Ga naar inhoud
  • 0

1.8 TSI chiptuning een aanrader of niet?


Leen

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik zit te twijfelen over het chippen van m'n Passat Variant 1.8 TSI.

Na het chippen gaat ie van 160pk naar 210pk.

Heeft iemand er al ervaring mee. Via Ziptuning kost dat € 599 maar ik hoor wisselende berichten over deze toko.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Negatief, chip op maat kan ten alle tijden, je hoeft niet per definitie een andere turbo of andere aanpassingen aan je blok te doen.

 

Standaart chip is ongv 30pk erbij en dat is het dan

Chip op maat kan bv zoals bij mij van de 130pk naar de 182pk.

Hij wordt dan op de rollerbank gezet en adhv wat de klant wil wordt hij zo optimaal mogelijk gemaakt.

 

Heren kenners ik hoop dat ik het zo goed geformuleerd heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals ik kon zien op de website van jd stond dat een standaart chip het vermogen van 160 naar 210 brengt dus 50 pk erbij..Ik zelf hoef niet speciaal het vermogen te weten, dus rollerbank is voor mij niet echt nodig. Ik zal binnenkort is een telefoontje plegen naar hun, want geloof ook wel dat er een aardige wachttijd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oke duidelijk bedankt..en heb jij gelijk ook een rollerbank meeting gedaan, omdat je het vermogen weet? Heb jij een standaart jd chip genomen of een op maat?

 

Ik heb een rollerbankmeting gedaan omdat ik de eerste was met de nieuwe ECU dus ze hebben het als service gedaan omdat ik meerdere keren geweest ben omdat de ECU eerst niet te "kraken" was. Ik had anders ook geen meting laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Negatief, chip op maat kan ten alle tijden, je hoeft niet per definitie een andere turbo of andere aanpassingen aan je blok te doen.

 

Standaart chip is ongv 30pk erbij en dat is het dan

Chip op maat kan bv zoals bij mij van de 130pk naar de 182pk.

Hij wordt dan op de rollerbank gezet en adhv wat de klant wil wordt hij zo optimaal mogelijk gemaakt.

 

Heren kenners ik hoop dat ik het zo goed geformuleerd heb.

 

Aha.. dit wist ik dus niet, weer wat bijgeleert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zoals ik kon zien op de website van jd stond dat een standaart chip het vermogen van 160 naar 210 brengt dus 50 pk erbij..Ik zelf hoef niet speciaal het vermogen te weten, dus rollerbank is voor mij niet echt nodig. Ik zal binnenkort is een telefoontje plegen naar hun, want geloof ook wel dat er een aardige wachttijd is.

 

Als je je planning zelf een beetje in de hand hebt hoeft er echt geen wachttijd te zijn. Rollenbank is er voor 2 zaken.. als je precies wilt weten wat je voor de tuning had en erna, tevens voor auto's waar het nodige aan aangepast is.

 

Zorg wel dat je Vpower of BP Ultimate tankt en gaat tanken(ron97 of hoger).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gewoon over de grens gaan (hoewel het niet echt dichtbij is voor sommige..) vullen met jerrycans, volgooien en hopsakee! dan heb je bij JD, Aral 102 erin :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gewoon over de grens gaan (hoewel het niet echt dichtbij is voor sommige..) vullen met jerrycans, volgooien en hopsakee! dan heb je bij JD, Aral 102 erin :mrgreen:

 

Het is natuurlijk dan wel de bedoeling dat je op die 102 blijft rijden, en niet alleen voor tijdens de tuning.. anders heb je er nog geen donder aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden