metroman Geplaatst 11 januari, 2006 Rapporteer Geplaatst 11 januari, 2006 Quote Wat te batalen Question Die leuke gadgets voor de auto 8)
metroman Geplaatst 15 februari, 2006 Rapporteer Geplaatst 15 februari, 2006 Nou eindelijk de W8 verlichting erin.... Als iemand nog eens moet weten hoe dat achter de airbag te leggen... Ik ben je man.. Niet eens zo moeilijk, alleen wel lichte vorm van geduld voor hebben. Eerst die stijl losmaken zoals beschreven op de duitse site. Oranje beveiligings draad mag niet los gaan. Je kunt de stijl voorzichtig in het midden iets doorbuigen zodat hij er aan de onderkant uit kan. Dit geeft dan genoeg ruimte om te werken. Er ligt aan de bovenkant van de airbag een snoer (vermoedelijk vd airbag). Daar kun je het draadje mee naar boven brengen. (ik heb het er gewoon een paar keer omheen gedraaid zodat het de draad volgt) Vervolgens met een kabel doorvoerder of iets dergelijks over de dak hemel heen (of gewoon bij de voorruit iets lostrekken en daar doorhalen). Op deze manier komt de draad nooit in contact met de afscherming of de airbag zelf en kan dus ook niet bij activatie in de weg zitten Groeten
ViperArry Geplaatst 15 februari, 2006 Rapporteer Geplaatst 15 februari, 2006 Ok.... Als we een W8 verlichting minimeet organiseren moet je er zeker bij zijn!
Jeteka Geplaatst 15 februari, 2006 Auteur Rapporteer Geplaatst 15 februari, 2006 Heb er maar een hekel aan die plofzakken... Weet hoe die dingen knallen.. Oh en voor diegenen die nog nooit een airbag van dichtbij hebben gezien: Nee, je wagen staat niet in de brand, tis maar talkpoeder :D:D
metroman Geplaatst 15 februari, 2006 Rapporteer Geplaatst 15 februari, 2006 Quote Nee, je wagen staat niet in de brand, tis maar talkpoeder Very HappyVery HappyVery Happy Ja ja 't is maar hoe je het bekijkt... Herinner je je nog dat gevoel van vroeger (of nog steeds) van de gymzaal... met je knieen over het linolieum glijden... en die mooie brand/schuurplekken... Dat gevoel... maar dan op je gezicht....
Jeteka Geplaatst 15 februari, 2006 Auteur Rapporteer Geplaatst 15 februari, 2006 Ja, ik ken het gevoel Maar goed, wellicht beter dan dat je hele voorgevel het stuur van heeeeel dichtbij bekijkt
metroman Geplaatst 15 februari, 2006 Rapporteer Geplaatst 15 februari, 2006 Quote Maar goed, wellicht beter dan dat je hele voorgevel het stuur van heeeeel dichtbij bekijkt ja is zo jammer een spiegelbeeld vw logo op je voorhoofd om over de rest maar nie te spreken.
Jeteka Geplaatst 15 februari, 2006 Auteur Rapporteer Geplaatst 15 februari, 2006 Het logo in spiegelbeeld is en blijft hetzelfde hoor
Turbo-Variant Geplaatst 15 februari, 2006 Rapporteer Geplaatst 15 februari, 2006 Beter als bijvoorbeeld het logo van een Alfa of Opel in spiegelbeeld. Daaraan zie je sneller dat er iets niet klopt.
metroman Geplaatst 15 februari, 2006 Rapporteer Geplaatst 15 februari, 2006 hehehe je hebt gelijk.... duh
Jeteka Geplaatst 15 februari, 2006 Auteur Rapporteer Geplaatst 15 februari, 2006 schreef Turbo-Variant: Beter als bijvoorbeeld het logo van een Alfa of Opel in spiegelbeeld. Daaraan zie je sneller dat er iets niet klopt. Je moet me wel hebben nu he?
Turbo-Variant Geplaatst 15 februari, 2006 Rapporteer Geplaatst 15 februari, 2006 Hmm, eerlijkheid gebiedt mij te zeggen, dat bovenstaande merken geheel willekeurig in mij opkwamen.
Jeteka Geplaatst 15 februari, 2006 Auteur Rapporteer Geplaatst 15 februari, 2006 schreef impagnat: whhaaaaaaaaaa Jij nu ook al Antonio?
Melvin Geplaatst 10 maart, 2006 Rapporteer Geplaatst 10 maart, 2006 Just curious.... Ik lees allemaal "Aaahhhhh.." en "Oohhhh.." kreten hoe mooi die W8 verlichting nu wel niet is. Maar als ik op de foto's kijk zie ik alleen maar een paar rode lampjes bij je verlichting. Wat is hier nu zo bijzonder aan dat iedereen in extase reageert over het resultaat? Geven ze soms zoveel licht dat het een bepaalde gloed in je auto brengt? Mvrgr.Melvin
ChromPassat Geplaatst 10 maart, 2006 Rapporteer Geplaatst 10 maart, 2006 rondom je Pook word alles rood verlicht de knopjes van de verlichting worden ook verlicht. Ik heb geen W8 maar heb 2 blauwe led's onder de radio in het din vakje. (zelfde resultaat) en ook op de knopjes van de bnnenverlichting.
Silkwood71 Geplaatst 11 maart, 2006 Rapporteer Geplaatst 11 maart, 2006 schreef Melvin: Just curious....Ik lees allemaal "Aaahhhhh.." en "Oohhhh.." kreten hoe mooi die W8 verlichting nu wel niet is. Maar als ik op de foto's kijk zie ik alleen maar een paar rode lampjes bij je verlichting. Wat is hier nu zo bijzonder aan dat iedereen in extase reageert over het resultaat? Geven ze soms zoveel licht dat het een bepaalde gloed in je auto brengt? Mvrgr.Melvin Je ziet inderdaad een mooie rode gloed rondom je schakelpook en je middenconsole. Echter moet je wel rekening houden ermee dat het dan wel helemaal donker moet zijn. Dus als je ergens rijd met straat verlichting zie je het niet zo goed. Maar als je ergens rijd waar geen straat verlichting is, dan zie je het heel goed. Ben er echt trots op. Temeer omdat Belinda en ik het samen alleen is gelukt. Ik kan wel een foto bijvoegen, maar daar zie je het eind resultaat echt net goed op. Dat moet je toch live zien
ALFIrE Geplaatst 14 maart, 2006 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2006 misschien een domme opmerking / vraag, maar kan je niet hetzelde effect bekomen door 2 ledjes zelf te monteren? http://cgi.ebay.de/LED-rot-7000-mcd-Ede ... dZViewItem
Zatoichi Geplaatst 14 maart, 2006 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2006 schreef ALFIrE: misschien een domme opmerking / vraag, maar kan je niet hetzelde effect bekomen door 2 ledjes zelf te monteren? http://cgi.ebay.de/LED-rot-7000-mcd-Ede ... dZViewItem ik denk het wel......
ChromPassat Geplaatst 14 maart, 2006 Rapporteer Geplaatst 14 maart, 2006 het kan zeker.. alleen je moet niet die Led's gebruiken dan ziet het er helemaal niet uit. Of ledjes met voetjes voor het interieur (Alarm). of 2 gaatjes boren en de Led wat hoger in het huis inbouwen, als ze eruit steken ziet het er helemaal niet uit. mijn ombouw: (verlichte knopjes) ik had eerst een verlichte pook dus alleen de cijfers. ook orgineel omgebouwt. maar nu gewoon 2 x blauwe Led's in het DIN vakje onder de radio en het geeft het zelfde resultaat als de W8 verlichtng. als je nog wat moet weten van de ombouw (tips) zeg het maar....
ALFIrE Geplaatst 30 maart, 2006 Rapporteer Geplaatst 30 maart, 2006 ik heb dan ook maar een originele W8-verlichting besteld, ipv te gaan klooien met ledjes... bij ahw 37 euro + 10 verzend. de komfortblinker kost daar trouwens 35 euro. lang getwijfeld, maar toch niet meebesteld (eigenlijk te weinig autosnelweg, en hier in belgië gebruiken we de richtingsaanwijzers weinig )
ALFIrE Geplaatst 6 april, 2006 Rapporteer Geplaatst 6 april, 2006 voila, deze morgen geleverd, en nu al geinstalleerd! installatie is poepsimpel, maar... ik ben zo dom geweest om de 3 originele kabels in 1 keer door te knippen. ik was van plan de zekering uit te halen, maar vond niet welke (ander teken in boekje dan op schema). alles aangesloten, niks werkte. dus vermoed zekering kapot. nu weet ik wel waar die zekering zat (voorlaatse die ik controleerde). nu w8 tot vannacht om te zien hoe het eruit ziet!
VisionRoy Geplaatst 6 april, 2006 Rapporteer Geplaatst 6 april, 2006 Even een paar vraagjes aangezien ik dit ook van plan ben : 1. Dit past dus zonder aanpassingen gewoon precies in de uitsparing van de originele binnenverlichting die er standaard inzit ? 2. Die adapter die je erbij moet bestellen ... die kan je gewoon solderen op de draden die uit de originele binnenverlichting komen ? 3. Wat voor draad moet je trekken vanuit je lichtschakelaar ? en zit die bij het eerder genoemde lijstje van benodigde materialen ook bij of moet je die los kopen. en wat voor type kabel is dit dan precies ? 4. Dit zou dus het complete lijstje zijn wat ik moet bestellen voor een grijs intereur zonder schuifdak ? : 1x 3B7 947 105 F 2EN (grijs) 1x 893 971 993 Buchse, 3-polig 0,58 Euro 2x 000 979 103 Kontake 1,10 Euro 1x 3B0 972 706 Stecker, 6-polig 1,86 Euro 2x 000 979 131 Kontake 1,10 Euro 2x 161 971 990 A Stecker, 1-polig 0,43 Euro 1x 000 979 107 Kontake 1,10 Euro 2x 161 971 976 A Buchse, 1-polig 0,43 Euro 1x 000 979 104 Kontake 1,10 Euro 5. Kan iemand me toevallig ook de prijs van de verlichting zelf vertellen, die ontbreekt nog in het lijstje. En kan iemand me ook vertellen wat elk item op het lijstje precies is en waar het voor dient ? 6. Waar vinden jullie de preciese onderdeel nummers van de onderdelen ? lijkt me wel makkelijk als ik dat zelf ook op kan zoeken want ik wil binnenkort bijvoorbeeld ook een keer een nieuwe leren hoes voor over mn schakelpook. Alvast bedankt aan de antwoorder van mijn vragen
ALFIrE Geplaatst 7 april, 2006 Rapporteer Geplaatst 7 april, 2006 visionroy gewoon bestellen bij ahw! 37 euro + 10 verzend voor de unit + fiche 1. ja, zonder aanpassingen 2. ori stekker afknippen, nieuwe stekkers op de draden (met tang of solderen), stekkers in fiche klikken 3. gewone draad, .75 is genoeg - los kopen
Aanbevolen berichten