Ga naar inhoud

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Een andere optie: met een goed verlengsnoer op een ander stopcontact/groep aansluiten. Dan sluit je in ieder geval uit dat je een slechte verbinding hebt in je elektriciteitnetwerk. Zegt het onderhoudsboekje wat over die ledjes?
  3. Gisteren
  4. Langdurig indrukken had in ieder geval geen effect. Ik heb nu een andere die v.d. week ook al weer een foutmelding gaf. Als ik om "gereduceerde stroom" ga laden gaat het wel goed. Ik heb de aarde doorgemeten naar een andere wandkontaktdoos op een andere groep en dat was goed.
  5. Ik betaal 50/60 euro voor a-merk 215/55/16. Lichtelijk gebruikt (7mm)
  6. Toen ik in maart banden nodig had voeg de Profile in Dronten 225 pst gemonteerd. Bij een plaatselijke bandenboer heb ik uiteindelijk 155 mogen aftikken. Bij oponeo bestelde ik ook altijd, alleen bij de 125 komt nog wel de montage kosten bij. Niet iedereen waardeerd het als je met je eigen banden komt en degenen die het wel dien vragen 15 tot 20 euro voor 13 tot 17 "
  7. er zit wel degelijk een reset knop op die lader (zie ook het filmpje)
  8. @BARRY_TDI denk dat dat wel meevalt: Beste Banden Aanbieding Online » GRATIS BEZORGD » Oponeo.nl die vredestein band kost je 125 euro 😉
  9. Afgelopen week
  10. De LMM zit op de juiste manier gemonteerd, andersom zou ook niet kunnen omdat hij aan 1 kant in het filterhuis zit geschroefd. Maar ik had het alsnog wel even gecontroleerd. Wat mij zojuist wel opviel is dat de waardes zonder stekker op de LMM nauwelijks veranderen als met stekker er op. De ketting stond inderdaad al wel op mijn lijstje om te vervangen omdat ik niks van de onderhoud historie weet. Maar ik vervang hem liever pas als ik zeker weet dat de motor goed loopt. Anders maak ik dadelijk een hoop kosten aan ketting en dmvliegwiel en dan heb ik alsnog een slecht lopende auto waar ik niet mee kan rijden 😅 De Ecu ziet er inderdaad bijzonder gehavend uit, er zit een klein zwart dopje op de ecu die heb ik er even uit gewipt om er even in te kijken of ik iets van wateraanslag kon zien zitten maar das lastig te zien de soldeer contactjes zien er ondanks de slechte buitenkant van de ecu wel netjes uit. Ik heb al wel een mailtje gestuurd naar een sloop waar een 3.2fsi ECU zou liggen.
  11. ik zou em gewoon even vullen/rijden/doorspoelen met (demi)water, het gaat van de week toch niet meer vriezen
  12. dat van de LMM kan je testen door de stekker eraf te halen, dan gaat ie op 50% draaien/noodloop. Zit de LMM er goed om in qua richting? Hij haalt idd de geleverde druk niet zo te zien, je ketting is met -7 aardig richting de vervangingstermijn. Tevens ziet die ECU er erg slecht uit, zou me niks verbazen dat er toch water in is gekomen.
  13. Na een aantal dagen rijden met water Wynss coolant cleaner eens wat afgetapt uit het expansievat. Er zit beduidend minder aanslag in dan eerder. Het water was schoon wat erin gegaan is, maar natuurlijk niet het hele koelcircuit kunnen aftappen. Dus na een tijdje rijden zat er toch een wat rode gloed van de koelvloeistof in het vaatje. Valt me op dat als je het aftapt en laat staan dat dan de rode kleur wel bruin wordt na een dag of drie.
  14. Oh dat zou maar zo kunnen ja.
  15. Ik heb een aantal waardes bekeken in VCDS, nu zag ik dat hij bij Airmass 1.0kg aangeeft tijdens stationair draaien. Terwijl airmass specified 40kg is. Ik haal de stekker van de luchtmassa meter, en wis de huidige storingen. De enige fouten die dan terugkomen zijn dan airmass sensor en air temperature, de G247 storing blijft dan weg. Hij blijft dan wel stotteren boven de 3000rpm maar dat is natuurlijk wel logisch omdat er geen luchtweging plaatsvindt. Zou het dan kunnen dat de LMM de boel in de war stuurt? 🤷‍♂️
  16. Ja de pomp moet inderdaad wel de juiste timing hebben, maar dat wordt geregeld door een tandwiel dat door de distributie ketting aangedreven wordt, daaraan zit een as waar de hogedrukpomp met een nokroller tegen aan loopt zodat hij op de juiste timing pompt. Dus als die timing verloopt zouden ook de hall-voelers van de nokken een fout melding moeten geven of de compensatie waarde zouden dusdanig hoog moeten zijn dat ze het niet meer kunnen compenseren. Ook dan zou de auto heel moeilijk moeten starten of uitvallen. Maar starten doet hij snel alleen met een koude start staat hij te pruttelen en klappen uit de uitlaat. Als hij eenmaal warm is loopt hij strak en netjes staionair en zou je rustig kunnen rijden, maar zodra je meer vermogen vraagt of boven de 3000rpm komt dan houdt hij ontzettend in en heeft hij totaal geen vermogen meer
  17. Moet de pomp ook niet op tijd gezet worden? ik ben geen benzine man, maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat deze pompen op tijd gezet moesten worden.
  18. Het motorische is niet mijn sterkste kant maar probeer het systeem te begrijpen waarom er een implausible faillure komt. Het systeem incl de meetwaarden lijken het wel te doen maar het systeem verwacht blijkbaar van een sensor een andere meetwaarde dan wat hij op dat moment doorgeeft. En dan zou je inderdaad het timing verhaal in vraag kunnen stellen.
  19. De G410 bedoel je? Dat is de sensor voor de lage druk die zit op de hogedruk pomp en komt vanaf de brandstofpomp in de tank.
  20. Wat doet de G140 dan ? Want dat is ook een brandstof druksensor.
  21. Dat is inderdaad de brandstof druk regelaar, maar doordat de G247 sensor een fout geeft wordt de regelaar waarschijnlijk verkeerd aangestuurd. De brandstof drukregelaar zit op de hogedrukpomp en die is ook nieuw. Als ik de stekker loshaal van de g247 sensor dat stopt de druk regelaar met klikken zodra ik hem er op druk begint hij gelijk te klikken.
  22. Wat is die fuel pressure regulator ? 2de vakje in de measure block 103 ? Want als ik dit letterlijk vertaal is dit een brandstof drukregelaar..
  23. Vanochtend de Ecu gedemonteerd, de ecu is aan de buitenkant wel heel erg geoxideerd maar wel droog. Stekkers losgehaald en doorgemeten, gelijk even de pinnen van de sensor gemarkeerd met een stift zodat ik ze makkelijk terug kan vinden maar alles in orde zelfs als ik met de kabels beweeg, dus geen breuk. En geen weerstand in de kabel de gemeten voltage op de stekker van de G247 sensor is 4.9volt. Meassure block 93, 103 en 231 heb ik nu ook even bijgevoegd. Ik zou nu echt niet meer weten wat ik nu nog kan doen.
  24. Top! Bedankt voor de uitleg. De rolstoter zag er perfect uit ook de roller zelf was netjes en rolde soepel zonder geluid. De ketting hoor ik niet, ik heb nog niet gekeken naar de "ketting rek" maar als er te veel rek in zou zitten waardoor de timing verlopen is zou ik meerdere foutmeldingen moeten krijgen. Ik was wel van plan om de ketting te gaan vervangen komende maand omdat het dubbel massa vliegwiel wel geluid maakt en dan toch al veel los moet. Ik heb totaal geen documentatie over de onderhoud historie dus geen idee wanneer de ketting gedaan is. Ik ga morgen de kabelboom vanaf de ecu doormeten, ben er vandaag en gister niet aan toe gekomen ivm drukte. Als ik daar niets afwijkends in vindt zal ik dan opzoek moeten gaan naar een ECU?
  25. J.J

    ETKA online

    Ik ga het ook bekijken bedankt @Diver Maar geen idee hoe het moet??? Welkom op de website van KolkhoSnikov. Zulke unieke webtools vind je alleen bij ons (www-kolhosniki-ru.translate.goog)
  26. BARRY_TDI

    ETKA online

    Dank je wel Jan @Diver voor het delen👍
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden