Ga naar inhoud
  • 0

hoe lang duurt het volgende?


Dannydude1.8t

Vraag

Heb vannochtend mijn passat weggebracht voor het verliezen van oliedruk. Nu gaan ze de olie verversen en daarna de oliedruk meten. Heeft iemand enig idee hoe lang je daar mee bezig bent? het duurt nu namelijk al een halve dag en ik zie de bui al weer hangen dat ik een rekening krijg van een halve dag manuren.

 

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Ik zou gewoon even bellen om te kijken of ze er al aan begonnen zijn of zo

 

Ik had hem om half 9 afgegeven, ze zijn er om 9 uur aan begonnen en ik heb om 1 uur gebeld en toen konde ze me nog niks vertellen :?

 

Zou mij meer druk maken dat je zeef in je carterpan verstopt zit en daarom geen genoeg oliedruk krijgt.

Dus bereid je maar op het ergste voor, je bent de zoveelste................

 

Ik durf het bijna niet te vragen maar "het ergste" uitgedrukt in geld is ongeveer...... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
En... heb je hem al weer terug??

 

Ik heb gister avond moeten werken dus kon geen update posten.

Maar ik kon hem dus om 5 uur pas ophalen :angry:

Dus ik daar aan de balie: wat hebben jullie nu allemaal uitgespookt, ik dacht namelijk dat ik duidelijk was. Ik heb gevraagd of ze hem willen flushen, olie willen verversen en het filter vervangen voor de big kahuna. Hij stelde zelf voor om de olie druk te meten, en dat vondt ik wel ok.

Nou het flushen is niet gebeurd en de olie druk was perfect, hij heeft wel het filter vervangen (daarvoor moest een slang los die daar liep hoorde ik hem aan de telefoon tegen de serviceadviseur zeggen). uiteindelijk dus heel weinig gedaan in heel veel tijd, ik kon wel even 260 euro aftikken :( (voor speciaal geleverde arbeid :shock: )

Hij zei zelfs nog, als het nu weer gebeurt moeten we ff de oliedruk sensor vervangen, gebeurt het dan nog dan moet je echt rekening gaan houden met een nieuwe oliepomp :blink: !!!

Ik zei daarop nog: kan het niet zo zijn dat de zeef in de carterpan verstopt zit? waarop zijn snuggere antwoord: ja, ja dat kan idd, dat kan. al met al een van de mindere ervaringen bij de dealer....

 

afwachten denk ik......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hij zei zelfs nog, als het nu weer gebeurt moeten we ff de oliedruk sensor vervangen, gebeurt het dan nog dan moet je echt rekening gaan houden met een nieuwe oliepomp :blink: !!!

afwachten denk ik......

 

Als ik je 1 advies mag geven....................ik zou dat niet gaan zitten afwachten, wat een zeldzaam stelletje knuppels zeg met zo een antwoord.

Je kan enorme motorschade oplopen aan je motor als je oliedruk en olieflow vermindert.

En dat loopt wat meer in de papieren dan het vervangen van de zeef................

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dus wat je bedoelt is eigenlijk gewoon meteen die sensor laten vervangen en de zeef laten nakijken voordat het verkeerd loopt. :roll:

Ze noemde het overigens speciaal werk omdat ik er zo specifiek om gevraagd heb. Als er straks iets mis zou gaan, zou PON zelfs garantie kunnen weigeren omdat ik geen "originele onderelen" in de auto heb (de big kahuna) :blink:

het wordt mij iig met de minuut duidelijker dat ik zo ongeveer ben opgelicht, de olie en de filter kosten bij elkaar 81 euro de rest zou dan manuren zijn (257-81= 176 euro)

ik ben boos :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dus wat je bedoelt is eigenlijk gewoon meteen die sensor laten vervangen en de zeef laten nakijken voordat het verkeerd loopt. :roll:

Ze noemde het overigens speciaal werk omdat ik er zo specifiek om gevraagd heb. Als er straks iets mis zou gaan, zou PON zelfs garantie kunnen weigeren omdat ik geen "originele onderelen" in de auto heb (de big kahuna) :blink:

het wordt mij iig met de minuut duidelijker dat ik zo ongeveer ben opgelicht, de olie en de filter kosten bij elkaar 81 euro de rest zou dan manuren zijn (257-81= 176 euro)

ik ben boos :evil:

 

Kan me dat goed voorstellen dat je boos bent.............maar die zeef zit gewoon verstopt en dat moeten ze bij een dealer zeker van op de hoogte zijn!

Vesleten oliepompen komen nauwlijks voor, en die zeef is gewoon een kwaal bij de 1.8T met als oorzaak een vaak te lange oliewissel interval. Met name de Longlife service is hier debet aan.(30000km)

1.8T is max 10000km, dan olie en filterwissel.

Dus, zucht even diep en er weet vast iemand hier op het forum een vertrouwd adres waar je dat bij jou in de buurt kan laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zonde van je geld, je bent nl. niks wijzer geworden want je wilde een flush. Dat laatste kun je zelf doen, flesje kopen, bij je olie gooien, tijdje laten draaien en vervolgens de olie vervangen of naar een garage rijden om de olie/filter te vervangen.

 

Oliedruksensor is flauwekul lijkt me, evenals de oliepomp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben het met DM eens...

Ik zou idd twee blikjes flusch erin doen en dan minimaal 1uur stationair laten draaien .....

Olie en filter verv en dan nooit meer long-life erin doen ,maar gewoon een vol-syntytische olie erin doen en dan elke 10-tot 15.000km verv.

Weet niet zo uit mijn hooft ,maar denk een 5w30 of 0w30 staat in je instruktie-boekje...

 

Veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

Als je nu die flush erin gooit dan gaat al die losgeweekte troep toch in die zeef zitten!!

En wat is beter voor de eerste keer 1 of 2 blikjes forte.

Ik heb het spul ook gehaald maar toch twijfel ik of de sludge daadwerkelijk verdwijnt of het alleen maar erger maakt omdat de rommel voor de zeef blijft zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Olie en filter verv en dan nooit meer long-life erin doen ,maar gewoon een vol-syntytische olie erin doen en dan elke 10-tot 15.000km verv.

 

De olie die bij long-life gebruikt wordt is uitstekende olie! alleen de verversings termijn is veel te lang, dat is het probleem.

Max 10000km, en dan verversen.

Heb al eens een link naar het AF forum waar een pdf op staat, kan je zien wat sludge nu eigelijk inhoud...............

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sorry ben ff niet online geweest, lig met een fijne griep op bed. :(

 

Zonde van je geld, je bent nl. niks wijzer geworden want je wilde een flush. Dat laatste kun je zelf doen, flesje kopen, bij je olie gooien, tijdje laten draaien en vervolgens de olie vervangen of naar een garage rijden om de olie/filter te vervangen.

 

Oliedruksensor is flauwekul lijkt me, evenals de oliepomp.

 

Dus nu heb ik letterlijk al mijn geld in een putje gegooid, want als ik nu ga flushen moet ik dus ook weer de filter en de olie vervangen? en dat hebben ze dus net gedaan??!!! :shock:

Als dat zo is dan kan de volgende ronde in zijn geheel voor hun rekening komen.

 

Ik zal ook eens bij VAG Techniek aanbellen dan weet je iig zeker dat het goed gaat :D

 

bedankt iig weer voor jullie veelvuldige reacties :thumb: Top zon forum!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Olie en filter verv en dan nooit meer long-life erin doen ,maar gewoon een vol-syntytische olie erin doen en dan elke 10-tot 15.000km verv.

 

De olie die bij long-life gebruikt wordt is uitstekende olie! alleen de verversings termijn is veel te lang, dat is het probleem.

Max 10000km, en dan verversen.

Heb al eens een link naar het AF forum waar een pdf op staat, kan je zien wat sludge nu eigelijk inhoud...............

Ik ben een automonteur,dus weet heus wel wat sludge is.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden