Ga naar inhoud

Automatische versnellingsbak problemen mee k@tzooi


Marcel van Es

Aanbevolen berichten

Hoi Passat liefhebbers.

 

Heb 2 jaar geleden mijn versnellingsbak laten reviceren. :lol: ja was echt blij toooooooooooooooooooen.

Nog geen jaar later deed zich het 1e probleem al voor, de achteruit begon te trillen, het gevolg was dat de hele auto begon te schudden als ik hem in zijn achter uit zette, :angry: ik gebeld naar http://www.atsdenhaag.nl/ een Erkend bedrijf op automatische versnellings bakken, het bedrijf waar ik de auto had laten maken, er werd een afspraak gemaakt en het probleem werd verholpen.

Inmiddels had ik er 27000 km mee gereden begon die weer te schudden, maar ik had ook het gevoel dat ie slipte en zo nu en dan een bonkje hoorde, gelijk gebeld en nu met een toontje hoger gezegd wat er aan de hand is, ja ja zei Willen eigenaar Ats.

We maken een afspraak voor 07-10-2008, ik moest nog even voor het weekend bellen voor de ruilauto waar ik ook nog een parkeervergunning voor moet regelen aangezien hij meerdere ruilauto's heeft.

Ik heb de auto gebracht hij zei dat de helebak eronder uit zal gaan en dat het een week ging duren. :bash:

Werd gebeld na 3 dagen auto is klaar, ik de auto gehaald, en vroeg hem wat nou het probleem was hij vertelde mij dat er achter in de bak een rubber blok of zo zit, iedergeval een stuk rubber en daar zit een bout in met een veer, die bout was weer gebroken zoals de éérste x ook het geval was.( B5 Racer Erik Zal ongetwijffelt wel weten wat ik bedoel) hij zei dat hij het aluminium heeft uitgevreest zodat er een grotere en sterkere bout ingezet kon worden, het zal wel dacht ik bij mezelf.

Ik naar huis gegaan ben bijna thuis begon die weer te bonken, eenmaal thuis gelijk gebeld en zeg tegen Willen ik heb de Passat voor 3 dingen bij je gebracht achteruit slipen en bonken bij het overschakelen.

En volgens mij is alleen de achterkant gedaan, niet het slipen en bonken. hij de monteur er bijgehaald bla bla bla was niet uitgevoerd ik uit me pan vervolgen weer een afspraak gemaakt. :angry: ]( Ja Erik Ik heb echt Spijt als haren op mijn hoofd dat ik hem niet bij jou hebt afgegeven Jij had geen ruil auto voor me, dat was het probleem voor me destijds helaas ik kan onmogelijk 60 km fietsen heen en ook weer terug iedere dag) nu achteraf had ik het er best voor over gehad. :lol:

Met die tramelland die ik nu weer hebt. :angry:

Nieuwe afspraak gemaakt voor 12 - 11 -08 ik moest 11 -11 bellen of er een ruilauto voor me klaar stond. ik bellen op die datum de ruil auto stond in de garage maar er werd gezegd zodra de stuurbekrachtiging gemaakt was zou ik gebeld worden.

Door het erg druk te hebben op werk, is het me even ontschoten het ging wel met rijden, het bonken en slippen was er wel maar niet kontenu.

Het is inmiddels Januari geworden 2 maanden verder, ik ga maar eens bellen, en zeg tegen hem of die stuurbekrachteging al gemaakt was van ruilauto want het is al 2 maanden geleden. :embarassed:

Uh uh uh ja ja ik heb het zo ontzettend druk en kom om in het werk, en er zitten 2 man ziek thuis bla bla bla.

Daar gaat het niet om Willem jij zou me bellen, zodra die klaar is, ik hoor dat al een paar keer van je, weer een nieuwe afspraak gemaakt 19 -01-09 kon ik hem brengen er zou een ruilauto voor me klaar staan, wat denk je wordt ik gebeld op Zaterdag 17-01-09 dat de ruilauto die ik op 19 januari zou mee krijgen, heeft een nieuwe carterpan nodig ivm olie lekage :angry: en dat het 19-01-09 niet door zal gaan, ik uit me pannetje dat begrijp je wel, maar ben wel afhankelijk van hem, ik zou gebeld worden als er 1 beschikbaar was.

Nu vandaag ik start de auto die al zowat 2 weken stil staat ivm ziekte strondverkouwen ga even een bakkie koffie bij mijn ouders doen, is niets voor mij thuis zitten de hele dag.

Ik wil weg rijden begon die zo verschrikkelijk te bonken en slippen en zowat niet meer voor uit te branden, ik auto weer terug gezet, naar binnen gegaan ik ATS gebeld en ben helemaal uit mijn pan gegaan tegen hem , ik kon me zelf niet meer beheersen en hem is even de waarheid gezegd, dat dit niet normaal is dat je een nieuwe gereviceerde bak krijgt met alleen maar gebreken erin, ik zeg tegen hem Vrijdag zet ik die auto bij je neer, en je zorg maar dat er een ruil auto klaar staat zo niet dan breekt de pestpl@#is uit.

Willem gelijk ertegen in gaan en zeg dat het hem spijt vrijdag heb ik een auto voor je klaar staan. desnoods krijg je mijn mercedes mee.

Ik zeg tegem hem dat het niet normaal is, dat ik zoveel ellende hebt door die gereviceerde bak, ik moet er minstens 100 tot 150000 km plezier van hebben. ik wil een nieuwe gereviceerde bak erin hebben, zonder gebreken en daarna moet het klaar zijn geen gebreke meer.

Pleur die bak die er nu in zit maar in de vaart ermee. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Marcel,

 

Het is al balen als je auto het niet (goed) doet, maar als zoiets ook nog telkens terugkomt is het helemaal om gek van te worden.

 

Succes met het vervolg en dat het nu in één keer helemaal goed is.

 

Kan je de afspraken met hem niet op papier zetten (van een nieuwe ruilbak), dan kan je hem eraan houden mocht het weer niet goed gaan (wat ik uiteraard niet hoop voor je Marcel).

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marcel,

 

Het is al balen als je auto het niet (goed) doet, maar als zoiets ook nog telkens terugkomt is het helemaal om gek van te worden.

 

Succes met het vervolg en dat het nu in één keer helemaal goed is.

 

Kan je de afspraken met hem niet op papier zetten (van een nieuwe ruilbak), dan kan je hem eraan houden mocht het weer niet goed gaan (wat ik uiteraard niet hoop voor je Marcel).

 

 

In mijn kwade bui zei ik dat ik een nieuwe bak wil en niet deze meer maar ik weet natuurlijk niet wat hij zal doen.

Als ik na verloop van tijd weer zo iets aan de hand hebt, als waar ik hem nu voor weg brengt dan is natuurlijk wel het hek van de dam.

Ik hoop dat dat wel even duidelijk geworden is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marcel,

 

Denk wel dat de boodschap bij hem is overgekomen, hij biedt zelfs zijn eigen Mercedes aan.

 

Hoop voor je dat het binnenkort snel en definitef is opgelost.

 

Als je de 8e een lift nodig hebt dan hoor ik het wel. Een Mercedes is natuurlijk wel behelpen zo`n eind.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen Marcel, de bak is van mijn Passat ook vervangen (April 2008) door Ganzeboom Transmissies en heb geen enkel probleem! (gereviseerd) daarnaast heb ik ook afgelopen November mijn bak helaas moeten vervangen van mijn VW bus en ook hier geen enkel probleem (hier is een splinternieuwe bak in gegaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marcel,

 

Ik leef met je mee...... Wat een eik&^s zeg! Het verbaasd me dat je "alleen" maar uit je dak bent gegaan. Hou druk op de ketel.

 

En sterkte.

Ik begrijp hoe je er over denkt, maar nogmaals ben wel afhankelijk van hem.

Als hij moeilijk gaat doen, is er ook niets aan de hand maar duurd het heel wat langer, dan moet ik dass rechtbijstand inschakkelen, daar zit ik niet op te wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen Marcel, de bak is van mijn Passat ook vervangen (April 2008) door Ganzeb.oom Transmissies en heb geen enkel probleem! (gereviseerd) daarnaast heb ik ook afgelopen November mijn bak helaas moeten vervangen van mijn VW bus en ook hier geen enkel probleem (hier is een splinternieuwe bak in gegaan)

Hoi Dimitri.

Maar ik heb hem bij hem gebracht en hij zorg er maar voor dat ie inorde komt ik kan het me niet veroorloven om het bij een ander te laten repareren. :roll::embarassed:

Tot Zondag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen Marcel, de bak is van mijn Passat ook vervangen (April 2008) door Ganzeb.oom Transmissies en heb geen enkel probleem! (gereviseerd) daarnaast heb ik ook afgelopen November mijn bak helaas moeten vervangen van mijn VW bus en ook hier geen enkel probleem (hier is een splinternieuwe bak in gegaan)

Hoi Dimitri.

Maar ik heb hem bij hem gebracht en hij zorg er maar voor dat ie inorde komt ik kan het me niet veroorloven om het bij een ander te laten repareren. :roll::embarassed:

Tot Zondag

 

Ben benieuwd! In ieder geval tot zondag (als het meezit) want morgen wordt de AKK voor de Porsche uitgevoerd en indien deze goed uitvalt dan kan/ga ik zondag de auto halen :mrgreen::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Zo vanmiddag passat weg gebracht, ik kon gas geven wat ik wou hij bleef gewoon stil staan,

Pas na een tijdje bonkte die hevig en een harde klap en ging gelijk in noodloop :angry:

Eenmaal aangekomen ATS gelijk nog even duidelijk gemaakt, dat ik deze bak er niet meer in terug wil hebben, en gewoon een nieuwe gereviseerde bak erin, zonder gebreken.

Nu maar hopen dat het goed gaat komen, mag van mij 14 dagen duren als het maar goed komt. 8)

En nog allemaal bedankt voor de posentieve reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen Marcel, de bak is van mijn Passat ook vervangen (April 2008) door Ganzeb.oom Transmissies en heb geen enkel probleem! (gereviseerd) daarnaast heb ik ook afgelopen November mijn bak helaas moeten vervangen van mijn VW bus en ook hier geen enkel probleem (hier is een splinternieuwe bak in gegaan)

Hoi Dimitri.

Maar ik heb hem bij hem gebracht en hij zorg er maar voor dat ie inorde komt ik kan het me niet veroorloven om het bij een ander te laten repareren. :roll::embarassed:

Tot Zondag

 

Ben benieuwd! In ieder geval tot zondag (als het meezit) want morgen wordt de AKK voor de Porsche uitgevoerd en indien deze goed uitvalt dan kan/ga ik zondag de auto halen :mrgreen::mrgreen:

Wat houd dat in Dimitri de AKK??

Aan koop keuring :mrgreen:

Dus als ik het goed begrijp rij je dalijk in een Porsche :embarassed:

En Dimitri heb je hem :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

Ik heb de passat weer opgehaald hij rijd weer :thumb:

Nu als die overschakelt voel je echt helemaal niets meer, je moet nu echt naar de toerenteller kijken om te zien of die overschakelt.

Ik heb geen nieuwe versnellingsbak er in gekregen, het was weer een bout, die gebroken was.

Ik heb tegen ATS kan het geen metaal moeheid zijn, hoezo zeg hij.

Ik zeg, je hebt de bak hellemaal leeg gehaald, en alles er nieuw in terug gezet, bij 19000 km bout gebroken, bij 27000 km weer bout gebroken, ik zeg dat houd in 3 x een nieuwe bout gebroken aan de achterkant op precies de zelfde plaats, en nu weer een bout gebroken voorkant.

Ik hoop echt niet dat ie dalijk weer de geest geeft, want dan ben ik weer hier, ik zeg Wim 4 nieuwe bouten gebroken en nog geen 40 000 km gereden te hebben dat kan toch niet kloppen, ik moet er minstens 100000 tot 150000 km te vreden mee zijn.

Hij zeg tegen mij, er was een bout gebroken in de bak, we hebben de bak leeg gemaakt, omdat er mogelijk wat gruis in de rest van de bak kon zitten, en alles nagekeken dat gedeelte is vervangen je hebt nu als het ware weer een nieuwe bak.

Er zit ook een nieuw filter en olie in.

Ga jij er maar mee rijden er gebeurd niets meer mee.

Ik moet heel eerlijk zijn zo reed die niet in het begin toen ik de passat ging halen toen die 2 jaar geleden gereviceerd was.

Ik trok hem naar de D stand en daar merkte ik het verschil al in pook die zit er strak in, het voelt in iedergeval anders aan dan anders, nu rijd die echt heerlijk echt Super je voelt echt helemaal niets meer als die overschakelt. :thumb:

Ik hoop nu echt dat ik er echt heel veel plezier van mag hebben. 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden