Ga naar inhoud

ajmstevens

Members
  • Aantal items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Sittard
  1. Ik denk ook dat de buitenlucht temp. gebruikt wordt. In het kachelhuis waar de blazer zit zie ik in elk geval geen temp. sensor zitten ook niet in de airduct(regenbak) aan de motorzijde. Ik heb het vermoeden dat ergens een klep niet helemaal sluit of open gaat waardoor de koude lucht naar de beenruimte van rijder + bijrijder blaast. De vraag is dan of die koude lucht dan van buiten of van de airco komt . . .
  2. Hallo Roy, de inblaastemperatuur is de "Fresh air intake temp sensor" uit mijn bericht #3 ? Waar kan ik deze sensor die vinden?
  3. Op snelweg bij koude buitentemperatuur(bv 0 graden) blaast er zeer koude lucht bij beenruimte, zowel links als rechts ondanks dat de binnentemp staat ingesteld op 28 graden. Gisteren nog eens alles losgehaald zodat ik de flap motoren kan zien. Voor zover ik kan beoordelen bewegen de flappen normaal d.w.z. de set-value wordt netjes gevolgd(VCDS) en ik zie geen haperende bewegingen. In het veld van de "Fresh air intake temp sensor" is een streepje te zien(geeft geen waarde). Deze sensor heb ik tot nu toe niet kunnen vinden, ook niet in de airduct. Heb gelezen dat in dat geval beide buiten temp sensoren worden gebruikt. De evaporation temp sensor(1K0907543F) lijkt ook te werken.
  4. V158 heb ik ook al los gehad. Blijkbaar had iemand deze al eens los gehad en bij het monteren de draden beschadigd. 2 van de 5 draden waren bijna door. Ik heb deze opnieuw gesoldeerd. De flap bewoog daarna stabiel maar het bovenstaande probleem is nog steeds niet opgelost. Aan de zijde van de bijrijder heb ik ook alles los gehad maar ook daar beweegt alles normaal voor zever ik kan beoordelen.
  5. De verwarming van mijn Passat 2.0 TDI 140pk, Bj 2009 blaast koude lucht bij beenruimte zowel links als rechts en met name als de buitentemperatuur kouder is dan ca. 5 graden Celcius. De lucht uit het rechter middenrooster lijkt ook minder sterk te blazen.Ik ben er al een hele poos mee bezig maar kan de oorzaak niet precies achterhalen. VCDS geeft geen foutmelding op de kachel/airco. De climatronic heb ik al enkele keren gereset(kalibratie van de kachelkleppen) Ook heb ik nog steeds een foutmelding op de Manifold; "008213 - Intake Manifold Flap Position Sensor (Bank 1): Implausible Signal" Ik heb ergens gelezen dat er een verband kan bestaan tussen manifold en kachel. Ze zitten namelijk op de zelfde groep/zekering. De manifold heb ik al vervangen maar de foutmelding blijft. Voor zover ik kan nagaan zijn de problemen ontstaan na gedonder met de dynamo. Deze bleek niet goed vast te zitten(speling doordat de messing schuifbussen vast zaten) waardoor ik het vermoeden heb dat verschillende electrische componenten stuk zijn gegaan. Wat ik de afgelopen 3 maanden heb vervangen zijn; vrijlooprol van dynamo, multi V-riem, thermostaat, alarm hoorn, gloeibougie positie 1, manifold intake klep. Wie heeft de gouden tip?
  6. PROBLEEM OPGELOST!! Ik wilde contoleren of er op de elektronica onder de stuurkolom ook nog een zekering zat. Had echter het probleem dat het stuurslot erop zat. Ik kon dus ook niet bij de 2 schroeven om de onderste stuurkolomafscherming los te halen. Een Torx schroefbitje heb ik ca. 4 mm vanaf het uiteinde vierkant geveild zodat ik deze in een dunne(ca 1 mm dik) ijzerstripje kon persen. Op die manier heb ik een haaks Torx sleuteltje gemaakt die juist tussen stuur en onderste afschermkap past(Zie afbeeldingen). Hiermee is het me uiteindelijk gelukt beide schoefjes los te draaien. Onder de stuukolom zitten twee stekkers(Geel + Zwart). De gele is vanaf de bovenzijde zichtbaar. De Zwarte is niet zichtbaar en ook niet bereikbaar als de afschermkap er nog op zit. EN JE RAAD HET NATUURLIJK AL . . . . Deze Zwarte zat dus inderdaad NIET AANGESLOTEN !!! Alles functioneert dus nu weer en nu kan ik eindelijk verder met resetten airbags etc. Bedankt voor alle tips!! Speciale dank aan Andre waardoor ik zelf ook begon te twijfelen of ik wel alle stekkers goed had aangesloten.
  7. Alle stekkertjes waar ik zo bij kan heb ik gecontroleerd. Ik zal de stekkers bij de stuurkolom nog eens controleren. Ik heb ook geen defecte zekering(en). Ook geen relais eruit gehad etc... Zit er nergens nog een aparte(lokaal) zekering? Bijvoorbeeld bij stuurkolom etc.
  8. Klokkenwinkel heb ik niet vervangen, tenminste als je hiermee snelheidsmeter en toerenteller bedoeld(?). Deze is er natuurlijk wel uit geweest zodat ik het dashboard kon uitwisselen.
  9. Betreft een VW Passat Variant 2.0 TDI Comfortline Bj nov. 2009. Ps. Raar gedrag verlichting kan nog te maken hebben met de voorbumper(+verlichting) die ik er op dit moment aan het opmonteren ben.
  10. Onlangs heb ik een Duitse Passat gekocht met lichte schade aan de rechter voorzijde. Ook de aibags moesten vervangen worden. Voor het vervangen functioneerde alles normaal voor zover ik kon beoordelen. Auto was rijdbaar en foutcodes werden weergegeven op dashboard. Na het vervangen van dashboard en beide airbags (incl gordels en gordelspanners) gebeurt er niets meer als ik de (beide)sleutel(s) in het contactslot steek. Wel reageert de centrale vergrendeling en gaat de binnenverlichting aan als ik deze bedien op de sleutel. Omdat er niets gebeurt als ik de sleutel in het contactslot steek lukt het mij ook niet de foutcodes uit te lezen. Wie kan mij verder helpen? Details: tijdens demontage van het dashboard is de lichtschakelaar stuk gegaan. Deze heb ik vervangen door een lichtschakelaar met het zelfde onderdeelnummer. Deze reageert nu vreemd. In een bepaalde stand van de schakelaar gaat de dashboard verlichting branden en delen van de voor en achterverlichting. Het stuur en ook de richtingaanwijzer bediening(unit) is van de stuurkolom geweest. De RNS 510 werkt normaal. Alle stekkers heb ik tijdens de ombouw weer netjes terug aangesloten. Het vervelende is dat het stuurlot erop zit en ik het stuur en de onderste stuurkolom afscherming niet kan verwijderen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden