Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont inhoud met de hoogste reputatie op 05-03-21 in alle zones

  1. Ok mannen. Ik ben overtuigd, ik blijf [emoji106] Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    7 punten
  2. Even een terugkoppeling. Gisteren een paar keer echt flink op de rem gaan staan (mooie achtbaan ervaring trouwens). Nu is de schijf weer schoon. Ik ga het wel in de gaten blijven houden want als bij normaal gebruik die rem niet meedoet, dan heb ik dat toch graag gefikst. Dank voor al jullie advies en informatie!
    5 punten
  3. Vooralsnog alleen de dorpellijst geplaatst...wel netjes al zeg ik het zelf 😜
    3 punten
  4. Ik vond dit draadje over de standkachel. De TS heeft het in zijn laatste post over een pompje welke defect was. Ook spreekt hij over vocht erin. Kan hier even goed een gelijklopend probleem zijn wat ook kan afleiden waarom de zekering eruit is geknald en ook waarom de kachel in overtemperatuur gaat. Zonder de pomp geen circulatie waardoor het water dus stil staat en dus door de kachel direct warm zal worden met overtemperatuur als gevolg.
    2 punten
  5. Allen, bedankt voor de leuke reacties, ben ook nog niet weg.... @Jaap: ik begrijp dat je met 20.000 km nog dieselt en dan met een Euro 5 of 6 diesel, in mijn geval zonder roetfilter werd het gewoon te duur met ik denk nu 10.000 km per jaar. Na 39 jaar dieselen : eerst drie kevers, toen vw Polo op gas, in 1982 een VW golf 1600 met roterende brandstofpomp, daarna 2 x peugeot 405 diesel, 1 x peugeot 406 diesel en 1 x Passat 2.0 Tdi is een benzine Golf weer effe wennen, de Passat reed gemiddeld 1:16 deze Golf zit al gauw op 1:15 ondanks het lagere gewicht en de fabrieks opgave van 1:18,5 maar ja met de €120 die ik per maand aan tax uitspaar kun je een redelijke tank volgooien. @TarabassPeter: Passat staat in Zwolle, zal komende week wel richting Litouwen gaan, had hem eerst op "wijkopenautos.nl" aangeboden en kwam met Litouwse en Roemeense bieders op €1256 uit, ben hem uiteindelijk bij een dealer voor €1500 kwijtgeraakt. @Wulfke Peter: weet in ieder geval dat jouw mooie bekleding nog een paar jaar in het oostblok rond blijft rijden;-) @Vincent en Jeroen: blijf vast en zeker het Passat forum volgen, er is eigenlijk geen goed Golf alternatief voor het Passat Forum.... @Ozzy: Hij rijdt erg stil, is een nieuwe mobiele telefoon vergeleken met de 3C, start stop, snelle navigatie, ook Xenon bochtenverlichting, standaard telefoonmodule etc. Vind de vering op drempels wat slap, kon de Passat vol gas over heen, moet aan alles nog een beetje wennen, maar hij rijdt verder heel relaxed. Verder hoop ik er wat minder problemen mee te hebben dan de Passat want eerlijk is eerlijk, de 3C was een fantastische auto wanneer alles het deed maar het was mijn enige auto ooit waar ik 4 keer mee ben afgesleept met defecte pompverstuivers, tandempomp en uiteindelijk een uitgelopen tapeind van de spanrol distributie. Ik snap dat iemand die niet technisch is en niks zelf kan zo'n auto wanhopig het kanaal induwd. Had nog vergeten het beruchte oliepomp-asje te noemen als kinderziekte...... We gaan het zien met de Golf..... Groet Willem
    2 punten
  6. Beschrijving van de werking Het starten van de interieurvoorverwarming gebeurt naar keuze via de afstandsbediening, direct-verwarmentoets -E537- of een overeenkomstige programmering in het instrumentenpaneel. De koelvloeistofverwarmer wordt door de wagenelektronica automatisch gestart, als aan alle vereiste voorwaarden wordt voldaan → Hoofdstuk. Nu volgt eerst de functietest door aanjager ventilatie -V2- en de gecombineerde gloeibougie met vlamcontrole -Q8-, voor gloeibougie met vlamcontrole -Q8- volgt nu een voorgloeifase. De daarop volgende startprocedure is onder andere afhankelijk van de koelvloeistoftemperatuur en kan daarom qua tijd verschillend zijn, daartoe wordt de brandstof toegevoerd, gloeibougie met vlamcontrole -Q8- stapsgewijs uitgeschakeld en de thermobeveiliging geactiveerd. Na afronding van de startfase brandt de kachel in vollast en de verdere vermogensregeling (verbrandingsfunctie, vollast, deellast en regelpauze) gebeurt aan de hand van de volgende drempels van de koelvloeistoftemperatuur. Interieurvoorverwarming: – Wissel van vollast naar deellast: ca. 82 °C – Wissel van deellast naar regelpauze: ca. 88 °C Koelvloeistofverwarmer: – Wissel van vollast naar deellast: ca. 84 °C – Wissel van deellast naar regelpauze: ca. 88 °C De referentieweerstand van gloeibougie met vlamcontrole -Q8- wordt afhankelijk van het apparaat tijdens de startfase of de naloop op gezette tijden automatisch opnieuw bepaald, om verouderingsafhankelijke veranderingen te compenseren. Als gevolg van dit kalibratieproces kunnen de betreffende procedures eveneens een langere tijd duren. Na afloop van de maximaal mogelijke brandtijd van 60 minuten resp. door handmatig uitschakelen met de afstandsbediening of direct-verwarmentoets -E537- wordt de interieurvoorverwarming uitgeschakeld. De koelvloeistofverwarmer schakelt uit als er ten minste aan een van de vastgelegde inschakelcriteria niet meer wordt voldaan → Hoofdstuk. Na het uitschakelen wordt de werking van doseerpomp -V54- meteen uitgeschakeld. Aanjager inlaatlucht -V6- en gloeibougie met vlamcontrole -Q8- werken nog even een vastgestelde tijd, om de zich nog in het systeem bevindende restbrandstof volledig te verbranden en de branderonderdelen te koelen. De naloop van de kachel kan afhankelijk van de softwareversie en de inschakelstand, na het uitschakelen nog korter of langer duren. Startvoorwaarden van interieurvoorverwarming/extra verwarming, interieurvoorverwarming t Motortype in orde (diesel/benzine) t Interieurvoorverwarming in de gateway gecodeerd t Geen onderspanninguitschakeling (tweede accu -A1-) t Geen werking op brandstofreserve t Geen ongevaluitschakeling t Geen vermeldingen in het storinggeheugen die het starten verhinderen Aanwijzing De AC-toets heeft geen invloed op de interieurvoorverwarmingsfunctie
    1 punt
  7. De standkachel zelf is gelocked omdat hij in overtemperatuur is gegaan. Maar ook geeft hij een fout van een temperatuursensor welke hij verdenkt een sluiting te hebben met massa. De gateway geeft een fout dat hij niet met de standkachel kan praten, echter kan je hem wel met vcds bereiken wat dan vreemd is.
    1 punt
  8. Storing zoeken blijft altijd lastig, zou toch eens gaan doormeten, of een andere standkachel kopen en kijken wat die doet. die kan je bijvoorbeeld alleen aansluiten en niet meteen inbouwen, en dan kijken wat de fout codes doen. Blijft lastig. Denk ook niet dat er iemand een pasklare oplossing heeft.
    1 punt
  9. De 2.0 PD TDI's met de kinderziektes waren inderdaad niet de meest betrouwbare motoren. Echter heb ik zelf niet hetzelfde meegemaakt als jij. Het enige wat ik heb mogen meemaken is: de terugroep/werkplaatsactie voor de pompverstuivers (4 stuks), een tandempomp die olie (intern) lekte, gevolg: tankpomp ook stuk, een redelijk versleten versnellingsbak bij 330dkm en een oliepomp asje om de 100dkm van een paar euro's. Al met al in 8 jaar tijd en 190dkm niet zo gek veel aan bijzondere onderhoud gehad eerlijk gezegd. Maar goed.. De 1.4 TSI die je nu hebt moet betrouwbaarder zijn. Tot zover geen horror verhalen erover gehoord.
    1 punt
  10. Helemaal mee eens. En wat leeft het forum, en altijd druk, met vele bezoekers, Dit forum is volwassener dan menig VW fora's, Ja dat vind ik ook. Op andere forums tref je vaak kliekjes aan waar je je helemaal moet aanpassen, anders word je nooit geaccepteerd, en laten ze je links liggen.
    1 punt
  11. Ik zou echt niet weg gaan van het prachtige forum met leden die zelf ons bij staan met onze T5-campertje. Ik vind het en een prachtig forum waar ik niet graag weg wil, heb kennis gemaakt met hele fijne mensen, die je in het dagelijks leven niet zomaar tegen komt. Blijf lid en kom af en toe even voor een bak koffie, en maak even een praatje met de maten, lekker even bij praten en vertellen hoe de omschakeling bevalt, en het genot wat jullie ervaren. Update ik zie net dat onze @martijn v o er ook zo over denkt. Blijf lekker.😃
    1 punt
  12. Hoi Willem, niet weggaan hoor, ook met de golluf kun je hier terecht. Als er iemand is die altijd goed voor zijn auto heeft gezorgd, dan ben jij dat wel. de mijne staat pas op 349.000 kilometer. Maar als je je koffiemachine nog wel hebt gehouden kom ik die graag nog een keer uitproberen.
    1 punt
  13. Jammer dat je van plan bent ons te verlaten. De jaren vliegen voorbij maar herinner me nog heel goed de beginjaren hier op het forum. De oude garde kan je bijna op je 2 handen tellen denk ik. Inderdaad een leuke tijd gehad. Maar jouw passat heeft zijn dienst wel bewezen (met hier zijn ups en downs). De passat mag nog even verder, maar u zou ik zeggen, geniet lekker van uw welverdiend pensioen !!
    1 punt
  14. @Redouan29 Jan alias @Diver is meestal de gene die iedereen helpt met opzoeken van de juiste onderdelen in ETKA. Het gebeurd natuurlijk weleens dat we elkaar verkeerd begrijpen, daar zijn we allemaal mensen voor, de ene schrijft iets en een ander interpreteert het verkeerd en visa versa. Zo te lezen in dit geval ook, laten we respectvol met elkaar omgaan. En van elkaar leren.
    1 punt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden