arie1976 Geplaatst 27 februari, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 27 februari, 2009 Hoi, Ik heb een mooie set 17 inch rs4 velgen gezien met Nexen banden. Hebben jullie ervaring met deze b-merk banden? ik hoor het graag. gr Arie Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 LED-Lightning Geplaatst 3 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2009 Zal ik eens een hele gewaagde opmerking plaatsen over tests door de consumentenbond o.i.d.? De leverancier die het meeste betaald, komt 9 van de 10 keer als beste uit de bus. Wij spreken uit ervaring hier Daar kan ik inderdaad inkomen... werkt ook in de softwarebranche soms zo, met van die mensen die recensies/research doen naar softwareproducten en rapporten hierover publiceren. Huur ze 's in voor een praatje/diner en je maakt zomaar kans beter te eindigen... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 j.vanderloo Geplaatst 3 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2009 Wij hebben het een keer met bouwlampen geprobeerd. Bewust een slecht geproduceerd exemplaar ingestuurd en een verhaal erbij (hapje eten, rondleiding, give-aways etc) En wat denk je....... beste uit de test. Ongelooflijk. En daarna de verantwoordelijke op het matje roepen...... sindsdien in ons vakgebied is het wel beter geworden, maar vrees het ergst voor anderen. Voor de detail-poets-experts onder ons: Ja wij zijn de leverancier van die bekende bouwlampen op statief. Pro-max haha. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 3 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2009 Als ze echt slecht zouden zijn, mogen ze in Nederland gewoon niet verkocht worden. Sterker nog, ook Chineze banden heb TÜF-keur, en die zijn nog strenger als bij ons. Helaas gaat dit verhaal ook niet op De typegoedkeuring (en ook het TÜV-keurmerk) wordt éénmalig verstrekt, na testen op een preproductieband. En raad eens wie die band mag uitzoeken? Exact, de fabrikant. Een TÜV-Bescheinigung of een typegoedkeuring is dus zeker geen garantie voor kwaliteit. Voor zover ik weet wordt er niet meer op gecontroleerd wanneer de band eenmaal volop in productie is. Wel is het natuurlijk zo dat als er iedere dag 10 mensen in de vangrails terechtkomen vanwegen een klapband, en toevallig reden zij allenmaal op het zelfde hatsieflatsiekauwgom, dat dan die typegoedkeuring weer ingetrokken kan worden, het bekende kalf en put verhaal. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rednax Geplaatst 3 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2009 De banden die onder de nieuwe 17 inch rs4 velgen komen zijn van Goodyear. Mijn inziens geen bagger merk. Dat lijkt mij inderdaad een betere keus. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 j.vanderloo Geplaatst 3 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2009 Als ze echt slecht zouden zijn, mogen ze in Nederland gewoon niet verkocht worden. Sterker nog, ook Chineze banden heb TÜF-keur, en die zijn nog strenger als bij ons. Helaas gaat dit verhaal ook niet op De typegoedkeuring (en ook het TÜV-keurmerk) wordt éénmalig verstrekt, na testen op een preproductieband. En raad eens wie die band mag uitzoeken? Exact, de fabrikant. Een TÜV-Bescheinigung of een typegoedkeuring is dus zeker geen garantie voor kwaliteit. Voor zover ik weet wordt er niet meer op gecontroleerd wanneer de band eenmaal volop in productie is. Wel is het natuurlijk zo dat als er iedere dag 10 mensen in de vangrails terechtkomen vanwegen een klapband, en toevallig reden zij allenmaal op het zelfde hatsieflatsiekauwgom, dat dan die typegoedkeuring weer ingetrokken kan worden, het bekende kalf en put verhaal. TüV en Kema (NL) zijn in ons vakgebied continue aan het keuren middels steekproeven. Uiteraard weet ik niet hoe het precies bij banden werkt...... dus na het koe en kalf gebeuren heb ik er nog 1........ ik wordt schoenmaker, en blijf bij mijn leest hahaha. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 3 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2009 Het zou inderdaad kunnen dat inmiddels TÜV C.S. wel steekproeven uitvoeren, alleen is mij daar niets van bekend. Ik denk ook niet dat de electronica- en de bandenbranche vergelijkbaar zijn qua betekenins van een TÜV-merk, omdat in Europa alleen een E-keur is vereist op banden. Dus als ze in Hongarije vinden dat een band aan de vereisten voldoet en er een E-keur aan geven, zal Nederland daar niets tegen kunnen en mogen doen. En dat ligt voor electra/electronica volgens mij beduidend anders. KEMA- en TÜV-keur zijn volgens mij dan wel degelijk vereist. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 j.vanderloo Geplaatst 3 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2009 Daar ben ik het helemaal mee eens Kerel Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 3V Geplaatst 3 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2009 Wat zijn we het weer heerlijk eens dan, lekker gevoel is dat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 jacky Geplaatst 3 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 3 maart, 2009 mijn pa heeft Goodyear gehad onder zijn vorige auto en waren na 25.000 helemaal kaal voor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zoefmobiel Geplaatst 4 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2009 Wellicht dat die goedkope banden wel 'goed genoeg zijn' en misschien wel beter dan de banden die 10 jaar geleden werden geproduceerd, maar als je kan kiezen tussen 'goed genoeg' en 'beter' dan is het in ons drukke kikkerlandje misschien fijn om 1 meter VOOR de vangrails stil te staan dan 1 meter erna. Zie http://www.gratistheorie.nl/Motor/snelheid/p08.htm ; bij 120 km uur en 8 m/s vertraging heb je ruwweg 50-70 meter nodig. Als je band 'maar' 10% beter presteert scheelt dat dus tussen de 5 en 7 meter bij 120 km/u. Da's een complete autolengte. Zelfs bij 5% verbetering is het nog steeds 2.5 tot 3.5 meter, da's total loss of een deukje, als het om de laatste meters gaat. Als je 50 meter nodig hebt en je hebt maar 25 meter dan helpt natuurlijk geen enkele band, da's logisch. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 4 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2009 die goedkopere chinese banden, zijn bijna amper kaal te rijden.. zo hard maar daarom zie je na verloop van tijd scheuren in het profiel... (klapband). maar oke,, rij je 10/15.000 per jaar, niks mis mee.. om de kerk en afentoe de autobahn op... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 j.vanderloo Geplaatst 4 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2009 amen! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 4 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 4 maart, 2009 @ j.vanderloo.. maar oke,, rij je 10/15.000 per jaar, niks mis mee.. om de kerk en afentoe de autobahn op... Nu wel blij ?... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 5 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2009 die goedkopere chinese banden, zijn bijna amper kaal te rijden.. zo hard maar daarom zie je na verloop van tijd scheuren in het profiel... (klapband). maar oke,, rij je 10/15.000 per jaar, niks mis mee.. om de kerk en afentoe de autobahn op... en dan kan het net ff goed fout gaan...........blijf in vredesnaam onder de 90km/h, maak je nog een kans! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 5 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2009 hahaha banco !! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 j.vanderloo Geplaatst 5 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2009 Briljant........... prachtige discussie............ !!! hahaha trouwens........ Senad...... gave velgen op je Avatar, lijken op mijn nieuwe Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marco456 Geplaatst 5 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2009 zeker vegen bij wheelpiont die hebben nexen maar ook dunlop Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 5 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2009 @ Johan.. is niet mijn auto de W204 is nog niet te betalen, rij in een W203.. jij hebt styling 6, op zich een mooie Velg !, k rij zelf op styling 4 wat waarschijnlik plaats gaat maken voor een set Brabus monoblock S... en zo blijf je maar bezig 8) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 j.vanderloo Geplaatst 5 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2009 zeker vegen bij wheelpiont die hebben nexen maar ook dunlop Ik geen Nexen hoor......... @ senad......... ja klopt........ style 6 van de E63 AMG Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Roedy Geplaatst 5 maart, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 5 maart, 2009 had op mn eerste wagentje (seat ibiza) ook nexen banden liggen, nou... prima band als je het mij vraagt, heb veel geprobeerd (bochtenwerk) maar nog niet 1 keer uitgebroken dus... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
arie1976
Hoi,
Ik heb een mooie set 17 inch rs4 velgen gezien met Nexen banden. Hebben jullie ervaring met deze b-merk banden?
ik hoor het graag.
gr
Arie
Link naar reactie
Delen op andere sites
45 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten