Ga naar inhoud

Poetsklinic met Sven


RogerPassat

Aanbevolen berichten

Vandaag een prive poetsklinic gekregen van Sven. Ik dacht dat ik hem aan het werk kon zetten, maar helaas kon ik mijn wagen zelf doen :) . Hij stortte zich vol overgave op zijn eigen bolide. Ik weet niet precies wat hij met de zijne uitgespookt heeft, mijne heeft de volgende handelingen ondergaan:

 

- Wassen en drogen (met perlucht erbij om alle naadjes te drogen, wist ik veel dat ie daarna weer nat zou worden :embarassed: )

- Kleien met water (tering, wat kwam daar een rotzooi af)

- Polijsten van de wagen (snel mee opgehouden daar er geen zichtbaar resultaat was)

- Lakreiniger van Maquier's (step 1)

- Lakverzegeling (smart....)

- Als laatste als finishing touch in de wax gezet met M16.

 

Alle materialen afkomstig van Sven, waarvoor mijn dank. Gelukkig had ik iets dat hij niet had (niet in die kwaliteit): vinylreiniger van CarTec. :angel:

Dit heeft hij nog gebruikt om alle kunststof in de wagen te reinigen, wat dringend nodig was.

 

Het was een behoorlijk lange dag, maar dan moet er ook niet zoveel geouwehoerd worden.

 

Enkele foto's, Sven heeft er ook nog, moest mij weer zo nodig vastleggen. Hij zal het niet nalaten om die te plaatsen.

post-2568-1423823181,9278_thumb.jpg

post-2568-1423823182,0372_thumb.jpg

post-2568-1423823182,1153_thumb.jpg

post-2568-1423823182,2091_thumb.jpg

post-2568-1423823182,3184_thumb.jpg

post-2568-1423823182,4122_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Nice & Shiny 8)

 

Maareh... polijsten en geen zichtbaar verschil :roll: hoe kan dat ?

 

Reden is dat de wagen na het kleien al behoorlijk glansde en dat ik bijna geen krassen oid in de lak heb. Ik heb er weinig verstand van, dat moet Sven maar even uitleggen morgen. Hij heeft een deel van de motorkap gedaan (machinaal).

Link naar reactie
Delen op andere sites

van kleien gaat auto niet glanzen hoor

sterker nog, hij wordt er nog schraler van :wink:

 

Je zult zeker gelijk hebben Jeroen, jij bent hierin de meester. Ik kan alleen maar aangeven wat ik zie. Na het kleien diepere kleur en zeker na de lakreiniger.

Als je vuil weghaalt, zal de wagen toch meer glans krijgen. Of is dit te eenvoudig gedacht ? Op de eerste foto is het spatbord alleen maar gekleit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha zo'n clinic lijkt me ook wel wat!! Keer naar Zuid-LImburg rijden is geen punt haha. Hoe lang wás de dag eigenlijk en wat zijn zo de kosten? (let op: ik ben poetsleek!)

De auto's zien er werkelijk top uit zeg!! En aangezien ik hier bij m'n stickerfoto een opmerking kreeg over "hologrammen" en polijsten, moet ik er wellicht maar eens een keer aangeloven.;):)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden