Ga naar inhoud
  • 0

Ervaring met Nexen banden?


arie1976

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Grappig,

 

Vandaag op NU. Vraag me alleen af wat dan chinese banden zijn.

Moet er zelf niets van hebben, wil altijd alleen maar michelin.

 

Dit is de tekst:

 

'Chinese banden niet veilig op nat wegdek'

Uitgegeven: 28 februari 2009 10:34

Laatst gewijzigd: 28 februari 2009 11:17

 

DEN HAAG - Autobanden van Chinese merken presteren onder de maat op nat wegdek. Dat concludeert de Consumentenbond in zijn magazine van maart.

 

De consumentenbond baseert zich op internationaal onderzoek waaraan de instelling zelf heeft meegedaan.

 

 

Veiligheidseisen

 

De bond pleit voor hogere veiligheidseisen voor banden. De Europese Commissie wil een label invoeren dat informatie geeft over de rolweerstand, de geluidsproductie en de prestaties bij nat weer. Volgens de consumentenbond moet het label vooral informatie geven over de veiligheid. Ook moet de koper heel snel en duidelijk kunnen zien waartoe het label dient.

 

 

 

 

Volgens de bond rijdt ongeveer de helft van de automobilisten met te zachte banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een beetje hypocriet vind ik. Eerst roepen om banden die een lager brandstofverbruik opleveren en minder afrolgeluid produceren en nu mekkeren dat de overige prestaties achterblijven. Bij banden is het een gegeven dat verbetering op het ene vlak een verslechtering op het andere vlak met zich meebrengen.

 

Maar ik ga offtopic, geloof ik :embarassed:

 

Bij mij komen er geen Nexen-banden onder. Als je ziet hoe klein het contactvlak tussen band en weg eigenlijk is, moet dat contact optimaal zijn. Bij merkbanden weet je zeker dat daarover goed is nagedacht, bij goedkopere banden heb ik het idee dat looks soms belangrijker zijn dan contact. Maar dat is puur gevoelsmatig, ik kan dat niet echt onderbouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi

goed voorbeeld waarom ik geen merk banden op mijn 20 ers gooi

 

nu betaal ik 380 euro voor 4 banden incl monteren en balanceren

 

ga ik de eerste A merk band betaal ik 800 euro excl monteren en balanceren

 

Ik rij met mijn auto ongeveer 200 km per weekmax

 

voor lange afstanden en met fam

gaan we met auto van vrouw

 

endie heeft A merk erop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

er zijn slechtere wakkietakkiebanden, maar ik zou ze er ook niet onder willen.

Merkbanden zijn nou eenmaal duurder, maar of je er nou veel of weinig mee rijd, dat maakt toch niet uit, de slijtage blijft dan toch evenredig met aantal gereden kilometers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wacht maar als ze een stukje versleten zijn.... goedkoop is duurkoop. als een grote maat veel te duur is, pak je toch een betaalbare afmeting (16,17,18 inch ofzo). neej hoe groter HOE mooier,,, maar banden ahhhhh zo goedkoop mogelijk..

 

ik heb ooit Wanli's gehad op me golf tdi, nou heb ooit aquaplanning meegemaakt met die rotzooi en wil het Noooitt meer meemaken....

 

van dat chinese rubber kunnen ze beter condooms maken, laat staan de banden :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb ook nexen banden gekocht voor 340 euro maand geleden super tevreden over! heb wel eens anders meegemaakt met goodyear wat een lawaai makers!

 

Houd dan vooral minimaal 500m, liefst 1000m afstand van je voorganger ivm een eventuele noodstop, vooral met nat weer..........

 

Niet om je in het harnas te jagen hoor en zeker niet personnlijk bedoelt:

 

Maar ik snap echt niet dat mensen die bagger kopen, snap uberhaupt niet dat die troep verkocht mag worden!

Ja, als je 19 of 20 inch velgen koopt die evenredig onzinnig breed worden voor je huis tuin en keuken auto.

En laten we wel zijn, ook een Passat is geen sportwagen, ook niet met verlaagd onderstel, airride, booskijkers, tupperware rondom, haaienvinnen en sportstrepen, onzinnige luchtfilters, etc, etc, dus 20 inch, 245 en meer breed draagt niets meer bij aan de verbetering van de rijeigenschappen maar worden eerder beroerder................ (alleen ter voorkomen van nierstenen zou het nut hebben, die worden preventief vergruist en de toename van het "Johnny-gehalte" wordt positief beinvloed)

Dus het gaat alleen om de "Looks"

Prima, maar bespaar dan niet op het 1000x belangrijkere rubbertjes! en als je dat dan niet kan betalen rijdt je simpelweg op de verkeerde bandenmaat rond.

 

Just my 2 cents..........

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk eens op http://www.autobandentest.com/ daar staan behoorlijk veel verschillende banden en op hun reviews (op basis van schijnbaar onafhankelijke consumenten). Door het grote aantal reacties ontstaat dan langzaam een 'eerlijk' getal. Er staan 3 nexen banden op (2000,3000 en 7000) met elk maar een beperkt aantal reviewers maar wel een redelijke score. De beste score is 1 overigens (duits systeem) maar dat haal geen enkele band. De meeste A-merken zitten rond de 1.7 tot 2 , deze band zit ergens op 2.5, maar kost dan waarschijnlijk ook een stuk minder.

 

Wat de rest zegt is natuurlijk wel waar ; elke band zal prima bij 50, 80 en 120 rijden, maar het gaat juist om de uitzonderingen , aquaplaning, ijzel, hard remmen/uitwijken en je moet je dan afvragen of je je dure auto en je zelf wilt riskeren voor een winst van een paar tientjes per band ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik rijd ook altijd met grote velgen op mijn wagens, en ik beknippel ook niet op banden, is inderdaad het enige stukje contact met de weg.

Ik huiver ook voor al die tsing tsjan chong namen, net als de ophanging die moet ook perfect zijn, dus oa ook geen v-maxx

v-maxx + ching tson band = :stupids:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor mij geldt hetzelfde.

 

Als je ergens niet op moet bezuinigen is het wel banden.

Voor wat betreft mijn Michelin Energy's, die meerprijs heb ik er binnen een jaar uit vanwege de lagere rolweerstand tov concurenten. Ik ben dik tevreden over deze banden. Wanneer ze op zijn komen ze er direct weer onder. Super.

 

Dus als je veiligheid je lief is: investeer een paar tientjes meer. Dat ben je een paar dagen later alweer vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wacht maar als ze een stukje versleten zijn.... goedkoop is duurkoop. als een grote maat veel te duur is, pak je toch een betaalbare afmeting (16,17,18 inch ofzo). neej hoe groter HOE mooier,,, maar banden ahhhhh zo goedkoop mogelijk..

 

ik heb ooit Wanli's gehad op me golf tdi, nou heb ooit aquaplanning meegemaakt met die rotzooi en wil het Noooitt meer meemaken....

 

van dat chinese rubber kunnen ze beter condooms maken, laat staan de banden :wink:

 

:shock: Als ze van dat rubber condooms gaan maken dan zit je over negen maanden weer met een probleem.... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal ik eens een hele gewaagde opmerking plaatsen over tests door de consumentenbond o.i.d.?

 

De leverancier die het meeste betaald, komt 9 van de 10 keer als beste uit de bus. Wij spreken uit ervaring hier :)

 

Tuurlijk zijn er verschillen in kwaliteit, daar is de prijs ook naar, maar ieder kan, mag en moet het natuurlijk voor zichzelf bepalen.

Als ze echt slecht zouden zijn, mogen ze in Nederland gewoon niet verkocht worden. Sterker nog, ook Chineze banden heb TÜF-keur, en die zijn nog strenger als bij ons.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden