Ga naar inhoud
  • 0

Ervaring met Nexen banden?


arie1976

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Zal ik eens een hele gewaagde opmerking plaatsen over tests door de consumentenbond o.i.d.?

 

De leverancier die het meeste betaald, komt 9 van de 10 keer als beste uit de bus. Wij spreken uit ervaring hier :)

Daar kan ik inderdaad inkomen... werkt ook in de softwarebranche soms zo, met van die mensen die recensies/research doen naar softwareproducten en rapporten hierover publiceren. Huur ze 's in voor een praatje/diner en je maakt zomaar kans beter te eindigen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wij hebben het een keer met bouwlampen geprobeerd. Bewust een slecht geproduceerd exemplaar ingestuurd en een verhaal erbij (hapje eten, rondleiding, give-aways etc) En wat denk je....... beste uit de test. Ongelooflijk. En daarna de verantwoordelijke op het matje roepen...... sindsdien in ons vakgebied is het wel beter geworden, maar vrees het ergst voor anderen.

 

Voor de detail-poets-experts onder ons: Ja wij zijn de leverancier van die bekende bouwlampen op statief. Pro-max haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ze echt slecht zouden zijn, mogen ze in Nederland gewoon niet verkocht worden. Sterker nog, ook Chineze banden heb TÜF-keur, en die zijn nog strenger als bij ons.

Helaas gaat dit verhaal ook niet op :-(

De typegoedkeuring (en ook het TÜV-keurmerk) wordt éénmalig verstrekt, na testen op een preproductieband. En raad eens wie die band mag uitzoeken? Exact, de fabrikant. Een TÜV-Bescheinigung of een typegoedkeuring is dus zeker geen garantie voor kwaliteit. Voor zover ik weet wordt er niet meer op gecontroleerd wanneer de band eenmaal volop in productie is.

Wel is het natuurlijk zo dat als er iedere dag 10 mensen in de vangrails terechtkomen vanwegen een klapband, en toevallig reden zij allenmaal op het zelfde hatsieflatsiekauwgom, dat dan die typegoedkeuring weer ingetrokken kan worden, het bekende kalf en put verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als ze echt slecht zouden zijn, mogen ze in Nederland gewoon niet verkocht worden. Sterker nog, ook Chineze banden heb TÜF-keur, en die zijn nog strenger als bij ons.

Helaas gaat dit verhaal ook niet op :-(

De typegoedkeuring (en ook het TÜV-keurmerk) wordt éénmalig verstrekt, na testen op een preproductieband. En raad eens wie die band mag uitzoeken? Exact, de fabrikant. Een TÜV-Bescheinigung of een typegoedkeuring is dus zeker geen garantie voor kwaliteit. Voor zover ik weet wordt er niet meer op gecontroleerd wanneer de band eenmaal volop in productie is.

Wel is het natuurlijk zo dat als er iedere dag 10 mensen in de vangrails terechtkomen vanwegen een klapband, en toevallig reden zij allenmaal op het zelfde hatsieflatsiekauwgom, dat dan die typegoedkeuring weer ingetrokken kan worden, het bekende kalf en put verhaal.

 

TüV en Kema (NL) zijn in ons vakgebied continue aan het keuren middels steekproeven. Uiteraard weet ik niet hoe het precies bij banden werkt...... dus na het koe en kalf gebeuren heb ik er nog 1........ ik wordt schoenmaker, en blijf bij mijn leest hahaha.

 

:mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zou inderdaad kunnen dat inmiddels TÜV C.S. wel steekproeven uitvoeren, alleen is mij daar niets van bekend. Ik denk ook niet dat de electronica- en de bandenbranche vergelijkbaar zijn qua betekenins van een TÜV-merk, omdat in Europa alleen een E-keur is vereist op banden. Dus als ze in Hongarije vinden dat een band aan de vereisten voldoet en er een E-keur aan geven, zal Nederland daar niets tegen kunnen en mogen doen.

En dat ligt voor electra/electronica volgens mij beduidend anders. KEMA- en TÜV-keur zijn volgens mij dan wel degelijk vereist.

:mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wellicht dat die goedkope banden wel 'goed genoeg zijn' en misschien wel beter dan de banden die 10 jaar geleden werden geproduceerd, maar als je kan kiezen tussen 'goed genoeg' en 'beter' dan is het in ons drukke kikkerlandje misschien fijn om 1 meter VOOR de vangrails stil te staan dan 1 meter erna.

 

Zie http://www.gratistheorie.nl/Motor/snelheid/p08.htm ; bij 120 km uur en 8 m/s vertraging heb je ruwweg 50-70 meter nodig. Als je band 'maar' 10% beter presteert scheelt dat dus tussen de 5 en 7 meter bij 120 km/u. Da's een complete autolengte. Zelfs bij 5% verbetering is het nog steeds 2.5 tot 3.5 meter, da's total loss of een deukje, als het om de laatste meters gaat.

 

Als je 50 meter nodig hebt en je hebt maar 25 meter dan helpt natuurlijk geen enkele band, da's logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die goedkopere chinese banden, zijn bijna amper kaal te rijden.. zo hard maar daarom zie je na verloop van tijd scheuren in het profiel... (klapband).

 

maar oke,, rij je 10/15.000 per jaar, niks mis mee.. om de kerk en afentoe de autobahn op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
die goedkopere chinese banden, zijn bijna amper kaal te rijden.. zo hard maar daarom zie je na verloop van tijd scheuren in het profiel... (klapband).

 

maar oke,, rij je 10/15.000 per jaar, niks mis mee.. om de kerk en afentoe de autobahn op...

 

en dan kan het net ff goed fout gaan...........blijf in vredesnaam onder de 90km/h, maak je nog een kans! :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Johan.. is niet mijn auto :lol: de W204 is nog niet te betalen, rij in een W203..

jij hebt styling 6, op zich een mooie Velg !, k rij zelf op styling 4 wat waarschijnlik plaats gaat maken voor een set Brabus monoblock S...

 

en zo blijf je maar bezig 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden