Ga naar inhoud

PMKoning

Members
  • Aantal items

    69
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

3 Neutral

Over PMKoning

  • Verjaardag 30-10-1973

Profile Information

  • Plaats
    Rotterdam

Overige

  • Vagcom
    nee

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. HI Diesel, OK duidelijk. Ga ik eerst eens met zo'n Xenon set aan de slag. Ik meen dat je die voor ca € 50 al kan kopen, niet? Zal nog wel ff verder lezen in het forum, daar is toch al het e.e.a. over geschreven volgens mij Weet je of er van buiten op de eoa manier te zien is hoe de staat van een gebruikte unit is? Nieuw gaat idd wat boven budget zijn zeker als de xenon er eerst in gaat. Ik vind het kopen van een gebruikte unit wat "spannend" als het vergaan van de reflector een leeftijdskwestie zou zijn. Oftewel, wat zonde om voor € 150 een gebruikte set erin te gooien om dan 2 mnd later hetzelfde issue te moeten constateren...
  2. Zo, dat gaat rap Ik heb gewoon halogeen erin zitten en ben bang dat de reflectoren er echt aan zijn (dat was tenminste het oordeel bij de laatste keuring). Ik had idd al gedacht aan een setje retro Xenon erin, maar het leek me dat dat misschien wel meer licht geeft, maar als dat nog steeds veel te ver verstrooid wordt ik er nog maar beperkt wat mee op schiet. Kan je die reflectoren "fixen" / nog wat upgraden? Of moet je dan toch naar nieuwe/andere lampunits? Zoals vermeld, ik probeer het met een beperkt budget te doen, de "vrije" euro's moeten helaas de verbouwing zoveel mogelijk in. Is er op een bepaalde manier te zien hoe goed/slecht reflectoren zijn (buiten een rondje rijden in het donker )??
  3. Dag heren, Ik zou graag weten wat voor opties er zijn om de lichtopbrengst van mijn koplampen te vergroten. Inmiddels is het zicht in het donker echt zo minimaal dat ik er echt last van heb. Ook was de laatste apk in januari een echt gevalletje "met de hakken over de sloot" (of beter gezegd, zonder een zeer creatieve keurmeester was ie afgekeurd...) Natuurlijk kan ik nieuwe units monteren, maar ik was benieuwd of er nog alternatieven zijn die budget vriendelijker zijn en/of minder tijd/werk kosten. De glazen zijn mooi helder, voorgaande jaren kon het 3M poetssetje nog redelijk veel omhoog halen, maar op dit moment is het glas nog steeds mooi helder en heb ik toch een waardeloze lichtopbrengst. Wel schijn ik keurig alle borden in de weide omgeving aan als ik op bv de snelweg rijd, dus ik denk dat de reflectoren redelijk ver heen zijn en het licht niet meer gefocust wordt op één punt. Ik heb proberen te zoeken in het forum en op internet, maar krijg zo 123 niet gevonden of je de reflectoren ook kunt opkalefateren (wat dan volgens mij meer werk is dan een nieuwe/vervangende unit monteren), of dat het monteren van de EvoX-R's mij gaat helpen (bijna duurder dan een nieuw setje imitatie lampen) of dat er nog andere oplossingen zouden zijn die ik nog niet heb gevonden. Tweede vraag hieraan gekoppeld: stel ik kies voor een gebruikt setje (genoeg te krijgen natuurlijk), hoe kan ik dan bepalen of die niet hetzelfde probleem hebben. Mij lijkt namelijk dat het vergaan van de kwaliteit van de reflector voor een kwestie van tijd is? Of spelen daar toch andere invloeden in mee? Wie kan er wat licht in de duisternis voor me scheppen? Thanks!
  4. Thanks, morgen bij het daglicht eens even spieken!
  5. Toevallig ergens een how to voor het weghalen van de kappen, of wijst dat zich zelf?
  6. Hi Barry, kijk dat ziet er idd erg "do-able"uit @@Vinnie - wat bedoel je met de stuurschakelaar? De hendel die je beweegt, of datgene wat je daarmee beweegt in de stuurkolom?
  7. Dag heren, sinds kort is een euveltje terug dat ik vorige zomer ook al eens had: de verklikker van de alarm/knipperlichten (die rechts ergens in de middenconsole van het dashboard zit) gaat spontaan zijn klikjes in een vreemd en onregelmatig ritme weergeven. Het is ook dan weer wel en dan weer niet, maar wordt wel aangezwengeld door gebruik van de RAWs, daarna gaat ie dan zomaar opeens weer los met klikken en houdt later ook zo maar weer op. Op zich geen drama, want de lampjes doen niet mee (dan zou het natuurlijk gevaarlijk zijn), maar zeker als er geen muziek aan staat best wel irritant, zeker omdat het toch ook wel eens een tijdje wil duren. Ik vermoed dus dat de module die de alarm/RAW lichten aanstuurt de geest heeft gegeven ( op zich niet raar na 402578 kms ). Is dat iets wat relatief makkelijk te vervangen is, of moet het halve dash uit elkaar? Een duur onderdeel? Iemand die weet welk nummertje dat heeft? Kortom, wie weet raad?! Thanks voor jullie inzichten!
  8. Weet iemand wat t bestelnummer of de juiste naam is voor zo'n rubber afdopplug in de reserve wiel bak van een 3bg variant? Op mysterieuze wijze is er 1 vd 2 verdwenen! En ik wil natuurlijk geen water zo binnen krijgen.
  9. Alles gelukt... Bleek dat de klemveren verkeerd zaten :$ niet tegen de buitenkant van de klauw, maar halverwege. En dan trekken ze scheef zoals Vincent beschreef, maar dan niet door teveel weerstand. Toen ik de eerste erop deed stond er iemand tegen me aan te kletsen en toen heb ik het kennelijk verkeerd gedaan. De 2e niet meer over nagedacht... Suf, maar nu gelukkig weer heerlijke rempower en geen geschud meer bij hard remmen van hogere snelheid. Zo kijk ik weer n stuk meer uit naar 800km Autobahn Dank voor alle feedback!
  10. Ja dat was idd ook mijn eerste gedachte maar omdat ik niet kon bedenken hoe dat dan zou zijn gebeurd, leek me dat het iets anders moest zijn. Voor de wissel was er ook niets aan de hand...
  11. OK dank je Vincent, ik ga morgen nog ff klussen!
  12. Kan dat er voor zorgen dat het bij geleidelijke druk opbouw het pedaal zoveel verder kan intrappen? Waarom zou je dan wel de normale druk krijgen bij wat meer pompend remmen? (probeer ook de techniek erachter te begrijpen, ga dat vanzelfsprekend ff checken morgen)
  13. Hoi, Vandaag heerlijk in de zon volgens de diverse tutorials en howto's m'n remschijven en blokken voor vervangen op de Passat. Leuke klus, die niet al te ingewikkeld is. Nadat ik alles keurig weer in elkaar had zitten en de eerste proefmeters ging rijden viel echter meteen op dat het rempedaal bij geleidelijk remmen erg zacht is en behoorlijk diep gaat als je door wil remmen. Echt bijna onderin. Laat je dan de rem iets los en trap je weer, dan wordt de druk flink hoger en gaat t pedaal niet zo diep meer. Als de motor nig niet loopt is het pedaal keihard, zodra de motor aan gaat en je dus rustig toenemende druk uitoefent, zak de druk steeds verder weg. Ik heb keurig bij het terugstellen van de plunjers het remvloeistofniveau in de gaten gehouden en er inderdaad ook wat uit gehaald zodat het niveau weer net tegen max aan zat. Omdat ik het niet vertrouwde toch maar de auto laten staan en nog even niet 50 km de snelweg mee op gegaan, maar ik moet maandag voor mn werk wel naar Duitsland, dus wil t wel graag snel fixen. Iemand een idee? Heb ik toch iets over het hoofd gezien? Als ik er niet uitkom, ga ik vanzelfsprekend ff langs de garage, is geen speelgoed de remmerij... Dank voor de tips en feedback!
  14. Dag VWorummers, nu de Passat inmiddels de respectabele kmstand van 365K kms heeft behaald, is het weer tijd voor een nieuwe distributieriem. Na eerst de nieuw APK vorige week gehaald te hebben (wilde niet eerst investeren om vervolgens op van alles afgekeurd te worden...), is het nu de tijd om het grote onderhoud te gaan doen. Om een financieel wat lastig vorig jaar snel te vergeten wil ik een flink deel van het onderhoud deze keer zelf doen, daar kom ik wel uit. Filters en olie is allemaal geen hogere wiskunde en heb ik vaker gedaan op vorige auto's. De distributieriem echter zou een eerste keer zijn én ik heb geen fijne warme garage en op straat lijkt me dit in de winter geen goede actie... Is er iemand die in de (ruime) regio Rotterdam woont die vaker een distririem heeft vervangen en het leuk vind om mij daarbij te helpen? En hoe kom ik er achter wat de juiste set is? Op MrAuto kom ik als ik op kenteken zoek verschillende sets tegen. Met mijn bouwjaar vanzelfsprekend alleen waarbij staat na .../2002, maar dan nog zijn er diverse keuzes. Volgens mij is dit degene die er de vorige keer is ingegaan (als ik de specificatie bij de factuur nakijk): http://www.mister-auto.nl/fl/distributieriem-en-waterpomp/gates-kp55569xs-1_g3096_a033KP55569XS-1.html En dan de andere riem(en): wanneer moeten die eigenlijk? Ik heb tot op heden altijd op een longlife interval gereden en de resp. garages (eerst VW dealers, later VAG Techniek) hebben me daar eigenlijk nooit wat over gevraagd. Ik kan volgens mij ook nergens in het (keurig afgestempelde boekje) daar iets over vinden. Ik weet dus ook niet wanneer die vervangen zijn en of het nodig is. Als ik zo kijk, zijn die setjes nog kostbaarder dan de distririem... En ook daar wordt het mysterie welke te bestellen (indien nodig) nog veel groter. Ik heb in ieder geval een Athene uitvoering dus met airco/klima regeling, dus daar zal volgens mij een extra riem met rollen bij horen. Voor de volledigheid, ik heb een 3BG uit maart 2004 met een 1.9 TDI 74kW AVB motor met handbak. Iemand die mij wat helderheid hierover kan verschaffen? Grtz
  15. Mysterie wordt groter, 's avonds opeens weer gewoon aan. Dus toch maar ff uitbouwen en op zoek naar een kabelbreuk. Overigens 2 mnd geleden een dynamo revisie gedaan, accu heeft toen flink op z'n lazer gehad dus volgens mij Is die ondertussen ook niet erg fris meer. Kan dat nog ergens een oorzaak zijn?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden