Ga naar inhoud
  • 0

17" Le Mans vlg vervangen UPDATE 27/3 GARANTIE


Gast Anonymous

Vraag

Gast Anonymous

Wel ik ben enigszins verbaast en zwaar teleurgesteld over de zeer zeer zeer slechte kwaliteit van deze velgen. Na slechts 1 hele winters komen er al blaasjes op de velgen. Kleine puntjes worden grote blaren. Het zout doet zijn werk. De auto is nog geen jaar oud en nu al verrotte velgen. Ik heb de Lease maatschappij hiervan op de hoogte gebracht en ook zij zijn not amused. Na verloop van tijd worden dit echt ranzige wielen onder de auto. Ik zal zodra er de mogelijkheid toe is foto's plaatsen.

 

Nu ben ik alleen nieuwsgierig of er nog meer mensen zijn op dit forum die het probleem herkennen en erkennen. Ik heb met de Lease Mij. afgesproken de VW dealer van dit probleem op de hoogte te stellen. Ik ben van mening dat dat niet mag gebeuren, toch?

 

Advies aan nieuwe Passat rijders die een le Mans velg onder hun auto willen, alleen doen indien je in de winter stalen velgen gaat gebruiken. Ga je 4 seizoenen rijden met deze velgen, dan zou ik ze niet nemen. Maar voor andere alternatieven gaan. Monte Carlo misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Waarom laat je zulke velgen met de winter onder de auto hangen ? Is toch algemeen bekend dat zulk soort velgen niet echt winter proof zijn ;) Vandaar dat meeste mensen die ik ken in de VW scene gewoon een goedkoop wintersetje heeft en pas weer in april/mei hun "zomer"velgen eronder gooien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wel ik ben enigszins verbaast en zwaar teleurgesteld over de zeer zeer zeer slechte kwaliteit van deze velgen. Na slechts 1 hele winters komen er al blaasjes op de velgen. Kleine puntjes worden grote blaren. Het zout doet zijn werk. De auto is nog geen jaar oud en nu al verrotte velgen. Ik heb de Lease maatschappij hiervan op de hoogte gebracht en ook zij zijn not amused. Na verloop van tijd worden dit echt ranzige wielen onder de auto. Ik zal zodra er de mogelijkheid toe is foto's plaatsen.

 

Nu ben ik alleen nieuwsgierig of er nog meer mensen zijn op dit forum die het probleem herkennen en erkennen. Ik heb met de Lease Mij. afgesproken de VW dealer van dit probleem op de hoogte te stellen. Ik ben van mening dat dat niet mag gebeuren, toch?

 

Advies aan nieuwe Passat rijders die een le Mans velg onder hun auto willen, alleen doen indien je in de winter stalen velgen gaat gebruiken. Ga je 4 seizoenen rijden met deze velgen, dan zou ik ze niet nemen. Maar voor andere alternatieven gaan. Monte Carlo misschien?

 

Ik heb het (gehad) met mijn standaard sportline velgen, vorig jaar na 1 winterseizoen onder garantie nieuwe velgen gekregen, nu 1,5 seizoen later het zelfde probleem al weer, maarja mijn auto gaat vandaag weg;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tuurlijk moet je ook met lichtmetaal in de winter kunnen rijden

 

(wel denk ik dat je toch regelmatig sopje over velgen moet halen ivm pekel)

 

lijkt mij dat de kwaliteit van deze velgen bagger is

 

mijn velgen zijn prima door deze winter gekomen, was de eerste keer dat ik met zomervelgen "door" heb gereden en is me prima bevallen, dat terzijde

 

heb je foto van je velg, ben wel benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weird, momenteel heb ik het zelfde met nieuwe velgen, al zijn dat geen VW-velgen. Dacht dat het in het merk zat van mijn velgen (Dotz) maar ook bij 'echte' velgen gebeurt het dus...

Waarom laat je zulke velgen met de winter onder de auto hangen ? Is toch algemeen bekend dat zulk soort velgen niet echt winter proof zijn ;) Vandaar dat meeste mensen die ik ken in de VW scene gewoon een goedkoop wintersetje heeft en pas weer in april/mei hun "zomer"velgen eronder gooien.

Op zich zit hier wel wat in, maar helaas heb ik ervaren dat dit geen garantie is. Zelfs wanneer je alleen in de zomer op de LM-velgen rijdt kun je na een jaar al problemen krijgen.

Daarnaast geldt dat ik van mening ben dat niet-gepolijste lichtmetalen velgen ook gewoon in de winter bruikbaar moeten zijn. Zo niet, dan zal de fabrikant dit duidelijk moeten vermelden, en ik heb dat nog nooit ergens zien staan. Dus mag je verwachten dat ze ook bij 365/24 gebruik geen oxidatie gaan vertonen. Net zoals bijvoorbeeld het plaatwerk van je auto :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

mijn buurvrouw, A3 sportback van augustus vorig jaar met redelijk bekende MAC velgen als origineel dealer achteraf gemonteerd, die auto heeft nog geen 10.000km die hele velgen zijn al aan het verrotten, dat is echt extreem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous
Waarom laat je zulke velgen met de winter onder de auto hangen ? Is toch algemeen bekend dat zulk soort velgen niet echt winter proof zijn ;) Vandaar dat meeste mensen die ik ken in de VW scene gewoon een goedkoop wintersetje heeft en pas weer in april/mei hun "zomer"velgen eronder gooien.

 

Johan,

Dit is ook mijn voorstel geweest naar de Lease Maatschappij toe. Maar mijn optie paste niet in het programma van hun. Het zijn keuze's van hun en niet van mij. Echter moet ik naar de velgen kijken en is het voor mij een probleem en niet voor hun. Kortom, ik had Monte Carlo's moeten nemen, die hebben een ander kwaliteit maar zijn minder mooi. Ik ga wel langs de VW dealer om eea te claimen en probeer dan Monte Carlo's er onder te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heb zelf ook de LeMans velgen, en heb 2/3e vd winter ermee gereden.

 

Ik zie nergens beschadigingen, ook niet na 35.000km en rijden met pekel. Ik rijdt momenteel 1200-1500km per week.

Wel moet ik zeggen dat ik een echte poetser ben, en de wielen elke maand in de speciale wielwax zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous
heb zelf ook de LeMans velgen, en heb 2/3e vd winter ermee gereden.

 

Ik zie nergens beschadigingen, ook niet na 35.000km en rijden met pekel. Ik rijdt momenteel 1200-1500km per week.

Wel moet ik zeggen dat ik een echte poetser ben, en de wielen elke maand in de speciale wielwax zet.

 

Tinus,

Het lijkt erop dat steenslag klein puntjes veroorzaakt heeft. Dat is gaan werken en zijn er blaasjes ontstaan. Ik zal foto's plaatsen zodra ik de auto gewassen heb. Heb never nooit een stoeprandje gepakt of zo.

En voor de goede orde ik onderhoud mijn Passat met gevoel en Passie.....:-) Tijdens de vriesperiode heb ik regelmatig de hogedrukreiniger over de wielen gehaald.

 

Kiekn wat het wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Vandaag bij de dealer geweest en de velgen laten beoordelen. Hij gaf aan dat dit niet mag en hij zal eea bij Pon gaan aanzwengelen. De plekken zijn niet ontstaan door het wisselen van banden, hij vond het een kwaliteit probleem. Hij gaf ook aan dat er de mogelijkheid bestaat dat Pon aangeeft om ze te laten spuiten, of eventueel nieuwe eronder. Indien er nieuwe onder komen dan weet ik nog niet wat ik ga doen. Immers als er nieuwe onder komen dan zit ik volgend jaar weer met dezelfde klachten. Misschien is dan de optie om Monte Carlo's te laten monteren een betere optie.... Maar de Le Mans zijn wel errug gaaf. Bij spuiten een iets donkere kleur kiezen is misschien ook wel wat toch?

 

Ik heb getracht foto's te maken, zien er niet goed uit. Morgen ff opnieuw proberen.

 

Kan iemand Monte Carlo's onder de auto fotoshoppen?

ncxw6r.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet zo niet door welke fabrikant de wielen gemaakt worden, Golf V Passat 3C Jetta enzz velgen met gepolierde finish zijn erg slecht !

spuiter die voor ons werkt had er laatst een aantal pallets van liggen, worden gewoon in het ouderwetse Alminium zilver gespoten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

5n88l2.jpg

 

Oke, oke, het is geen fotoshop maar een plaatje van mijn trots :embarassed: .

ik had voor deze auto gekozen voor monte carlo's om reden van het makkelijke schoonmaken. ik had eerder onder mijn Touran gelijksoortige velgen aan de le mans. reden voor mij om nu anders te kiezen, lees eenvoudiger :P .

 

Ik heb de hele winter doorgereden met mijn zomerbanden :D en monte carlo's :D . ik zie nog geen verschil met nieuw, ze zijn gelukkig nog steeds onbeschadigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb ook le-mans velgen onder mijn 3c liggen en deze zijn 2 jaar oud en ze zien er nog steeds goed uit.

ik rij in de winter wel met winterwielen,meschien dat ze daarom nog mooi zijn.

het kan en mag toch niet zo zijn dat je met originele velgen al na een jaar geblaarde velgen hebt :shock:

als het nu immitatie wielen waren dan kun je zoiets verwachten,dan is de prijs er ook na.

 

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LGHIWKDM-D.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gast Anonymous

Gents,

Vandaag een telefoontje gekregen van de dealer. Ze hebben de velgen geclaimd bij Pon. Was zoals ze zeggen een heen en weer 'getouwtrek' (Mooi scrabble woord) en guess what? Ze worden alle 4 vervangen. Montye Carlo's is nicht im frage. Worden weer Le Mans velgen. Die ik overigens nog steeds super gaaf vindt. Ik hoop wel dat ik volgend jaar niet weer hetzelfde gezeik krijg. Toch netjes van VW dat ze eea zo snel al hebben geregeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden