is voor iemand die het vaker heeft gedaan een peuleschilletje.

 

Wicher

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
t ja dus beter de auto laten staan tot monteur tijd heeft ?. hij gaf da ik nu gewoon kon door rijden en dat vind ik zo vreemd na de bovenstaande berichten

 

laten staan hoeft niet direct, maar wachten tot die monteur van het advies tijd heeft is jammer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is heel erg vervelend en sneu. De vraag is achteraf of eaa een gevolg is van (te lang) doorrijden met een kapotte vrijloop. Wat bedoel je trouwens met een knipperende airco? Ik hoop voor jou niet dat je daar ook nog problemen mee krijgt want airco's en verwarming functioneren niet altijd naar behoren bij een Passat zoals ik mocht ervaren. Maar laat ik voorzichtig zijn, het kan individueel zijn natuurlijk.

 

Wicher

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat de airco knippert betekent dat hij een foutmelding geeft. Je kunt de airco ook zelf uitlezen, ergens op dit forum staat wel een how-to. Als je boordspanning niet goed is geweest zou dat ook invloed kunnen hebben gehad op je airco. Ik zou daar dus even niets aan doen totdat je dynamo weer helemaal 100% is, dan de storing uit de airco wissen en kijken of hij terugkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij knippert inderdaad niet altijd hoor. Weet ook niet wat de criteria zijn van wel en niet knipperen.

Van mijn climatronic doet de V71 stelmotor het niet meer goed, die bedient de recirculatieklep.

Omdat hij erg irritant deed, heb ik de stekker van de V71 stelmotor er gewoon uitgetrokken, nu doet die bewuste klep niets meer en krijg ik altijd frisse lucht.

 

De climatronic knippert niet, terwijl er wél altijd de V71 foutcode instaat die na wissen ook direct weer terugkomt.

Maar nooit een knipperend display.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden